Vizuelni aspekti kreativnog potencijala učenika s lakom intelektualnom ometenošću
Само за регистроване кориснике
2020
Мастер/магистарски рад (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Креативни потенцијал ученика с лаком интелектуалном ометеношћу условљен је различитим развојним и срединским факторима. За подстицање креативног потенцијала важно је успостављање сарадње родитеља, наставника, школе и ученика који, заједничким активностима, обликују подстицајно окружење за развој и напредак. Циљ овог рада је да се анализира утицај полa, узрастa, нивоа интелектуалнoг функционисања, васпитног стила и образовног нивоа родитеља, социо-економског статуса породице, потпуности породице, као и стила наставниковог вођења одељења на креативни потенцијал ученика с лаком интелектуалном ометеношћу. Током претраге литературе на српском и енглеском језику
користили су се сервиси: Cobbis, Doiserbia, Google Scholar, Google Academic, ResearchGate
и KOBSON - Kонзорцијум библиотеке Србије за обједињену набавку. Кључне речи за претрагу су биле: креативност, креативни потенцијал, лака интелектуална ометеност, наставник, наставник и креативност ученика, родитељ и креативност ученика, intell...ectual
disability, creativity, parents and the creativity of the child, и различите комбинације наведених
кључних речи. У оквиру теоријског истраживања, утврђено је да, на развој креативног потенцијала, утиче неколико фактора: пол ученика, узраст ученика, васпитни стил родитеља, социо- економски статус породице, образовни ниво родитеља, потпуност породичног окружења, као и наставников стил вођења одељења. Добијени резултати могу послужити као научнa основа за даље истраживање и употпуњавање базе стручних налаза о развоју креативног потенцијала ученика с лаком интелектуалном ометеношћу.
The creative potential of students with mild intellectual disabilities is conditioned by various developmental and environmental factors. To encourage creative potential, it is important to establish cooperation between parents, teachers, schools, and students who, through joint activities, create a stimulating environment for development and progress. This study aimed to analyze the impact of different research variables (gender, age, level of intellectual disability, parenting style, educational level of parents, socio-economic status of the family, completeness of the family, teacher leadership style) on the creative potential of students with ease. intellectual disability. During the literature search in Serbian and English language, the following services were used: Cobbis, Doiserbia, Google Scholar, Google Academic, ResearchGate, KOBSON - Consortium of the Library of Serbia for Unified Procurement. The search keywords were: creativity, creative potential, mild intellectual disabi...lity, teacher, teacher and student creativity, parent and student creativity, intellectual disability, creativity, parents and the creativity of the child, and various combinations of these keywords. Within the theoretical research of this master's thesis, it was found that the development of creative potential is influenced by several factors: gender, age of parents, educational style of parents, socio-economic status of parents, educational level of parents, completeness of family environment and teacher leadership style. departments.
The obtained results can serve as a scientific basis for further research and completion of the base of expert findings on the development of the creative potential of children with mild intellectual disabilities.
Кључне речи:
лака интелектуална ометеност / креативност / креативни потенцијал / наставник / родитељ / mild intellectual disability / creativity / creative potential / teacher / parentИзвор:
2020, 1-33Колекције
Институција/група
rFASPERTY - THES AU - Marjanović, Milkica PY - 2020 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3871 AB - Креативни потенцијал ученика с лаком интелектуалном ометеношћу условљен је различитим развојним и срединским факторима. За подстицање креативног потенцијала важно је успостављање сарадње родитеља, наставника, школе и ученика који, заједничким активностима, обликују подстицајно окружење за развој и напредак. Циљ овог рада је да се анализира утицај полa, узрастa, нивоа интелектуалнoг функционисања, васпитног стила и образовног нивоа родитеља, социо-економског статуса породице, потпуности породице, као и стила наставниковог вођења одељења на креативни потенцијал ученика с лаком интелектуалном ометеношћу. Током претраге литературе на српском и енглеском језику користили су се сервиси: Cobbis, Doiserbia, Google Scholar, Google Academic, ResearchGate и KOBSON - Kонзорцијум библиотеке Србије за обједињену набавку. Кључне речи за претрагу су биле: креативност, креативни потенцијал, лака интелектуална ометеност, наставник, наставник и креативност ученика, родитељ и креативност ученика, intellectual disability, creativity, parents and the creativity of the child, и различите комбинације наведених кључних речи. У оквиру теоријског истраживања, утврђено је да, на развој креативног потенцијала, утиче неколико фактора: пол ученика, узраст ученика, васпитни стил родитеља, социо- економски статус породице, образовни ниво родитеља, потпуност породичног окружења, као и наставников стил вођења одељења. Добијени резултати могу послужити као научнa основа за даље истраживање и употпуњавање базе стручних налаза о развоју креативног потенцијала ученика с лаком интелектуалном ометеношћу. AB - The creative potential of students with mild intellectual disabilities is conditioned by various developmental and environmental factors. To encourage creative potential, it is important to establish cooperation between parents, teachers, schools, and students who, through joint activities, create a stimulating environment for development and progress. This study aimed to analyze the impact of different research variables (gender, age, level of intellectual disability, parenting style, educational level of parents, socio-economic status of the family, completeness of the family, teacher leadership style) on the creative potential of students with ease. intellectual disability. During the literature search in Serbian and English language, the following services were used: Cobbis, Doiserbia, Google Scholar, Google Academic, ResearchGate, KOBSON - Consortium of the Library of Serbia for Unified Procurement. The search keywords were: creativity, creative potential, mild intellectual disability, teacher, teacher and student creativity, parent and student creativity, intellectual disability, creativity, parents and the creativity of the child, and various combinations of these keywords. Within the theoretical research of this master's thesis, it was found that the development of creative potential is influenced by several factors: gender, age of parents, educational style of parents, socio-economic status of parents, educational level of parents, completeness of family environment and teacher leadership style. departments. The obtained results can serve as a scientific basis for further research and completion of the base of expert findings on the development of the creative potential of children with mild intellectual disabilities. T1 - Vizuelni aspekti kreativnog potencijala učenika s lakom intelektualnom ometenošću EP - 33 SP - 1 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3871 ER -
@mastersthesis{ author = "Marjanović, Milkica", year = "2020", abstract = "Креативни потенцијал ученика с лаком интелектуалном ометеношћу условљен је различитим развојним и срединским факторима. За подстицање креативног потенцијала важно је успостављање сарадње родитеља, наставника, школе и ученика који, заједничким активностима, обликују подстицајно окружење за развој и напредак. Циљ овог рада је да се анализира утицај полa, узрастa, нивоа интелектуалнoг функционисања, васпитног стила и образовног нивоа родитеља, социо-економског статуса породице, потпуности породице, као и стила наставниковог вођења одељења на креативни потенцијал ученика с лаком интелектуалном ометеношћу. Током претраге литературе на српском и енглеском језику користили су се сервиси: Cobbis, Doiserbia, Google Scholar, Google Academic, ResearchGate и KOBSON - Kонзорцијум библиотеке Србије за обједињену набавку. Кључне речи за претрагу су биле: креативност, креативни потенцијал, лака интелектуална ометеност, наставник, наставник и креативност ученика, родитељ и креативност ученика, intellectual disability, creativity, parents and the creativity of the child, и различите комбинације наведених кључних речи. У оквиру теоријског истраживања, утврђено је да, на развој креативног потенцијала, утиче неколико фактора: пол ученика, узраст ученика, васпитни стил родитеља, социо- економски статус породице, образовни ниво родитеља, потпуност породичног окружења, као и наставников стил вођења одељења. Добијени резултати могу послужити као научнa основа за даље истраживање и употпуњавање базе стручних налаза о развоју креативног потенцијала ученика с лаком интелектуалном ометеношћу., The creative potential of students with mild intellectual disabilities is conditioned by various developmental and environmental factors. To encourage creative potential, it is important to establish cooperation between parents, teachers, schools, and students who, through joint activities, create a stimulating environment for development and progress. This study aimed to analyze the impact of different research variables (gender, age, level of intellectual disability, parenting style, educational level of parents, socio-economic status of the family, completeness of the family, teacher leadership style) on the creative potential of students with ease. intellectual disability. During the literature search in Serbian and English language, the following services were used: Cobbis, Doiserbia, Google Scholar, Google Academic, ResearchGate, KOBSON - Consortium of the Library of Serbia for Unified Procurement. The search keywords were: creativity, creative potential, mild intellectual disability, teacher, teacher and student creativity, parent and student creativity, intellectual disability, creativity, parents and the creativity of the child, and various combinations of these keywords. Within the theoretical research of this master's thesis, it was found that the development of creative potential is influenced by several factors: gender, age of parents, educational style of parents, socio-economic status of parents, educational level of parents, completeness of family environment and teacher leadership style. departments. The obtained results can serve as a scientific basis for further research and completion of the base of expert findings on the development of the creative potential of children with mild intellectual disabilities.", title = "Vizuelni aspekti kreativnog potencijala učenika s lakom intelektualnom ometenošću", pages = "33-1", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3871" }
Marjanović, M.. (2020). Vizuelni aspekti kreativnog potencijala učenika s lakom intelektualnom ometenošću. , 1-33. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3871
Marjanović M. Vizuelni aspekti kreativnog potencijala učenika s lakom intelektualnom ometenošću. 2020;:1-33. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3871 .
Marjanović, Milkica, "Vizuelni aspekti kreativnog potencijala učenika s lakom intelektualnom ometenošću" (2020):1-33, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3871 .