Uticaj okolne buke na neposredno auditivno pamćenje kod kohlearno implantirane dece
Impact of environmental noise on immediate auditory memory in cochlear implanted children
2013
Преузимање 🢃
Аутори
Ostojić, SanjaMirić, Danica
Đoković, Sanja
Mikić, Branka
Nikolić, Mina
Остала ауторства
Vuković, MileŽunić-Pavlović, Vesna
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Primena kohlearnog implanta dovela je do značajnog poboljšanja u percepciji
zvukova, kvalitativno boljeg slušanja i razvoja auditivnog pamćenja
kod gluve dece. Auditivno pamćenje je jedan od osnovnih uslova za razvoj
jezičkih sposobnosti. Auditivno (slušno) pamćenje je sposobnost da se informacije
prezentovane usmeno, analiziraju mentalno, sačuvaju i upotrebe
kada je potrebno. Osnova za razvoj auditivnog pamćenja je očuvana funkcija
sluha. Teškoće auditivnog pamćenja javljaju se i kod dece urednog
sluha. U tom slučaju trebalo bi da budu obuhvaćene preventivnim i korektivnim
merama, u cilju sprečavanja njihovog produbljivanja i značajnijeg
odražavanja na razvoj drugih sposobnosti i veština. Cilj istraživanja je da
se ispita uticaj okolne buke na sposobnost neposrednog auditivnog
pamćenja kod kohlearno implantirane dece. Uzorak u istraživanju je dvadesetoro
kohlearno implantirane dece, uzrasta od 4 do 10 godina, prosečnih
intelektualnih sposobnosti, bez udruženih smetnji u r...azvoju. Deca u
ispitivanom uzorku imaju najmanje 12 meseci slušnog uzrasta sa kohlearnim
implantom (CI). Instrument je Test za ispitivanje sposobnosti verbalnog
pamćenja I–IV (Vladisavljević, 1983) namenjen deci sa smetnjama u
auditivnoj percepciji i verbalnoj memoriji, koja se sem u populaciji dece oštećenog sluha, najčešće javlja kod dece sa disfazijom. Ovim testom može
se ispitivati opseg auditivne memorije, neposredno i odloženo verbalno
pamćenje, redosled reprodukcije, gramatičku razvijenost i semantičko
shvatanje poruke. Za potrebe ovog istraživanja ovim testom ispitivali smo
neposredno verbalno pamćenje sa i bez okolne buke. Za utvrđivanje značajnosti
odnosa između posmatranih varijabli korišćeni su koeficijent korelacije,
analiza varijanse i χ2 test. Rezultati ukazuju da se negativan uticaj
okolne buke, na neposredno auditivno pamćenje kod kohlearno impantirane
dece, povećava sa porastom težine zadataka.
Cochlear implantation has improved percpetion of sounds, quality listening
and auditory memory of deaf children considerably. Auditory memory is
among basic prerogatives for speech and language development. Auditory
memory is the ability to perceive, analyze, store and retrieve the verbally
presented information. Normal listening is essential for development of
auditory memory. Practical or total deafness, whether congenital or acquired
could prevent or seriously disturb development of auditory memory.
Even normal listening children could have auditory memory disorders.
They need intervention in order to prevent developmental consequences.
The aim of this study was to investigate the impact of the environmental
noise on auditory memory capacity in cochlear implanted children. The
sample consisted of twenty cochlear implanted children aged 4 to 10 years.
All of the children in this study had normal intelligence and no additional
handicap. They had at least 12 months of coch...lear implant (CI) experience.
The instrument was Test of immediate verbal memory (I–IV) by S. Vladisavljevic
(1983) designed for children with auditory perception and verbal
memory disorders both hearing impaired and dysphasic as well. The test is
used for memory span assessment, immediate and delayed memory, rehearsal
order, grammar and semantic comprehension of the message. In this
study we applied the test both in quiet and noisy envurinment. Statistical
significance between variables was tested using correlation coefficient, variance
analysis and chi square test.
