Istorija tiflopedagogije pregled istorijskog razvoja opšte i srpske tiflopedagogije
Samo za registrovane korisnike
2012
Knjiga (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
Istorija tiflopedagogije, kao posebna edukološka disciplina, prouča-
va istorijski razvoj vaspitanja i obrazovanja osoba sa oštećenim vidom i
kao takva pripada porodici srodnih naučnih disciplina, koje proučavaju
istorijski razvoj vaspitanja i obrazovanja osoba sa posebnim potrebama.
Po prirodi predmeta, istorija tiflopedagogije pripada posebnom
ogranku opšte istorije prosvetnog i naučnog rada. Zasnovana na metodo-
loškim načelima interdisciplinarnosti i multidisciplinarnosti,
savremena istraživanja u oblasti istorije vaspitanja i obrazovanja osoba
sa posebnim potrebama okupljaju stručnjake raznih naučnih usmerenja, te
stoga ne zaostaju za srodnim istraživanjima u ostalim oblastima pro-
svetnog i naučnog rada.
Proučavanje postanka i razvoja prosvetnih i naučnih delatnosti po-
čiva na sagledavanju opštih okolnosti društvenog i istorijskog razvoja.
Stoga predmetni istraživači polaze od savremenih dostignuća istorij-
ske nauke i oslanjaju se na radove istoričara, prvenstveno... onih koji nepo-
srednom obradom i objavljivanjem istorijskih izvora stvaraju preduslove
za razvoj predmetnih istraživanja u oblasti prosvetne istorije. Na isto-
rijskoj osnovi počivaju istraživački napori pedagoga, koji proučavanju
prosvetne istorije pristupaju u sklopu predmetnog sagledavanja isto-
rijskog razvoja pedagoških pojava. Na istoj osnovi počivaju i istraži-
vački napori sociologa, usmereni ka proučavanju mesta i uloge prosvet-
nih i naučnih delatnosti u sklopu opšteg društvenog razvoja.
O visokim naučnim dometima savremenih istraživanja u oblasti
opšte istorije prosvetnih i naučnih delatnosti svedoči i pojava zna-
čajnih monografskih radova i predmetnih zbornika, posvećenih isto-
rijskom razvoju raznih oblasti vaspitanja i obrazovanja osoba sa poseb-
nim potrebama. Mnogi od takvih radova posvećeni su upravo istoriji
tiflopedagogije.
Iz potrebe za upoznavanjem domaće stručne i ostale javnosti sa savre-
menim dostignućima na polju opšte tiflopedagoške istorije proističe
i potreba za novim osvrtom na istorijski razvoj srpske tiflopedagogije,
iako proučavanje mnogih složenih pitanja na tom polju još uvek nije za-
okruženo čak ni u oblasti osnovnih istraživanja. Stoga je, radi budućeg
dovršavanja zostalih poslova, bilo potrebno pristupiti pisanju jednog
ovakvog preglednog rada, koji je nastao uz oslonac na dostignuća domaćih
i stranih istraživanja u oblasti istorije vaspitanja i obrazovanja oso-
ba sa oštećenim vidom i istorijskog razvoja tiflopedagogije kao posebne
naučne discipline.
Izvor:
2012, 1-445Izdavač:
- Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju
Institucija/grupa
rFASPERTY - BOOK AU - Pavlović, Sonja PY - 2012 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3953 AB - Istorija tiflopedagogije, kao posebna edukološka disciplina, prouča- va istorijski razvoj vaspitanja i obrazovanja osoba sa oštećenim vidom i kao takva pripada porodici srodnih naučnih disciplina, koje proučavaju istorijski razvoj vaspitanja i obrazovanja osoba sa posebnim potrebama. Po prirodi predmeta, istorija tiflopedagogije pripada posebnom ogranku opšte istorije prosvetnog i naučnog rada. Zasnovana na metodo- loškim načelima interdisciplinarnosti i multidisciplinarnosti, savremena istraživanja u oblasti istorije vaspitanja i obrazovanja osoba sa posebnim potrebama okupljaju stručnjake raznih naučnih usmerenja, te stoga ne zaostaju za srodnim istraživanjima u ostalim oblastima pro- svetnog i naučnog rada. Proučavanje postanka i razvoja prosvetnih i naučnih delatnosti po- čiva na sagledavanju opštih okolnosti društvenog i istorijskog razvoja. Stoga predmetni istraživači polaze od savremenih dostignuća istorij- ske nauke i oslanjaju se na radove istoričara, prvenstveno onih koji nepo- srednom obradom i objavljivanjem istorijskih izvora stvaraju preduslove za razvoj predmetnih istraživanja u oblasti prosvetne istorije. Na isto- rijskoj osnovi počivaju istraživački napori pedagoga, koji proučavanju prosvetne istorije pristupaju u sklopu predmetnog sagledavanja isto- rijskog razvoja pedagoških pojava. Na istoj osnovi počivaju i istraži- vački napori sociologa, usmereni ka proučavanju mesta i uloge prosvet- nih i naučnih delatnosti u sklopu opšteg društvenog razvoja. O visokim naučnim dometima savremenih istraživanja u oblasti opšte istorije prosvetnih i naučnih delatnosti svedoči i pojava zna- čajnih monografskih radova i predmetnih zbornika, posvećenih isto- rijskom razvoju raznih oblasti vaspitanja i obrazovanja osoba sa poseb- nim potrebama. Mnogi od takvih radova posvećeni su upravo istoriji tiflopedagogije. Iz potrebe za upoznavanjem domaće stručne i ostale javnosti sa savre- menim dostignućima na polju opšte tiflopedagoške istorije proističe i potreba za novim osvrtom na istorijski razvoj srpske tiflopedagogije, iako proučavanje mnogih složenih pitanja na tom polju još uvek nije za- okruženo čak ni u oblasti osnovnih istraživanja. Stoga je, radi budućeg dovršavanja zostalih poslova, bilo potrebno pristupiti pisanju jednog ovakvog preglednog rada, koji je nastao uz oslonac na dostignuća domaćih i stranih istraživanja u oblasti istorije vaspitanja i obrazovanja oso- ba sa oštećenim vidom i istorijskog razvoja tiflopedagogije kao posebne naučne discipline. PB - Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju T1 - Istorija tiflopedagogije pregled istorijskog razvoja opšte i srpske tiflopedagogije EP - 445 SP - 1 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3953 ER -
@book{ author = "Pavlović, Sonja", year = "2012", abstract = "Istorija tiflopedagogije, kao posebna edukološka disciplina, prouča- va istorijski razvoj vaspitanja i obrazovanja osoba sa oštećenim vidom i kao takva pripada porodici srodnih naučnih disciplina, koje proučavaju istorijski razvoj vaspitanja i obrazovanja osoba sa posebnim potrebama. Po prirodi predmeta, istorija tiflopedagogije pripada posebnom ogranku opšte istorije prosvetnog i naučnog rada. Zasnovana na metodo- loškim načelima interdisciplinarnosti i multidisciplinarnosti, savremena istraživanja u oblasti istorije vaspitanja i obrazovanja osoba sa posebnim potrebama okupljaju stručnjake raznih naučnih usmerenja, te stoga ne zaostaju za srodnim istraživanjima u ostalim oblastima pro- svetnog i naučnog rada. Proučavanje postanka i razvoja prosvetnih i naučnih delatnosti po- čiva na sagledavanju opštih okolnosti društvenog i istorijskog razvoja. Stoga predmetni istraživači polaze od savremenih dostignuća istorij- ske nauke i oslanjaju se na radove istoričara, prvenstveno onih koji nepo- srednom obradom i objavljivanjem istorijskih izvora stvaraju preduslove za razvoj predmetnih istraživanja u oblasti prosvetne istorije. Na isto- rijskoj osnovi počivaju istraživački napori pedagoga, koji proučavanju prosvetne istorije pristupaju u sklopu predmetnog sagledavanja isto- rijskog razvoja pedagoških pojava. Na istoj osnovi počivaju i istraži- vački napori sociologa, usmereni ka proučavanju mesta i uloge prosvet- nih i naučnih delatnosti u sklopu opšteg društvenog razvoja. O visokim naučnim dometima savremenih istraživanja u oblasti opšte istorije prosvetnih i naučnih delatnosti svedoči i pojava zna- čajnih monografskih radova i predmetnih zbornika, posvećenih isto- rijskom razvoju raznih oblasti vaspitanja i obrazovanja osoba sa poseb- nim potrebama. Mnogi od takvih radova posvećeni su upravo istoriji tiflopedagogije. Iz potrebe za upoznavanjem domaće stručne i ostale javnosti sa savre- menim dostignućima na polju opšte tiflopedagoške istorije proističe i potreba za novim osvrtom na istorijski razvoj srpske tiflopedagogije, iako proučavanje mnogih složenih pitanja na tom polju još uvek nije za- okruženo čak ni u oblasti osnovnih istraživanja. Stoga je, radi budućeg dovršavanja zostalih poslova, bilo potrebno pristupiti pisanju jednog ovakvog preglednog rada, koji je nastao uz oslonac na dostignuća domaćih i stranih istraživanja u oblasti istorije vaspitanja i obrazovanja oso- ba sa oštećenim vidom i istorijskog razvoja tiflopedagogije kao posebne naučne discipline.", publisher = "Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju", title = "Istorija tiflopedagogije pregled istorijskog razvoja opšte i srpske tiflopedagogije", pages = "445-1", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3953" }
Pavlović, S.. (2012). Istorija tiflopedagogije pregled istorijskog razvoja opšte i srpske tiflopedagogije. Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju., 1-445. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3953
Pavlović S. Istorija tiflopedagogije pregled istorijskog razvoja opšte i srpske tiflopedagogije. 2012;:1-445. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3953 .
Pavlović, Sonja, "Istorija tiflopedagogije pregled istorijskog razvoja opšte i srpske tiflopedagogije" (2012):1-445, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3953 .