Vršnjačko nasilje
Само за регистроване кориснике
2018
Мастер/магистарски рад (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Предмет истраживања овог рада је био анализа облика и чиниоца школског насилништва и виктимизације међу децом. Истраживање је спроведено у Школи са домом ученика Бубањ у Ниш и у Школи са домом за ученике оштећеног слуха у Крагујевцу. У истраживању је учествовало 34 ученика средњошколског узраста од тога 13 глувих и наглувих ученика и 21 ученик са другим облицима сметњи и поремећаја .
За прикупљање примарних података примењен je метод анкете. У истраживању су коришћени Упитник агресивности и Упитник вршњачког насиља и виктимизације (Б.
Динић, В. Соколовска и Ј. Коџопељић).
Резултати истраживаља показују да је и код дечака и девојчица најзаступљеније вербално насилништво, а најмање физичка виктимизација. . Код ученика са одличним успехом најизраженија је релациона виктимизација а најмање је изражена физичка виктимизација. Код ученика који немај одличан успех највише је изражена вербална виктимизација а најмање физичка виктимизација. И код глувих и наглувих ученика и ученика која има...ју остале облике сметњи и поремећаја најизраженији је релациони облик насилништва, док је најмање изражена физичка виктимизација. . Ученици који живе код куће као и и они који су у дому најмање испољавају физичку виктимизацију а највише релациону виктимизацију. И код деце која користе само вербалну комуникацију, и код деце која користе и вербалну и знаковну комуникациу најмање је испољена физичка виктимизација, а најзаступљенија је вербална виктимизација.
The subject of research in this work was the analysis of the forms and factors of school violence and victimization among children. The research was conducted in the Special School with a Student’s Dormitory Bubanj in Niš and the Special School with a Student’s Dormitory for hearing impaired students in Kragujevac. The study involved 34 high school
students, including 13 deaf and hard of hearing students and 21 students with other forms of disability and disorder. A survey method was used to collect primary data. The survey used the Questionnaire of Aggressiveness and the Questionnaire of Peer Violence and Victimization (B. Dinić, V. Sokolovska and J. Kodžopeljić).
The results of the survey show that the verbal violence is the most frequently occurred and the physical victimization is the least occurred among the boys and the girls. Among the excellent students, the relational victimization is the most frequently expressed and the physical victimization is the least expressed. Am...ong the students who are not excellent, the verbal victimization is the most frequently expressed and physical victimization is the least expressed. Among the deaf and the hard of hearing students and the students who have other forms of disturbances and disorders, the relational form of violence is the most frequently expressed while physical victimization is the least expressed. Students living at home as well as those who are at dormitory the least display physical victimization and the most frequently display relational victimization. The physical victimization is the least displayed and the verbal victimization is the most frequently displayed among the children who use only verbal communication and the children who use both verbal and symbolic communication.
Кључне речи:
глува и наглува деца / насилништво / виктимизације / школа / deaf and hard of hearing children / violence / victimization / schoolИзвор:
2018, 3-80Колекције
Институција/група
rFASPERTY - THES AU - Marković, Marija PY - 2018 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4710 AB - Предмет истраживања овог рада је био анализа облика и чиниоца школског насилништва и виктимизације међу децом. Истраживање је спроведено у Школи са домом ученика Бубањ у Ниш и у Школи са домом за ученике оштећеног слуха у Крагујевцу. У истраживању је учествовало 34 ученика средњошколског узраста од тога 13 глувих и наглувих ученика и 21 ученик са другим облицима сметњи и поремећаја . За прикупљање примарних података примењен je метод анкете. У истраживању су коришћени Упитник агресивности и Упитник вршњачког насиља и виктимизације (Б. Динић, В. Соколовска и Ј. Коџопељић). Резултати истраживаља показују да је и код дечака и девојчица најзаступљеније вербално насилништво, а најмање физичка виктимизација. . Код ученика са одличним успехом најизраженија је релациона виктимизација а најмање је изражена физичка виктимизација. Код ученика који немај одличан успех највише је изражена вербална виктимизација а најмање физичка виктимизација. И код глувих и наглувих ученика и ученика која имају остале облике сметњи и поремећаја најизраженији је релациони облик насилништва, док је најмање изражена физичка виктимизација. . Ученици који живе код куће као и и они који су у дому најмање испољавају физичку виктимизацију а највише релациону виктимизацију. И код деце која користе само вербалну комуникацију, и код деце која користе и вербалну и знаковну комуникациу најмање је испољена физичка виктимизација, а најзаступљенија је вербална виктимизација. AB - The subject of research in this work was the analysis of the forms and factors of school violence and victimization among children. The research was conducted in the Special School with a Student’s Dormitory Bubanj in Niš and the Special