Prikaz osnovnih podataka o dokumentu
Konceptualne funkcije dece sa intelektualnom ometenošću
Conceptual functions of children with intellectual Disabilities
dc.contributor | Matejić-Đuričić, Zorica | |
dc.creator | Maćešić-Petrović, Dragana | |
dc.date.accessioned | 2022-05-11T10:32:13Z | |
dc.date.available | 2022-05-11T10:32:13Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-80113-84-5 | |
dc.identifier.uri | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4510 | |
dc.description.abstract | Rad tretira problematiku pojmovno-verbalnog, odnosno opšteg konceptualnog funkcionisanja dece sa intelektualnom ometenošću u uslovima njihove standardne situacije edukacije, tipične za naše sredinsko okruženje. Obuhvaćen je uzorak od 124 ispitanika sa lakom intelektualnom ometenošću, oba pola, kalendarskog uzrasta od 8 do 13,5 godina učenika osnovnih škola sa teritorije Beograda. U istraživanju je primenjen TCU test procene pojmovno-verbalnih sposobnosti (Test of Concept Utilization, Crager and Lane, 1986). Rezultati istraživanja upućuju na statistički značajnu povezanost između ispitivanih neuropsihičkih sposobnosti i saznajnog postignuća ispitanika u uzorku, posmatranog kroz uspešnost u pojedinim nastavnim disciplinama. Finalna razmatranja obuhvataju stav o neophodnom baziranju savremenih koncepata edukacije i rehabilitacije ove populacije lica na formulisanju IEP i ITP (individualnih edukativnih planova i individualnih trening planova) kao i potrebi uvođenja inoviranih metoda rada (Montesori metod, kompjuterska edukacija i rehabilitacija i sl.). | sr |
dc.description.abstract | The paper treates the problem of conceptual functioning of the children with mild intellectual disabilities in the situation of their standard school treatment. The sample was formed of 124 children with mild intellectual disabilities from Belgrade. We implemented the Test of Concept Utilization, Crager and Lane, 1986. The results of research point up the conclusion about the necessity of implementation of the IEP and ITP (Individual Educational Planes and Indvidual Trening Planes in treatment of the conceptual disabilities of tested sample | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation | sr |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ | |
dc.source | Zbornik radova - „Istraživanja u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji / Research in Special Education and Rehabilitation“,Beograd / Belgrade,2009 | sr |
dc.subject | laka intelektualna ometenost | sr |
dc.subject | konceptualna formacija | sr |
dc.subject | edukacija | sr |
dc.subject | rehabilitacija | sr |
dc.subject | novi metodski pristupi | sr |
dc.subject | intellectual disability | sr |
dc.subject | concepts, education | sr |
dc.subject | rehabilitation | sr |
dc.subject | new methods | sr |
dc.title | Konceptualne funkcije dece sa intelektualnom ometenošću | sr |
dc.title | Conceptual functions of children with intellectual Disabilities | sr |
dc.type | conferenceObject | sr |
dc.rights.license | BY-SA | sr |
dc.citation.epage | 219 | |
dc.citation.spage | 203 | |
dc.identifier.fulltext | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/7745/Untitled16.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4510 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |