Претраживање
Приказ резултата 1-6 од 6
Odnos između senzornog procesiranja i adaptivnih veština kod učenika sa intelektualnom ometenošću i učenika sa poremećajem iz spektra autizma / Correlation between sensory processing and adaptive skills in students with intellectual disability and students with autism spectrum disorder
(2019)
У првих пар година живот детета почива на функционисању сензомоторног апарата.
Сензорно процесирање, које је темељ менталног и социјалног функционисања у раном детињству, остаје основ адаптивног понашања и когнитивног и ...
Nivo potrebe za podrškom i internalizovani problemi u ponašanju kod dece sa intelektualnom ometenošću i autizmom
(2018)
Проблеми у понашању код особа са сметњама у развоју једна су од главних препрека социјалној инклузији ове популације. На основу досадашњих сазнања, деца и омладина са сметњама у развоју подложнији су ризику настанка ...
Komunikacione sposobnosti dece sa teškoćama u mentalnom razvoju predškolskog uzrasta
(2019)
Тешкоће у комуникацији могу водити ка фрустрацији, изолацији и неприлагођеном понашању. Један од критеријума за дијагностиковање поремећаја из спектра аутизма је дефицит комуникационих способности. Кашњења у развоју говора ...
Specifičnosti i teškoće senzorne obrade i njihov tretman kod osoba sa intelektualnom ometenošću
(2021)
Интеракција са окружењем и другим људима се ослања на информације које примамо путем чулних органа. Тешкоће сензорне обраде се јављају код мноштва деце са тешкоћама у развоју, као и интелектуалном ометеношћу (ИО). Познато ...
Neurorazvojni poremećaji i mogućnost školovanja
(2021)
Неуроразвојни поремећаји обухватају значајне тешкоће интелектуалних, моторичких, језичких и социјалних способности које настају током развојног периода.
Особе сa неуроразвојним поремећајима чине веома хетерогену групу, ...
Socijalna kompetencija kod osoba s intelektualnom ometenošću
(2022)
Социјална компетенција детерминише социјално функционисање које је изразито важно по животне исходе сваке особе. Иако не постоји сагласност око дефиниције шта све социјална компетенција представља, важност овог конструкта ...