School with a Student’s Dormitory for hearing impaired students in Kragujevac. The study involved 34 high school students, including 13 deaf and hard of hearing students and 21 students with other forms of disability and disorder. A survey method was used to collect primary data. The survey used the Questionnaire of Aggressiveness and the Questionnaire of Peer Violence and Victimization (B. Dinić, V. Sokolovska and J. Kodžopeljić). The results of the survey show that the verbal violence is the most frequently occurred and the physical victimization is the least occurred among the boys and the girls. Among the excellent students, the relational victimization is the most frequently expressed and the physical victimization is the least expressed. Among the students who are not excellent, the verbal victimization is the most frequently expressed and physical victimization is the least expressed. Among the deaf and the hard of hearing students and the students who have other forms of disturbances and disorders, the relational form of violence is the most frequently expressed while physical victimization is the least expressed. Students living at home as well as those who are at dormitory the least display physical victimization and the most frequently display relational victimization. The physical victimization is the least displayed and the verbal victimization is the most frequently displayed among the children who use only verbal communication and the children who use both verbal and symbolic communication. T1 - Vršnjačko nasilje EP - 80 SP - 3 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4710 ER -
@mastersthesis{ author = "Marković, Marija", year = "2018", abstract = "Предмет истраживања овог рада је био анализа облика и чиниоца школског насилништва и виктимизације међу децом. Истраживање је спроведено у Школи са домом ученика Бубањ у Ниш и у Школи са домом за ученике оштећеног слуха у Крагујевцу. У истраживању је учествовало 34 ученика средњошколског узраста од тога 13 глувих и наглувих ученика и 21 ученик са другим облицима сметњи и поремећаја . За прикупљање примарних података примењен je метод анкете. У истраживању су коришћени Упитник агресивности и Упитник вршњачког насиља и виктимизације (Б. Динић, В. Соколовска и Ј. Коџопељић). Резултати истраживаља показују да је и код дечака и девојчица најзаступљеније вербално насилништво, а најмање физичка виктимизација. . Код ученика са одличним успехом најизраженија је релациона виктимизација а најмање је изражена физичка виктимизација. Код ученика који немај одличан успех највише је изражена вербална виктимизација а најмање физичка виктимизација. И код глувих и наглувих ученика и ученика која имају остале облике сметњи и поремећаја најизраженији је релациони облик насилништва, док је најмање изражена физичка виктимизација. . Ученици који живе код куће као и и они који су у дому најмање испољавају физичку виктимизацију а највише релациону виктимизацију. И код деце која користе само вербалну комуникацију, и код деце која користе и вербалну и знаковну комуникациу најмање је испољена физичка виктимизација, а најзаступљенија је вербална виктимизација., The subject of research in this work was the analysis of the forms and factors of school violence and victimization among children. The research was conducted in the Special School with a Student’s Dormitory Bubanj in Niš and the Special School with a Student’s Dormitory for hearing impaired students in Kragujevac. The study involved 34 high school students, including 13 deaf and hard of hearing students and 21 students with other forms of disability and disorder. A survey method was used to collect primary data. The survey used the Questionnaire of Aggressiveness and the Questionnaire of Peer Violence and Victimization (B. Dinić, V. Sokolovska and J. Kodžopeljić). The results of the survey show that the verbal violence is the most frequently occurred and the physical victimization is the least occurred among the boys and the girls. Among the excellent students, the relational victimization is the most frequently expressed and the physical victimization is the least expressed. Among the students who are not excellent, the verbal victimization is the most frequently expressed and physical victimization is the least expressed. Among the deaf and the hard of hearing students and the students who have other forms of disturbances and disorders, the relational form of violence is the most frequently expressed while physical victimization is the least expressed. Students living at home as well as those who are at dormitory the least display physical victimization and the most frequently display relational victimization. The physical victimization is the least displayed and the verbal victimization is the most frequently displayed among the children who use only verbal communication and the children who use both verbal and symbolic communication.", title = "Vršnjačko nasilje", pages = "80-3", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4710" }
Marković, M.. (2018). Vršnjačko nasilje. , 3-80. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4710
Marković M. Vršnjačko nasilje. 2018;:3-80. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4710 .
Marković, Marija, "Vršnjačko nasilje" (2018):3-80, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4710 .