Stavovi nastavnog osoblja o upotrebi asistivne tehnologije u edukaciji učenika sa poremećajima komunikacije
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Stav predstavlja određenu vrstu dispozicije za reagovanje, odnosno tendenciju da
se misli, oseća i postupa na određeni način (za ili protiv) u odnosu na neki objekat. Stavovi
nastavnog osoblja o upotrebi asistivne tehnologije u edukaciji učenika sa poremećajima
komunikacije su od primarne važnosti za njenu efikasnu primenu u učionici. Ukoliko
nastavno osoblje ima pozitivan stav prema asistivnoj tehnologiji, postoji veća
verovatnoća da će uložiti napore da je integriše u nastavni proces. S druge strane,
negativni stavovi nastavnog osoblja zbog stigmatizacije ili tehnofobije su suštinski izazovi
za upotrebu asistivne tehnologije.
Cilj ovog istraživanja je bio da se procene stavovi nastavnog osoblja o upotrebi
asistivne tehnologije, kao i da se međusobno uporedi direkcija stavova ispitanika
različitog zanimanja. Pored toga, ispitan je uticaj nekih sociodemografskih varijabli na
formiranje stava. Uzorak je činilo 110 ispitanika oba pola, među kojima je bilo 39,1%
učitelja i 33,...6% nastavnika koji su zaposleni u redovnim osnovnim školama, kao i 19,1%
defektologa i 8,2% nastavnika koji su zaposleni u specijalnim osnovnim školama koje se
nalaze na teritoriji grada Beograda. Primenjen je upitnik koji je posebno konstruisan za
svrhu ovog istraživanja.
Analiza rezultata je pokazala da ispitanici imaju pozitivan stav o upotrebi asistivne
tehnologije u edukaciji učenika sa poremećajima komunikacije (AS=3,47, SD=0,32). Nije
pronađena statistička značajnost u pogledu razlika između ispitanika različitog pola,
zanimanja i godina radnog staža u odnosu na stav o upotrebi asistivne tehnologije.
Direkcija stavova nastavnog osoblja o asistivnoj tehnologiji može delom da bude
odgovor na proces koji se koristi u upoznavanju različitih vrsta uređaja i informisanju o
načinima njihove primene. Ispitanici su pokazali spremnost da usavršavaju svoja znanja
i kompetencije u skladu sa napretkom asistivne tehnologije. Nastavno osoblje bi trebalo
da ima priliku da razvija znanja i iskustva, koja se odnose na odabir i implementaciju
asistivne tehnologije, koja je prilagođena potrebama, sposobnostima i ograničenjima
učenika sa poremećajima komunikacije.
Кључне речи:
asistivna tehnologija / poremećaji komunikacije / stavovi nastavnog osobljaИзвор:
Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Zlatibor,17- 20. Februar, 2022., 2022, 81-81Издавач:
- Drustvo defektologa Srbije
Институција/група
rFASPERTY - CONF AU - Jovanović-Simić, Nadica AU - Arsenić, Ivana AU - Daničić, Zorica PY - 2022 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4145 AB - Stav predstavlja određenu vrstu dispozicije za reagovanje, odnosno tendenciju da se misli, oseća i postupa na određeni način (za ili protiv) u odnosu na neki objekat. Stavovi nastavnog osoblja o upotrebi asistivne tehnologije u edukaciji učenika sa poremećajima komunikacije su od primarne važnosti za njenu efikasnu primenu u učionici. Ukoliko nastavno osoblje ima pozitivan stav prema asistivnoj tehnologiji, postoji veća verovatnoća da će uložiti napore da je integriše u nastavni proces. S druge strane, negativni stavovi nastavnog osoblja zbog stigmatizacije ili tehnofobije su suštinski izazovi za upotrebu asistivne tehnologije. Cilj ovog istraživanja je bio da se procene stavovi nastavnog osoblja o upotrebi asistivne tehnologije, kao i da se međusobno uporedi direkcija stavova ispitanika različitog zanimanja. Pored toga, ispitan je uticaj nekih sociodemografskih varijabli na formiranje stava. Uzorak je činilo 110 ispitanika oba pola, među kojima je bilo 39,1% učitelja i 33,6% nastavnika koji su zaposleni u redovnim osnovnim školama, kao i 19,1% defektologa i 8,2% nastavnika koji su zaposleni u specijalnim osnovnim školama koje se nalaze na teritoriji grada Beograda. Primenjen je upitnik koji je posebno konstruisan za svrhu ovog istraživanja. Analiza rezultata je pokazala da ispitanici imaju pozitivan stav o upotrebi asistivne tehnologije u edukaciji učenika sa poremećajima komunikacije (AS=3,47, SD=0,32). Nije pronađena statistička značajnost u pogledu razlika između ispitanika različitog pola, zanimanja i godina radnog staža u odnosu na stav o upotrebi asistivne tehnologije. Direkcija stavova nastavnog osoblja o asistivnoj tehnologiji može delom da bude odgovor na proces koji se koristi u upoznavanju različitih vrsta uređaja i informisanju o načinima njihove primene. Ispitanici su pokazali spremnost da usavršavaju svoja znanja i kompetencije u skladu sa napretkom asistivne tehnologije. Nastavno osoblje bi trebalo da ima priliku da razvija znanja i iskustva, koja se odnose na odabir i implementaciju asistivne tehnologije, koja je prilagođena potrebama, sposobnostima i ograničenjima učenika sa poremećajima komunikacije. PB - Drustvo defektologa Srbije C3 - Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Zlatibor,17- 20. Februar, 2022. T1 - Stavovi nastavnog osoblja o upotrebi asistivne tehnologije u edukaciji učenika sa poremećajima komunikacije EP - 81 SP - 81 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4145 ER -
@conference{ author = "Jovanović-Simić, Nadica and Arsenić, Ivana and Daničić, Zorica", year = "2022", abstract = "Stav predstavlja određenu vrstu dispozicije za reagovanje, odnosno tendenciju da se misli, oseća i postupa na određeni način (za ili protiv) u odnosu na neki objekat. Stavovi nastavnog osoblja o upotrebi asistivne tehnologije u edukaciji učenika sa poremećajima komunikacije su od primarne važnosti za njenu efikasnu primenu u učionici. Ukoliko nastavno osoblje ima pozitivan stav prema asistivnoj tehnologiji, postoji veća verovatnoća da će uložiti napore da je integriše u nastavni proces. S druge strane, negativni stavovi nastavnog osoblja zbog stigmatizacije ili tehnofobije su suštinski izazovi za upotrebu asistivne tehnologije. Cilj ovog istraživanja je bio da se procene stavovi nastavnog osoblja o upotrebi asistivne tehnologije, kao i da se međusobno uporedi direkcija stavova ispitanika različitog zanimanja. Pored toga, ispitan je uticaj nekih sociodemografskih varijabli na formiranje stava. Uzorak je činilo 110 ispitanika oba pola, među kojima je bilo 39,1% učitelja i 33,6% nastavnika koji su zaposleni u redovnim osnovnim školama, kao i 19,1% defektologa i 8,2% nastavnika koji su zaposleni u specijalnim osnovnim školama koje se nalaze na teritoriji grada Beograda. Primenjen je upitnik koji je posebno konstruisan za svrhu ovog istraživanja. Analiza rezultata je pokazala da ispitanici imaju pozitivan stav o upotrebi asistivne tehnologije u edukaciji učenika sa poremećajima komunikacije (AS=3,47, SD=0,32). Nije pronađena statistička značajnost u pogledu razlika između ispitanika različitog pola, zanimanja i godina radnog staža u odnosu na stav o upotrebi asistivne tehnologije. Direkcija stavova nastavnog osoblja o asistivnoj tehnologiji može delom da bude odgovor na proces koji se koristi u upoznavanju različitih vrsta uređaja i informisanju o načinima njihove primene. Ispitanici su pokazali spremnost da usavršavaju svoja znanja i kompetencije u skladu sa napretkom asistivne tehnologije. Nastavno osoblje bi trebalo da ima priliku da razvija znanja i iskustva, koja se odnose na odabir i implementaciju asistivne tehnologije, koja je prilagođena potrebama, sposobnostima i ograničenjima učenika sa poremećajima komunikacije.", publisher = "Drustvo defektologa Srbije", journal = "Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Zlatibor,17- 20. Februar, 2022.", title = "Stavovi nastavnog osoblja o upotrebi asistivne tehnologije u edukaciji učenika sa poremećajima komunikacije", pages = "81-81", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4145" }
Jovanović-Simić, N., Arsenić, I.,& Daničić, Z.. (2022). Stavovi nastavnog osoblja o upotrebi asistivne tehnologije u edukaciji učenika sa poremećajima komunikacije. in Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Zlatibor,17- 20. Februar, 2022. Drustvo defektologa Srbije., 81-81. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4145
Jovanović-Simić N, Arsenić I, Daničić Z. Stavovi nastavnog osoblja o upotrebi asistivne tehnologije u edukaciji učenika sa poremećajima komunikacije. in Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Zlatibor,17- 20. Februar, 2022.. 2022;:81-81. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4145 .
Jovanović-Simić, Nadica, Arsenić, Ivana, Daničić, Zorica, "Stavovi nastavnog osoblja o upotrebi asistivne tehnologije u edukaciji učenika sa poremećajima komunikacije" in Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Zlatibor,17- 20. Februar, 2022. (2022):81-81, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4145 .