Приказ основних података о документу
Receptivni i ekspresivni govor dece sa razvojnom disfazijom
dc.creator | Mendebaba, Katarina | |
dc.date.accessioned | 2021-11-30T07:32:21Z | |
dc.date.available | 2021-11-30T07:32:21Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3873 | |
dc.description.abstract | Развојна дисфазија је развојни језички поремећај, који представља центар истраживања за многе научнике из различитих научних области. Кроз спроведена истраживања са децом са развојном дисфазијом, научници су пронашли на који начин ова деца развијају говор, језик и когнитивне способности, али су уочили и у којим језичким и когнитивним областима се јављају дефицити. Области у којима је уочен дефицит су: фонологија, граматика, лексика, семантика, прагматика, аудитивна и визуелна перцепција, просторна оријентација, пажња, као и разумевање говора и језика. Наведена истраживања су такође помогла да се добијени подаци о развоју и дефицитима деце са развојном дисфазијом, упореде са подацима о развоју деце типичног развоја, као и деце која имају друге сметње, развојне и первазивне поремећаје. Студије су доказале да логопедски третман има велики утицај на ову врсту развојног поремећаја. Тим у вези, може се навести да рана процена, хабилитација, правилна организација третмана и међусобно добра сарадња логопеда и родитеља, може допринети брзом когнитивном и језичком напредовању детета и његовом лакшем укључивању у социјалну средину. | sr |
dc.description.abstract | Developmental dysphasia is developmental language disorder, which is the center of researches for many scientists in different scient fields. Through researches conducted with children with developmental dysphasia scientists found how this children develop speech, language and cognitive skills, but they also found in which language and cognitive areas deficit occur. Areas in which the deficit was observed are: phonology, grammar, vocabulary, semantics, pragmatics, auditory and visual perception, spatial orientation, attention, as well as understanding of speech and language. These studies also helped to compare the data on the development and deficits of children with developmental dysphasia, with data on the development of children with typical development, as well as children with other disorders, developmental and pervasive disorders. Studies have been proved that speech therapy has a great influence on this type of developmental disorder. In this regard, it can be stated that early assessment, habilitation, proper organization of treatment and good cooperation between speech therapists and parents, can contribute to the rapid cognitive and linguistic progress of the child and his easier inclusion in the social environment. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.rights | closedAccess | sr |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ | |
dc.subject | развојна дисфазија | sr |
dc.subject | развојни језички поремећај | sr |
dc.subject | језички дефицити | sr |
dc.subject | developmental dysphasia | sr |
dc.subject | developmental language disorder | sr |
dc.subject | language deficits | sr |
dc.title | Receptivni i ekspresivni govor dece sa razvojnom disfazijom | sr |
dc.type | masterThesis | sr |
dc.rights.license | ARR | sr |
dc.citation.epage | 47 | |
dc.citation.spage | 1 | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3873 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |