Motorički razvoj kao osnova psihomotornog razvoja dece ometene u razvoju predškolskog uzrasta
Motor ability as a basis of psychomotor development of preschool children with disabilities
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
U radu se analizira značaj motoričkih aktivnosti, kao osnove harmoničnog
psihomotornog razvoja predškolske dece i daje pregled mogućeg sadržaja
telesnih aktivnosti koje treba implementirati u programe za decu predškolskog
uzrasta.
Procena motoričkog razvoja 25. dece ometene u razvoju, uključene u razvojne
grupe, izvršena je na osnovu „Dial 3“ testa. Rezultati ukazuju da
su motoričke sposobnosti dece neočekivano ispod očekivanog za uzrast.
Prema najstožijem kriterijumu (SD 16%) od 25 dece, 24 je verifikovano kao
„potencijalno zaostajanje’’, dok samo jedno dete ulazi u kategoriju „u redu’’.
Sagledavanjem motoričkih sposobnosti i potreba dece ometene u razvoju,
analizirajući primenjene predškolske programe, zaključujemo da je realizacija
telesnih aktivnosti u odnosu na uzrast i strukturu dece prema dijagnozi,
neočekivano mala. Aktivnosti fine motorike pokazuju veću zastupljenost,
od aktivnosti koje stimulišu razvoj grubih motoričkih sposobnosti.
Sam izbor aktivnosti u grupi,... kao i uključenost dece, vrši defektolog prema
raspoloživim sredstvima, znanju, motivaciji i strukturi dece. Potrebno je
kompletirati tim u razvojnim grupama i intenzivirati telesne aktivnosti
In this work we do some analysis to emphasize motor activities as the base of
harmonic development of preschool children and gave some project proposal for
implementing these activities in preschool programs.
According to results during the screening of motor ability of 25 children in
developmental groups by Dial 3 test, motor ability of those children is at a very
low level. In fact ‘’Potential delay’’ is a characteristic of 24 children and just 1 is in
category ‘’OK’’ in standard deviation of 16%.
When addressing motor ability needs of these children and in analyzing
preschool programs, a conclusion can be drawn that there aren’t enough motor
activities for the children with this kind of disability especially when they are in
preschool period. In preschool programs there are more activities for fine motor
ability than the activities for the developing gross motor ability.
Which activities and how many children will be involved depend on the
special educator. Their motiva...tion, knowledge, tools and equipment for children
are crucial in choosing the right activity. We need to involve all kinds of special
educators in preschool institutions and do more intensive motor activities in
these programs.
Keywords:
deca sa smetnjama u razvoju / motoričke aktivnosti / predškolski programi / children with disability / motor activities / preschool programsSource:
Zbornik radova - „ Smetnje i poremećaji: fenomenologija, prevencija i tretman deo I / Disabilities and Disorders: Phenomenology, Prevention and Treatment Part I “,Beograd / Belgrade 2010, 2010, 79-92Publisher:
- Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
Collections
Institution/Community
rFASPERTY - CONF AU - Snežana, Ilić AU - Snežana, Nikolić PY - 2010 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4465 AB - U radu se analizira značaj motoričkih aktivnosti, kao osnove harmoničnog psihomotornog razvoja predškolske dece i daje pregled mogućeg sadržaja telesnih aktivnosti koje treba implementirati u programe za decu predškolskog uzrasta. Procena motoričkog razvoja 25. dece ometene u razvoju, uključene u razvojne grupe, izvršena je na osnovu „Dial 3“ testa. Rezultati ukazuju da su motoričke sposobnosti dece neočekivano ispod očekivanog za uzrast. Prema najstožijem kriterijumu (SD 16%) od 25 dece, 24 je verifikovano kao „potencijalno zaostajanje’’, dok samo jedno dete ulazi u kategoriju „u redu’’. Sagledavanjem motoričkih sposobnosti i potreba dece ometene u razvoju, analizirajući primenjene predškolske programe, zaključujemo da je realizacija telesnih aktivnosti u odnosu na uzrast i strukturu dece prema dijagnozi, neočekivano mala. Aktivnosti fine motorike pokazuju veću zastupljenost, od aktivnosti koje stimulišu razvoj grubih motoričkih sposobnosti. Sam izbor aktivnosti u grupi, kao i uključenost dece, vrši defektolog prema raspoloživim sredstvima, znanju, motivaciji i strukturi dece. Potrebno je kompletirati tim u razvojnim grupama i intenzivirati telesne aktivnosti AB - In this work we do some analysis to emphasize motor activities as the base of harmonic development of preschool children and gave some project proposal for implementing these activities in preschool programs. According to results during the screening of motor ability of 25 children in developmental groups by Dial 3 test, motor ability of those children is at a very low level. In fact ‘’Potential delay’’ is a characteristic of 24 children and just 1 is in category ‘’OK’’ in standard deviation of 16%. When addressing motor ability needs of these children and in analyzing preschool programs, a conclusion can be drawn that there aren’t enough motor activities for the children with this kind of disability especially when they are in preschool period. In preschool programs there