Кључне речи:
gluvo dete / kohlearni implant / auditivno pamćenje / buka / deafness / children / cochlear implant / auditory memory / noiseИзвор:
Zbornik radova - 7. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Beograd, Srbija, 27-29. 11. 2013, 2013, 77-84Издавач:
- Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
Финансирање / пројекти:
- Утицај кохлеарне имплантације на едукацију глувих и наглувих особа (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-179055)
Институција/група
rFASPERTY - CONF AU - Ostojić, Sanja AU - Mirić, Danica AU - Đoković, Sanja AU - Mikić, Branka AU - Nikolić, Mina PY - 2013 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4286 AB - Primena kohlearnog implanta dovela je do značajnog poboljšanja u percepciji zvukova, kvalitativno boljeg slušanja i razvoja auditivnog pamćenja kod gluve dece. Auditivno pamćenje je jedan od osnovnih uslova za razvoj jezičkih sposobnosti. Auditivno (slušno) pamćenje je sposobnost da se informacije prezentovane usmeno, analiziraju mentalno, sačuvaju i upotrebe kada je potrebno. Osnova za razvoj auditivnog pamćenja je očuvana funkcija sluha. Teškoće auditivnog pamćenja javljaju se i kod dece urednog sluha. U tom slučaju trebalo bi da budu obuhvaćene preventivnim i korektivnim merama, u cilju sprečavanja njihovog produbljivanja i značajnijeg odražavanja na razvoj drugih sposobnosti i veština. Cilj istraživanja je da se ispita uticaj okolne buke na sposobnost neposrednog auditivnog pamćenja kod kohlearno implantirane dece. Uzorak u istraživanju je dvadesetoro kohlearno implantirane dece, uzrasta od 4 do 10 godina, prosečnih intelektualnih sposobnosti, bez udruženih smetnji u razvoju. Deca u ispitivanom uzorku imaju najmanje 12 meseci slušnog uzrasta sa kohlearnim implantom (CI). Instrument je Test za ispitivanje sposobnosti verbalnog pamćenja I–IV (Vladisavljević, 1983) namenjen deci sa smetnjama u auditivnoj percepciji i verbalnoj memoriji, koja se sem u populaciji dece oštećenog sluha, najčešće javlja kod dece sa disfazijom. Ovim testom može se ispitivati opseg auditivne memorije, neposredno i odloženo verbalno pamćenje, redosled reprodukcije, gramatičku razvijenost i semantičko shvatanje poruke. Za potrebe ovog istraživanja ovim testom ispitivali smo neposredno verbalno pamćenje sa i bez okolne buke. Za utvrđivanje značajnosti odnosa između posmatranih varijabli korišćeni su koeficijent korelacije, analiza varijanse i χ2 test. Rezultati ukazuju da se negativan uticaj okolne buke, na neposredno auditivno pamćenje kod kohlearno impantirane dece, povećava sa porastom težine zadataka. AB - Cochlear implantation has improved percpetion of sounds, quality listening and auditory memory of deaf children considerably. Auditory memory is among basic prerogatives for speech and language development. Auditory memory is the ability to perceive, analyze, store and retrieve the verbally presented information. Normal listening is essential for development of auditory memory. Practical or total deafness, whether congenital or acquired could prevent or seriously disturb development of auditory memory. Even normal listening children could have auditory memory disorders. They need intervention in order to prevent developmental consequences. The aim of this study was to investigate the impact of the environmental noise on auditory memory capacity in cochlear implanted children. The sample consisted of twenty cochlear implanted children aged 4 to 10 years. All of the children in this study had normal intelligence and no additional handicap. They had at least 12 months of cochlear implant (CI) experience. The instrument was Test of immediate verbal memory (I–IV) by S. Vladisavljevic (1983) designed for children with auditory perception and verbal memory disorders both hearing impaired and dysphasic as well. The test is used for memory span assessment, immediate and delayed memory, rehearsal order, grammar and semantic comprehension of the message. In this study we applied the test both in quiet and noisy envurinment. Statistical significance between variables was tested using correlation coefficient, variance analysis and chi square test. PB - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation C3 - Zbornik radova - 7. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Beograd, Srbija, 27-29. 11. 2013 T1 - Uticaj okolne buke na neposredno auditivno pamćenje kod kohlearno implantirane dece T1 - Impact of environmental noise on immediate auditory memory in cochlear implanted children EP - 84 SP - 77 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4286 ER -
