Osobenosti jezičkih poremećaja kod dece sa promenama elektroencefalografskih aktivnosti
Samo za registrovane korisnike
2020
Master/Magistarski rad (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
Код деце са специфчним језичким поремећајем се типично испољавају измењени обрасци развоја појединих лингвистичких категорија. Другим речима, долази до значајног кашњења и сметњи у развоју појединих елемената језичке структуре. Неки језички елементи могу бити развијенији од других. Слично томе, сметње у неким лингвистичким областима су израженије него у другим. Тако, на пример, нека деца имају већи дефцит на морфосинтаскичком плану, друга на фонолошком, а трећа у области лексикона. У раду је приказана повезаност неспецифчних промена електроенцефалографских активности и кашњења у развоју језичких способности код деце. Другим речима, спорији темпо развоја језичких способности може бити условљен неспецифчним променама ЕЕГ активности.
In children with a specific language disorder, altered patterns of development of certain linguistic categories are typically manifested. In other words, there is a significant delay and hindrance in the development of certain elements of the language structure. Some language elements may be more developed than others. Similarly, disturbances in some linguistic areas are more pronounced than in others. Thus, for example, some children have a greater deficit on the morphosynthetic level, others on the phonological level, and still others on the lexicon area. The paper observes the connection between non-specific changes in electroencephalographic activities and delays in the development of language abilities in children. In other words, the slower pace of development of language abilities may be conditioned by nonspecific changes in EEG activity.
Ključne reči:
jезички поремећаји / деца / еег активности / language disorders / children / eeg activitiesIzvor:
2020, 3-51Kolekcije
Institucija/grupa
rFASPERTY - THES AU - Aleksić, Marija PY - 2020 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4838 AB - Код деце са специфчним језичким поремећајем се типично испољавају измењени обрасци развоја појединих лингвистичких категорија. Другим речима, долази до значајног кашњења и сметњи у развоју појединих елемената језичке структуре. Неки језички елементи могу бити развијенији од других. Слично томе, сметње у неким лингвистичким областима су израженије него у другим. Тако, на пример, нека деца имају већи дефцит на морфосинтаскичком плану, друга на фонолошком, а трећа у области лексикона. У раду је приказана повезаност неспецифчних промена електроенцефалографских активности и кашњења у развоју језичких способности код деце. Другим речима, спорији темпо развоја језичких способности може бити условљен неспецифчним променама ЕЕГ активности. AB - In children with a specific language disorder, altered patterns of development of certain linguistic categories are typically manifested. In other words, there is a significant delay and hindrance in the development of certain elements of the language structure. Some language elements may be more developed than others. Similarly, disturbances in some linguistic areas are more pronounced than in others. Thus, for example, some children have a greater deficit on the morphosynthetic level, others on the phonological level, and still others on the lexicon area. The paper observes the connection between non-specific changes in electroencephalographic activities and delays in the development of language abilities in children. In other words, the slower pace of development of language abilities may be conditioned by nonspecific changes in EEG activity. T1 - Osobenosti jezičkih poremećaja kod dece sa promenama elektroencefalografskih aktivnosti EP - 51 SP - 3 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4838 ER -
@mastersthesis{ author = "Aleksić, Marija", year = "2020", abstract = "Код деце са специфчним језичким поремећајем се типично испољавају измењени обрасци развоја појединих лингвистичких категорија. Другим речима, долази до значајног кашњења и сметњи у развоју појединих елемената језичке структуре. Неки језички елементи могу бити развијенији од других. Слично томе, сметње у неким лингвистичким областима су израженије него у другим. Тако, на пример, нека деца имају већи дефцит на морфосинтаскичком плану, друга на фонолошком, а трећа у области лексикона. У раду је приказана повезаност неспецифчних промена електроенцефалографских активности и кашњења у развоју језичких способности код деце. Другим речима, спорији темпо развоја језичких способности може бити условљен неспецифчним променама ЕЕГ активности., In children with a specific language disorder, altered patterns of development of certain linguistic categories are typically manifested. In other words, there is a significant delay and hindrance in the development of certain elements of the language structure. Some language elements may be more developed than others. Similarly, disturbances in some linguistic areas are more pronounced than in others. Thus, for example, some children have a greater deficit on the morphosynthetic level, others on the phonological level, and still others on the lexicon area. The paper observes the connection between non-specific changes in electroencephalographic activities and delays in the development of language abilities in children. In other words, the slower pace of development of language abilities may be conditioned by nonspecific changes in EEG activity.", title = "Osobenosti jezičkih poremećaja kod dece sa promenama elektroencefalografskih aktivnosti", pages = "51-3", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4838" }
Aleksić, M.. (2020). Osobenosti jezičkih poremećaja kod dece sa promenama elektroencefalografskih aktivnosti. , 3-51. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4838
Aleksić M. Osobenosti jezičkih poremećaja kod dece sa promenama elektroencefalografskih aktivnosti. 2020;:3-51. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4838 .
Aleksić, Marija, "Osobenosti jezičkih poremećaja kod dece sa promenama elektroencefalografskih aktivnosti" (2020):3-51, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4838 .