are more activities for fine motor ability than the activities for the developing gross motor ability. Which activities and how many children will be involved depend on the special educator. Their motivation, knowledge, tools and equipment for children are crucial in choosing the right activity. We need to involve all kinds of special educators in preschool institutions and do more intensive motor activities in these programs. PB - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation C3 - Zbornik radova - „ Smetnje i poremećaji: fenomenologija, prevencija i tretman deo I / Disabilities and Disorders: Phenomenology, Prevention and Treatment Part I “,Beograd / Belgrade 2010 T1 - Motorički razvoj kao osnova psihomotornog razvoja dece ometene u razvoju predškolskog uzrasta T1 - Motor ability as a basis of psychomotor development of preschool children with disabilities EP - 92 SP - 79 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4465 ER -
@conference{ author = "Snežana, Ilić and Snežana, Nikolić", year = "2010", abstract = "U radu se analizira značaj motoričkih aktivnosti, kao osnove harmoničnog psihomotornog razvoja predškolske dece i daje pregled mogućeg sadržaja telesnih aktivnosti koje treba implementirati u programe za decu predškolskog uzrasta. Procena motoričkog razvoja 25. dece ometene u razvoju, uključene u razvojne grupe, izvršena je na osnovu „Dial 3“ testa. Rezultati ukazuju da su motoričke sposobnosti dece neočekivano ispod očekivanog za uzrast. Prema najstožijem kriterijumu (SD 16%) od 25 dece, 24 je verifikovano kao „potencijalno zaostajanje’’, dok samo jedno dete ulazi u kategoriju „u redu’’. Sagledavanjem motoričkih sposobnosti i potreba dece ometene u razvoju, analizirajući primenjene predškolske programe, zaključujemo da je realizacija telesnih aktivnosti u odnosu na uzrast i strukturu dece prema dijagnozi, neočekivano mala. Aktivnosti fine motorike pokazuju veću zastupljenost, od aktivnosti koje stimulišu razvoj grubih motoričkih sposobnosti. Sam izbor aktivnosti u grupi, kao i uključenost dece, vrši defektolog prema raspoloživim sredstvima, znanju, motivaciji i strukturi dece. Potrebno je kompletirati tim u razvojnim grupama i intenzivirati telesne aktivnosti, In this work we do some analysis to emphasize motor activities as the base of harmonic development of preschool children and gave some project proposal for implementing these activities in preschool programs. According to results during the screening of motor ability of 25 children in developmental groups by Dial 3 test, motor ability of those children is at a very low level. In fact ‘’Potential delay’’ is a characteristic of 24 children and just 1 is in category ‘’OK’’ in standard deviation of 16%. When addressing motor ability needs of these children and in analyzing preschool programs, a conclusion can be drawn that there aren’t enough motor activities for the children with this kind of disability especially when they are in preschool period. In preschool programs there are more activities for fine motor ability than the activities for the developing gross motor ability. Which activities and how many children will be involved depend on the special educator. Their motivation, knowledge, tools and equipment for children are crucial in choosing the right activity. We need to involve all kinds of special educators in preschool institutions and do more intensive motor activities in these programs.", publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation", journal = "Zbornik radova - „ Smetnje i poremećaji: fenomenologija, prevencija i tretman deo I / Disabilities and Disorders: Phenomenology, Prevention and Treatment Part I “,Beograd / Belgrade 2010", title = "Motorički razvoj kao osnova psihomotornog razvoja dece ometene u razvoju predškolskog uzrasta, Motor ability as a basis of psychomotor development of preschool children with disabilities", pages = "92-79", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4465" }
Snežana, I.,& Snežana, N.. (2010). Motorički razvoj kao osnova psihomotornog razvoja dece ometene u razvoju predškolskog uzrasta. in Zbornik radova - „ Smetnje i poremećaji: fenomenologija, prevencija i tretman deo I / Disabilities and Disorders: Phenomenology, Prevention and Treatment Part I “,Beograd / Belgrade 2010 Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 79-92. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4465
Snežana I, Snežana N. Motorički razvoj kao osnova psihomotornog razvoja dece ometene u razvoju predškolskog uzrasta. in Zbornik radova - „ Smetnje i poremećaji: fenomenologija, prevencija i tretman deo I / Disabilities and Disorders: Phenomenology, Prevention and Treatment Part I “,Beograd / Belgrade 2010. 2010;:79-92. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4465 .
Snežana, Ilić, Snežana, Nikolić, "Motorički razvoj kao osnova psihomotornog razvoja dece ometene u razvoju predškolskog uzrasta" in Zbornik radova - „ Smetnje i poremećaji: fenomenologija, prevencija i tretman deo I / Disabilities and Disorders: Phenomenology, Prevention and Treatment Part I “,Beograd / Belgrade 2010 (2010):79-92, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4465 .