Prikaz osnovnih podataka o dokumentu
Poremećaji učenja i paralelni bihevioralni i emocionalni Problemi učenika
dc.creator | Radulović, Danka | |
dc.creator | Jovanović, Mirko | |
dc.date.accessioned | 2022-02-28T09:34:41Z | |
dc.date.available | 2022-02-28T09:34:41Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-84765-51-4 | |
dc.identifier.uri | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4180 | |
dc.description.abstract | O poremećaju učenja govorimo kada je školsko postignuće učenika ispod Očekivanog za njegov uzrast, za njegovo školsko iskustvo i za njegove Intelektualne sposobnosti. Metodološki preciznije, dijagnoza se postavlja kada je raskorak između Akademskog postignuća i postignuća na testu inteligencije veći od dve Standardne devijacije. Naučna istraživanja i stručna praksa svedoče da Poremećaji učenja mogu biti prisutni u jednoj ili u nekoliko oblasti učenja Kao što su čitanje, pisanje, matematika i sl. Tako na primer, matematički Poremećaji učenja se ispoljavaju kao oštećenje u računanju i matematičkom Rezonovanju, dok se poremećaj čitanja, tj. Disleksija ispoljava kroz oštećenja Tačnosti čitanja, brzine čitanja i/ili razumevanju pročitanog. Poremećaje učenja srećemo kod 2-10% učenika, ali se, nažalost, uobičajeno Kod njih paralelno pojavljuju i drugi bihevioralni i emocionalni problemi, Između ostalog deficit pažnje i poremećaj hiperaktivnosti, agresija, Socijalno povlačenje i anksioznost, slaba samoprocena, deficit jezičkih i Socijalnih veština, depresija, pa i suicidalnost, što je u radu detaljnije Obrađeno. Učenici sa poremećajem učenja su često socijalno odbačeni, Neretko izbačeni iz škole, okreću se antisocijalnim modelima, Delinkvenciji i ispoljavanju internalizovane psihološke poremećaje, te im Je neophodna stručna pomoć. Tretmanom poremećaja učenja i komorbidnih poremaćaja bave se stručnjaci iz Oblasti specijalne edukacije i edukcioni terapeuti koji učenicima pomažu I da nauče tehnike kojima kompenzuju zaostajanje zbog njihovih specifičnih Poremećaja u učenju, ali i da redukuju simptome internalizovanih i Eksternalizovanih poremećaja. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Društvo defektologa Srbije | sr |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ | |
dc.source | Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Novi Sad, 09-12.februar 2017. | sr |
dc.subject | poremećaji učenja | sr |
dc.subject | bihevioralni i emocionalni poremećaji | sr |
dc.title | Poremećaji učenja i paralelni bihevioralni i emocionalni Problemi učenika | sr |
dc.type | conferenceObject | sr |
dc.rights.license | BY-SA | sr |
dc.citation.epage | 77 | |
dc.citation.spage | 77 | |
dc.identifier.fulltext | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/6209/bitstream_6209.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4180 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |