Odnos između socijalnih kompetencija gluvih i nagluvih adolescenata i njihovih čujućih vršnjaka
Samo za registrovane korisnike
2019
Master/Magistarski rad (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
Циљ овог истраживања је да утврди, анализира и објасни разлике између социјалних компетенција код глувих и наглувих адолесцената с једне стране и чујућих адолесцената с друге стране. Теоријски део је слојевит и он се бави изучавањем свих релевантних категорија и односа међу њима у оквиру основне категорије, а то су социјалне компетенције.
С обзиром да социјалне компетенције захтевају познавање како друштвених норми, тако и самога себе, истраживања из области психологије, нарочито она која се баве интроспекцијом, емоционалним развојем, адолесцентном кризом и когнитивном компетенцијом су врло корисна.
У практичном истраживачком делу је коришћена скала ССБС (скала социјалног понашања у школи) на узорку од 17 глувих и наглувих и 24 чујућа ученика.
Добијени резултати могу да послуже за свеобухватно сагледавање и објашњење ове врло сложене проблематике и као основно полазиште за практичан рад едукатора.
The aim of this research is to determine, analyse and explain the distinctions between social competences in the deaf and hard of hearing adolescents on one hand , and the hearing adolescents on the other hand. The theoretical part is manifold and multilayered as it focuses on all relevant constructs and their interrelations within the framework of the major research issue- social competence.
Given that social competence requires both social norms compliance and self-knowledge, a number of studies in psychology, the ones referring to introspection in particular, as well as emotional development, adolescent crisis and cognitive competence, have proven to be of great assistance.
In my practical research work I used SSBS (School Social Behavior Scales) on the sample including 17 deaf and hard of hearing and 24 hearing pupils.
The results obtained can be useful not only for overall comprehension of this rather complex subject, but also for the educators’ professional development.
Ključne reči:
социјалне компетенције / глува и наглуви ученици / чујући ученици / друштвене норме / интроспекција / social competence / deaf and hard of hearing pupils / hearing (pupils) / social norms / introspections / adolescentIzvor:
2019, 6-79Kolekcije
Institucija/grupa
rFASPERTY - THES AU - Petković, Sofija PY - 2019 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4366 AB - Циљ овог истраживања је да утврди, анализира и објасни разлике између социјалних компетенција код глувих и наглувих адолесцената с једне стране и чујућих адолесцената с друге стране. Теоријски део је слојевит и он се бави изучавањем свих релевантних категорија и односа међу њима у оквиру основне категорије, а то су социјалне компетенције. С обзиром да социјалне компетенције захтевају познавање како друштвених норми, тако и самога себе, истраживања из области психологије, нарочито она која се баве интроспекцијом, емоционалним развојем, адолесцентном кризом и когнитивном компетенцијом су врло корисна. У практичном истраживачком делу је коришћена скала ССБС (скала социјалног понашања у школи) на узорку од 17 глувих и наглувих и 24 чујућа ученика. Добијени резултати могу да послуже за свеобухватно сагледавање и објашњење ове врло сложене проблематике и као основно полазиште за практичан рад едукатора. AB - The aim of this research is to determine, analyse and explain the distinctions between social competences in the deaf and hard of hearing adolescents on one hand , and the hearing adolescents on the other hand. The theoretical part is manifold and multilayered as it focuses on all relevant constructs and their interrelations within the framework of the major research issue- social competence. Given that social competence requires both social norms compliance and self-knowledge, a number of studies in psychology, the ones referring to introspection in particular, as well as emotional development, adolescent crisis and cognitive competence, have proven to be of great assistance. In my practical research work I used SSBS (School Social Behavior Scales) on the sample including 17 deaf and hard of hearing and 24 hearing pupils. The results obtained can be useful not only for overall comprehension of this rather complex subject, but also for the educators’ professional development. T1 - Odnos između socijalnih kompetencija gluvih i nagluvih adolescenata i njihovih čujućih vršnjaka EP - 79 SP - 6 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4366 ER -
@mastersthesis{ author = "Petković, Sofija", year = "2019", abstract = "Циљ овог истраживања је да утврди, анализира и објасни разлике између социјалних компетенција код глувих и наглувих адолесцената с једне стране и чујућих адолесцената с друге стране. Теоријски део је слојевит и он се бави изучавањем свих релевантних категорија и односа међу њима у оквиру основне категорије, а то су социјалне компетенције. С обзиром да социјалне компетенције захтевају познавање како друштвених норми, тако и самога себе, истраживања из области психологије, нарочито она која се баве интроспекцијом, емоционалним развојем, адолесцентном кризом и когнитивном компетенцијом су врло корисна. У практичном истраживачком делу је коришћена скала ССБС (скала социјалног понашања у школи) на узорку од 17 глувих и наглувих и 24 чујућа ученика. Добијени резултати могу да послуже за свеобухватно сагледавање и објашњење ове врло сложене проблематике и као основно полазиште за практичан рад едукатора., The aim of this research is to determine, analyse and explain the distinctions between social competences in the deaf and hard of hearing adolescents on one hand , and the hearing adolescents on the other hand. The theoretical part is manifold and multilayered as it focuses on all relevant constructs and their interrelations within the framework of the major research issue- social competence. Given that social competence requires both social norms compliance and self-knowledge, a number of studies in psychology, the ones referring to introspection in particular, as well as emotional development, adolescent crisis and cognitive competence, have proven to be of great assistance. In my practical research work I used SSBS (School Social Behavior Scales) on the sample including 17 deaf and hard of hearing and 24 hearing pupils. The results obtained can be useful not only for overall comprehension of this rather complex subject, but also for the educators’ professional development.", title = "Odnos između socijalnih kompetencija gluvih i nagluvih adolescenata i njihovih čujućih vršnjaka", pages = "79-6", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4366" }
Petković, S.. (2019). Odnos između socijalnih kompetencija gluvih i nagluvih adolescenata i njihovih čujućih vršnjaka. , 6-79. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4366
Petković S. Odnos između socijalnih kompetencija gluvih i nagluvih adolescenata i njihovih čujućih vršnjaka. 2019;:6-79. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4366 .
Petković, Sofija, "Odnos između socijalnih kompetencija gluvih i nagluvih adolescenata i njihovih čujućih vršnjaka" (2019):6-79, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4366 .