@conference{ author = "Ostojić, Sanja and Mirić, Danica and Đoković, Sanja and Mikić, Branka and Nikolić, Mina", year = "2013", abstract = "Primena kohlearnog implanta dovela je do značajnog poboljšanja u percepciji zvukova, kvalitativno boljeg slušanja i razvoja auditivnog pamćenja kod gluve dece. Auditivno pamćenje je jedan od osnovnih uslova za razvoj jezičkih sposobnosti. Auditivno (slušno) pamćenje je sposobnost da se informacije prezentovane usmeno, analiziraju mentalno, sačuvaju i upotrebe kada je potrebno. Osnova za razvoj auditivnog pamćenja je očuvana funkcija sluha. Teškoće auditivnog pamćenja javljaju se i kod dece urednog sluha. U tom slučaju trebalo bi da budu obuhvaćene preventivnim i korektivnim merama, u cilju sprečavanja njihovog produbljivanja i značajnijeg odražavanja na razvoj drugih sposobnosti i veština. Cilj istraživanja je da se ispita uticaj okolne buke na sposobnost neposrednog auditivnog pamćenja kod kohlearno implantirane dece. Uzorak u istraživanju je dvadesetoro kohlearno implantirane dece, uzrasta od 4 do 10 godina, prosečnih intelektualnih sposobnosti, bez udruženih smetnji u razvoju. Deca u ispitivanom uzorku imaju najmanje 12 meseci slušnog uzrasta sa kohlearnim implantom (CI). Instrument je Test za ispitivanje sposobnosti verbalnog pamćenja I–IV (Vladisavljević, 1983) namenjen deci sa smetnjama u auditivnoj percepciji i verbalnoj memoriji, koja se sem u populaciji dece oštećenog sluha, najčešće javlja kod dece sa disfazijom. Ovim testom može se ispitivati opseg auditivne memorije, neposredno i odloženo verbalno pamćenje, redosled reprodukcije, gramatičku razvijenost i semantičko shvatanje poruke. Za potrebe ovog istraživanja ovim testom ispitivali smo neposredno verbalno pamćenje sa i bez okolne buke. Za utvrđivanje značajnosti odnosa između posmatranih varijabli korišćeni su koeficijent korelacije, analiza varijanse i χ2 test. Rezultati ukazuju da se negativan uticaj okolne buke, na neposredno auditivno pamćenje kod kohlearno impantirane dece, povećava sa porastom težine zadataka., Cochlear implantation has improved percpetion of sounds, quality listening and auditory memory of deaf children considerably. Auditory memory is among basic prerogatives for speech and language development. Auditory memory is the ability to perceive, analyze, store and retrieve the verbally presented information. Normal listening is essential for development of auditory memory. Practical or total deafness, whether congenital or acquired could prevent or seriously disturb development of auditory memory. Even normal listening children could have auditory memory disorders. They need intervention in order to prevent developmental consequences. The aim of this study was to investigate the impact of the environmental noise on auditory memory capacity in cochlear implanted children. The sample consisted of twenty cochlear implanted children aged 4 to 10 years. All of the children in this study had normal intelligence and no additional handicap. They had at least 12 months of cochlear implant (CI) experience. The instrument was Test of immediate verbal memory (I–IV) by S. Vladisavljevic (1983) designed for children with auditory perception and verbal memory disorders both hearing impaired and dysphasic as well. The test is used for memory span assessment, immediate and delayed memory, rehearsal order, grammar and semantic comprehension of the message. In this study we applied the test both in quiet and noisy envurinment. Statistical significance between variables was tested using correlation coefficient, variance analysis and chi square test.", publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation", journal = "Zbornik radova - 7. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Beograd, Srbija, 27-29. 11. 2013", title = "Uticaj okolne buke na neposredno auditivno pamćenje kod kohlearno implantirane dece, Impact of environmental noise on immediate auditory memory in cochlear implanted children", pages = "84-77", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4286" }
Ostojić, S., Mirić, D., Đoković, S., Mikić, B.,& Nikolić, M.. (2013). Uticaj okolne buke na neposredno auditivno pamćenje kod kohlearno implantirane dece. in Zbornik radova - 7. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Beograd, Srbija, 27-29. 11. 2013 Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 77-84. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4286
Ostojić S, Mirić D, Đoković S, Mikić B, Nikolić M. Uticaj okolne buke na neposredno auditivno pamćenje kod kohlearno implantirane dece. in Zbornik radova - 7. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Beograd, Srbija, 27-29. 11. 2013. 2013;:77-84. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4286 .
Ostojić, Sanja, Mirić, Danica, Đoković, Sanja, Mikić, Branka, Nikolić, Mina, "Uticaj okolne buke na neposredno auditivno pamćenje kod kohlearno implantirane dece" in Zbornik radova - 7. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Beograd, Srbija, 27-29. 11. 2013 (2013):77-84, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4286 .