Neverbalna komunikacija osoba sa oštećenjem vida
Nonverbal communication of visually impaired persons
Konferencijski prilog (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
Prvi radovi na temu neverbalne komunikacije osoba sa oštećenjem
posvećeni su proučavanju mogućnosti slepe dece da u komunikaciji
koriste facijalnu i telesnu ekspresiju, kao i na efikasnost slabovide
dece u prepoznavanju facijalnih i telesnih signala. Naglašavan
je značaj neverbalne komunikacije za struktuiranje govornog konteksta,
kao i hendikepirajući efekti oštećenja vida u ovom segmentu.
Retki primeri isticanja značaja organizovanog učenja slepe dece u
korišćenju neverbalnih signala uglavnom su smatrani nerealnim, a
preporučene aktivnosti nekom vrstom kozmetike, čiji bi produkt bio
porediv sa verbalizmima. Nasuprot tome u poslednje vreme tiflolozi
se sve intenzivnije bave razradom posebnih programa za razvoj neverbalne
komunikacije kod dece sa oštećenjem vida. S tim u vezi se
ističe značaj neverbalne komunikacije za socijalizaciju, inkluziju i socijalnu
integraciju.
First works on the subject nonverbal communication of visually
impaired persons were dadicated to the studying of the opportunities
of blind children tu use facial and body expressions in their
communication, as well as to the efficacy of visually impaired children
in recognizing facial and body signals. The importance of nonverbal
communication was stressed regarding the structuring of speech
context, as well as disabling effects of visual impairment in this
segment. Rare examples of emphasizing of the importance of the
organized learning of visually impaired children how to use nonverbal
signals were mainly considered unreal, and the activities
recommended were considered some kind of cosmetics, whose
product would be comparable to verbalisms. In contrary to this, in
the last time, special educators for the blind are dealing more and
more with the elaboration of special programmes for the development
of nonverbal communication in visually impaired children. In
connecti...on with this, the importance of nonverbal communication for
the socialization, inclusion and social integration is emphasized.
Ključne reči:
neverbalna komunikacija / osobe sa oštećenjem vida / nonverbal communication / visually impaired childrenIzvor:
Zbornik radova - „U susret inkluziji – dileme u teoriji i praksi“,Zlatibor,2008, 2008, 455-468Izdavač:
- Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
Institucija/grupa
rFASPERTY - CONF AU - Vučinić, Vesna AU - Eškirović, Branka PY - 2008 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4442 AB - Prvi radovi na temu neverbalne komunikacije osoba sa oštećenjem posvećeni su proučavanju mogućnosti slepe dece da u komunikaciji koriste facijalnu i telesnu ekspresiju, kao i na efikasnost slabovide dece u prepoznavanju facijalnih i telesnih signala. Naglašavan je značaj neverbalne komunikacije za struktuiranje govornog konteksta, kao i hendikepirajući efekti oštećenja vida u ovom segmentu. Retki primeri isticanja značaja organizovanog učenja slepe dece u korišćenju neverbalnih signala uglavnom su smatrani nerealnim, a preporučene aktivnosti nekom vrstom kozmetike, čiji bi produkt bio porediv sa verbalizmima. Nasuprot tome u poslednje vreme tiflolozi se sve intenzivnije bave razradom posebnih programa za razvoj neverbalne komunikacije kod dece sa oštećenjem vida. S tim u vezi se ističe značaj neverbalne komunikacije za socijalizaciju, inkluziju i socijalnu integraciju. AB - First works on the subject nonverbal communication of visually impaired persons were dadicated to the studying of the opportunities of blind children tu use facial and body expressions in their communication, as well as to the efficacy of visually impaired children in recognizing facial and body signals. The importance of nonverbal communication was stressed regarding the structuring of speech context, as well as disabling effects of visual impairment in this segment. Rare examples of emphasizing of the importance of the organized learning of visually impaired children how to use nonverbal signals were mainly considered unreal, and the activities recommended were considered some kind of cosmetics, whose product would be comparable to verbalisms. In contrary to this, in the last time, special educators for the blind are dealing more and more with the elaboration of special programmes for the development of nonverbal communication in visually impaired children. In connection with this, the importance of nonverbal communication for the socialization, inclusion and social integration is emphasized. PB - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation C3 - Zbornik radova - „U susret inkluziji – dileme u teoriji i praksi“,Zlatibor,2008 T1 - Neverbalna komunikacija osoba sa oštećenjem vida T1 - Nonverbal communication of visually impaired persons EP - 468 SP - 455 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4442 ER -
@conference{ author = "Vučinić, Vesna and Eškirović, Branka", year = "2008", abstract = "Prvi radovi na temu neverbalne komunikacije osoba sa oštećenjem posvećeni su proučavanju mogućnosti slepe dece da u komunikaciji koriste facijalnu i telesnu ekspresiju, kao i na efikasnost slabovide dece u prepoznavanju facijalnih i telesnih signala. Naglašavan je značaj neverbalne komunikacije za struktuiranje govornog konteksta, kao i hendikepirajući efekti oštećenja vida u ovom segmentu. Retki primeri isticanja značaja organizovanog učenja slepe dece u korišćenju neverbalnih signala uglavnom su smatrani nerealnim, a preporučene aktivnosti nekom vrstom kozmetike, čiji bi produkt bio porediv sa verbalizmima. Nasuprot tome u poslednje vreme tiflolozi se sve intenzivnije bave razradom posebnih programa za razvoj neverbalne komunikacije kod dece sa oštećenjem vida. S tim u vezi se ističe značaj neverbalne komunikacije za socijalizaciju, inkluziju i socijalnu integraciju., First works on the subject nonverbal communication of visually impaired persons were dadicated to the studying of the opportunities of blind children tu use facial and body expressions in their communication, as well as to the efficacy of visually impaired children in recognizing facial and body signals. The importance of nonverbal communication was stressed regarding the structuring of speech context, as well as disabling effects of visual impairment in this segment. Rare examples of emphasizing of the importance of the organized learning of visually impaired children how to use nonverbal signals were mainly considered unreal, and the activities recommended were considered some kind of cosmetics, whose product would be comparable to verbalisms. In contrary to this, in the last time, special educators for the blind are dealing more and more with the elaboration of special programmes for the development of nonverbal communication in visually impaired children. In connection with this, the importance of nonverbal communication for the socialization, inclusion and social integration is emphasized.", publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation", journal = "Zbornik radova - „U susret inkluziji – dileme u teoriji i praksi“,Zlatibor,2008", title = "Neverbalna komunikacija osoba sa oštećenjem vida, Nonverbal communication of visually impaired persons", pages = "468-455", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4442" }
Vučinić, V.,& Eškirović, B.. (2008). Neverbalna komunikacija osoba sa oštećenjem vida. in Zbornik radova - „U susret inkluziji – dileme u teoriji i praksi“,Zlatibor,2008 Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 455-468. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4442
Vučinić V, Eškirović B. Neverbalna komunikacija osoba sa oštećenjem vida. in Zbornik radova - „U susret inkluziji – dileme u teoriji i praksi“,Zlatibor,2008. 2008;:455-468. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4442 .
Vučinić, Vesna, Eškirović, Branka, "Neverbalna komunikacija osoba sa oštećenjem vida" in Zbornik radova - „U susret inkluziji – dileme u teoriji i praksi“,Zlatibor,2008 (2008):455-468, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4442 .