Приказ основних података о документу

Self-concept in typical children population and children with intellectual disability in relation to national affiliation

dc.creatorMijalković, Jovana
dc.date.accessioned2022-04-21T10:54:20Z
dc.date.available2022-04-21T10:54:20Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4410
dc.description.abstractСелф - концепт је слика о себи. Представља субјективни доживљај, који је производ социјалне интеракције, утиче на мишљења, осећања, и понашања сваке особе у односу на остале искуствене објекте. С обзиром на то да особе типичног развоја и особе са интелектуалном ометеношћу, као и особе које припадају различитим културама или етничким заједницама у свом животном искуству имају различите животне ситуације и искуствене објекте, мишљења смо да је важно испитати да ли постоје разлике у селф-концепту у односу на националну припадност. Циљ истраживања је утврђивање значајности разлика у селф-концепту код деце типичне популације и код деце са интелектуалном ометеношћу, као и утврђивање разлика у односу на националну припадност. Резулатати истраживања показују да постоји статистички значајна разлика у селф-концепту између деце типичног развоја и деце са интелектуалном ометеношћу у корист деце типичног развоја (F(7, 188)=6,46; p<0,001; η2=0.19). Није утврђена статистички значајна разлика у селф-концепту у односу на националну припадност и пол. Мишљења смо да у наредном периоду треба обратити посебну пажњу на утицај који различите варијабле имају на селф-концепт. Сматрамо да у наредном периоду посебну пажњу треба посветити испитивању селф-концепта код различитих националних мањина.sr
dc.description.abstractSelf - concept is a picture of yourself. It represents the subjective experience, which is theproduct of social interaction, influences the opinions, feelings, and behaviors of each person inrelation to other experiential objects. Given that people with typical development and peoplewith intellectual disabilities, as well as people from different cultures or ethnic communities,have different life situations and experiential objects in their life experiences , we think it isimportant to examine whether there are differences in their self- concept. The aim of the research is to determine the significance of differences in self-concept in childrenof typical population and in children with intellectual disabilities, as well as to determinedifferences in nationality. The results of studies show that there is a statistically significant difference in self- conceptbetween children with typical development and children with intellectual disability. Nostatistically significant difference in self-concept was found in relation to nationality andgender. We believe that in the coming period special attention should be paid to the influence that different variables have on self-concept. We believe that in the coming period special attention should be paid to examining self-concept in different national minorities.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.subjectселф-концептsr
dc.subjectдеца са интелектуалном ометеношћуsr
dc.subjectдеца типичног развојаsr
dc.subjectнационална припадностsr
dc.subjectself-conceptsr
dc.subjectchildren with intellectual disabilitiessr
dc.subjectchildren of typical developmentsr
dc.subjectethnicitysr
dc.titleSelf-koncept kod dece tipične populacije i dece sa intelektualnom ometenošću u odnosu na nacionalnu pripadnostsr
dc.titleSelf-concept in typical children population and children with intellectual disability in relation to national affiliationsr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage76
dc.citation.spage4
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4410
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу