Приказ основних података о документу

dc.creatorKrstović-Radojičić, Ljubica
dc.date.accessioned2022-03-29T13:05:47Z
dc.date.available2022-03-29T13:05:47Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4311
dc.description.abstractДислалија подразумева немогућност или неправилност у изговору појединих гласова. Дислалија се испољава у виду: неправилног изговора гласова, изостављања гласова или замене неразвијеног гласа гласом који већ постоји (према Голубовић, 1997, 2000, 2003, 2006, 2007, 2012, 2016, 2017). Циљ истраживања је био да се утврди стање фонемског слуха, учесталост и тип неправилног изговора код деце узраста од пет до седам година. Узорак истраживања чини 100 деце из Предшколске установе „Дуга“, вртић „Сунце“ у Аранђеловцу. Истраживање је спроведено током маја месеца 2019. године. У истраживању је коришћен Глобални артикулациони тест (Владисављевић, Костић и Поповић, 1983), Тест за испитивање разликовања фонема (Владисављевић, Костић и Поповић, 1983), као и ФОНТ тест (Суботић- Кнежевић 2011.) Резултати овог истраживања показују да је неправилан изговор гласова учесталији код дечака у односу на девојчице. Анализа добијених резултата показује да је најучесталији тип неправилног изговора сигматизам. Резултати истраживања показују да не постоји статистички значајна разлика између дечака и девојчица на Тесту фонемског слуха и фонолошке свесности. Добијени резултати на Тесту фонолошке свесности показују статисички значајне разлике на задатку фонемске супституције почетног фонема међу децом млађег и старијег узраста, док на осталим задацима нема статистички значајне разлике између млађе и старије деце.sr
dc.description.abstractDyslalia means the inability or irregularity in the pronunciation of particular voices. Dyslalia is manifested in the form of: improper pronunciation of voices, omission of voices or replacement of an underdeveloped voice with a voice that already exists (according to Golubović, 1997, 2000, 2003, 2006, 2007, 2012, 2016, 2017). The aim of the study was to determine the phonemic hearing status, frequency and type of mispronunciation in children aged five to seven years. The sample consists of 100 children from Preschool "Duga", Кindergarten "Sun" in Arandjelovac. The study was conducted during May 2019. The study used the Global Articulation Test (Vladisavljevic, Kostic, and Popovic, 1983), the Phoneme Distinction Test (Vladisavljevic, Kostic, and Popovic, 1983), as well as the FONT test (Subotic-Knezevic, 2011). The results of this study show that irregular voice pronunciation is more common in boys than in girls. The analysis of the results shows that the most common type of incorrect pronunciation is sigmatism. The results of the study show that there is no statistically significant difference between boys and girls in the Phonemic Hearing Test and Phonological Awareness. The results obtained in the Phonological Awareness Test show statistically significant differences on the phonemic substitution task of the initial phoneme among younger and older children, while on the other tasks there is no statistically significant difference between the younger and older children.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.subjectнеправилан изговорsr
dc.subjectфонемски слухsr
dc.subjectфонолошка свесностsr
dc.subjectirregular pronunciationsr
dc.subjectphonemic hearingsr
dc.subjectphonological awarenesssr
dc.titleFonemski sluh i fonološka svesnost kod dece sa nepravilnim izgovorom glasovasr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage49
dc.citation.spage1
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4311
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу