Artikulaciono-fonološki poremećaji
Abstract
Istraživanja, kako svetska tako i naša, ukazuju da su govorni poremećaji
značajno prisutni u svim govornim sredinama. Artikulaciono-fonološki poremećaji
najčešće se identifikuju kao tepanje, što može u potpunosti odvesti
roditelje u pogrešnom smeru, a pogotovo ako neko od stručnjaka kaže: „Vaše
dete je lenjo“. Ova zabluda je pogubna za dete.
Dijagnoza artikulaciono-fonoloških poremećaja u svetu se postavlja vrlo
obazrivo uz korišćenje najsavremenijih sredstava. Imajući u vidu da je svako
dete specifično, ovom problemu se pristupa timski, gde dominantno mesto
ima logoped.
Artikulaciono-fonološkom govornom poremećaju se kod nas još uvek olako
i površno prilazi, zato i nije retko da deca mesecima odlaze na tretman, a
rezultati su vrlo skromni, ili ih uopšte nema. Prema tome, dijagnostički postupak
se mora krajne ozbiljno i stručno sprovesti kako bi svako dete dobilo
tačnu i preciznu dijagnozu, iz čega proizlazi dobra prognoza.
Ova monografija je prvenstveno namenjena student...ima logopedije, a nadam
se da će biti zanimljiva i psiholozima, lekarima pedijatrima i stomatolozima,
jer daje vrlo detaljnu analizu artikulaciono-fonoloških poremećaja kao
i pristup njihovom rešavanju.
Monografija će sigurno biti interesantna i svima onima koji žele podrobnije
da sagledaju ovaj problem, a što ima za cilj da se na vreme prepozna, odnosno
dijagnostikuje artikulaciono-fonološki poremećaj i otpočne logopedska
terapija - tretman.
Posle više od tri decenije rada sa pacijentima pokazalo se da logopedi nemaju
dovoljno savremene literature ili koriste već pomalo zaboravljenu literaturu,
koja je svojevremeno bila jedina. Pisanjem ove monografije želja mi
je bila da studentima logopedije dam dobru osnovu za dalje učenje ostalih
logipedskih dijagnoza u kojima će uvek prepoznati i artikulaciono-fonološke
poremećaje.
Zbog preglednosti monografija je podeljena u nekoliko poglavlja, ali ja
ću izdvojiti ona koja smatram najznačajnijim, a to su poglavlja: dijagnostika
artikulaciono-fonoloških poremećaja, tretman artikulaciono-fonoloških
poremećaja i poremećaji artikulacije glasova srpskog jezika.
Source:
2010, 1-176Publisher:
- Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju
Collections
Institution/Community
rFASPERTY - BOOK AU - Dobrota, Nada PY - 2010 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3989 AB - Istraživanja, kako svetska tako i naša, ukazuju da su govorni poremećaji značajno prisutni u svim govornim sredinama. Artikulaciono-fonološki poremećaji najčešće se identifikuju kao tepanje, što može u potpunosti odvesti roditelje u pogrešnom smeru, a pogotovo ako neko od stručnjaka kaže: „Vaše dete je lenjo“. Ova zabluda je pogubna za dete. Dijagnoza artikulaciono-fonoloških poremećaja u svetu se postavlja vrlo obazrivo uz korišćenje najsavremenijih sredstava. Imajući u vidu da je svako dete specifično, ovom problemu se pristupa timski, gde dominantno mesto ima logoped. Artikulaciono-fonološkom govornom poremećaju se kod nas još uvek olako i površno prilazi, zato i nije retko da deca mesecima odlaze na tretman, a rezultati su vrlo skromni, ili ih uopšte nema. Prema tome, dijagnostički postupak se mora krajne ozbiljno i stručno sprovesti kako bi svako dete dobilo tačnu i preciznu dijagnozu, iz čega proizlazi dobra prognoza. Ova monografija je prvenstveno namenjena studentima logopedije, a nadam se da će biti zanimljiva i psiholozima, lekarima pedijatrima i stomatolozima, jer daje vrlo detaljnu analizu artikulaciono-fonoloških poremećaja kao i pristup njihovom rešavanju. Monografija će sigurno biti interesantna i svima onima koji žele podrobnije da sagledaju ovaj problem, a što ima za cilj da se na vreme prepozna, odnosno dijagnostikuje artikulaciono-fonološki poremećaj i otpočne logopedska terapija - tretman. Posle više od tri decenije rada sa pacijentima pokazalo se da logopedi nemaju dovoljno savremene literature ili koriste već pomalo zaboravljenu literaturu, koja je svojevremeno bila jedina. Pisanjem ove monografije želja mi je bila da studentima logopedije dam dobru osnovu za dalje učenje ostalih logipedskih dijagnoza u kojima će uvek prepoznati i artikulaciono-fonološke poremećaje. Zbog preglednosti monografija je podeljena u nekoliko poglavlja, ali ja ću izdvojiti ona koja smatram najznačajnijim, a to su poglavlja: dijagnostika artikulaciono-fonoloških poremećaja, tretman artikulaciono-fonoloških poremećaja i poremećaji artikulacije glasova srpskog jezika. PB - Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju T1 - Artikulaciono-fonološki poremećaji EP - 176 SP - 1 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3989 ER -
@book{ author = "Dobrota, Nada", year = "2010", abstract = "Istraživanja, kako svetska tako i naša, ukazuju da su govorni poremećaji značajno prisutni u svim govornim sredinama. Artikulaciono-fonološki poremećaji najčešće se identifikuju kao tepanje, što može u potpunosti odvesti roditelje u pogrešnom smeru, a pogotovo ako neko od stručnjaka kaže: „Vaše dete je lenjo“. Ova zabluda je pogubna za dete. Dijagnoza artikulaciono-fonoloških poremećaja u svetu se postavlja vrlo obazrivo uz korišćenje najsavremenijih sredstava. Imajući u vidu da je svako dete specifično, ovom problemu se pristupa timski, gde dominantno mesto ima logoped. Artikulaciono-fonološkom govornom poremećaju se kod nas još uvek olako i površno prilazi, zato i nije retko da deca mesecima odlaze na tretman, a rezultati su vrlo skromni, ili ih uopšte nema. Prema tome, dijagnostički postupak se mora krajne ozbiljno i stručno sprovesti kako bi svako dete dobilo tačnu i preciznu dijagnozu, iz čega proizlazi dobra prognoza. Ova monografija je prvenstveno namenjena studentima logopedije, a nadam se da će biti zanimljiva i psiholozima, lekarima pedijatrima i stomatolozima, jer daje vrlo detaljnu analizu artikulaciono-fonoloških poremećaja kao i pristup njihovom rešavanju. Monografija će sigurno biti interesantna i svima onima koji žele podrobnije da sagledaju ovaj problem, a što ima za cilj da se na vreme prepozna, odnosno dijagnostikuje artikulaciono-fonološki poremećaj i otpočne logopedska terapija - tretman. Posle više od tri decenije rada sa pacijentima pokazalo se da logopedi nemaju dovoljno savremene literature ili koriste već pomalo zaboravljenu literaturu, koja je svojevremeno bila jedina. Pisanjem ove monografije želja mi je bila da studentima logopedije dam dobru osnovu za dalje učenje ostalih logipedskih dijagnoza u kojima će uvek prepoznati i artikulaciono-fonološke poremećaje. Zbog preglednosti monografija je podeljena u nekoliko poglavlja, ali ja ću izdvojiti ona koja smatram najznačajnijim, a to su poglavlja: dijagnostika artikulaciono-fonoloških poremećaja, tretman artikulaciono-fonoloških poremećaja i poremećaji artikulacije glasova srpskog jezika.", publisher = "Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju", title = "Artikulaciono-fonološki poremećaji", pages = "176-1", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3989" }
Dobrota, N.. (2010). Artikulaciono-fonološki poremećaji. Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju., 1-176. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3989
Dobrota N. Artikulaciono-fonološki poremećaji. 2010;:1-176. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3989 .
Dobrota, Nada, "Artikulaciono-fonološki poremećaji" (2010):1-176, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3989 .