Pretraživanje
Prikaz rezultata 1-9 od 9
Specifičnost upotrebe znakovnog jezika u nastavi u školama za gluvu i nagluvu decu
(2020)
Људска потреба за споразумевањем и комуникацијом створила је разна средства општења која су се усавршавала све до нивоа на коме се налазе данас. Говорни језик је најсложеније, најприкладније и најфиније средство изражавања ...
Pregled istraživanja rečnika kod gluve i nagluve dece
(2020)
Отежан и успорен развој језика и говора код глуве и наглуве деце доводи до великих тешкоћа у свакодневној комуникацији. Најважнији чиниоци у учењу језика и говора су развијање, формирање, поседовање, богаћење и изградња ...
Efekti rehabilitacije kod sindromskih oštećenja sluha / Effects of rehabilitation of syndromic hearing impairments
(2020)
Оштећење слуха настаје као резултат деловања различитих етиолошких фактора, који доводе до поремећаја квантитета и квалитета, или само квантитета аудитивне перцепције. Ово оштећење као примарни поремећај неминовно носи са ...
Odnos kreativnosti i školskog postignuća gluve i nagluve i dece tipičnog razvoja
(2019)
Креативност представља способност особe да пронађe нова решења, да сагледа проблеме из новог угла, да створи нове идеје. Она подразумева и слободно изражавање ученика, њихово усавршавање и оплемењивање индивидуалности. ...
Vizuelna pažnja gluve i nagluve dece na predškolskom uzrastu
(2019)
Рад настоји да прикаже појам визуелне пажње у различитим животним добима.
Нарочито код новорођенчади и деце предшколског и школског узраста уредног развоја и глуве и наглуве деце, такође истог узраста.
Поред представљања ...
Uloga igre i pokreta u izgovoru glasova kod male gluve dece
(2022)
Артикулација је битна током свакодневног говора свакој индувидуи у свету. На тај начин људи разликују речи и појмове у комуникикацији. Правилном артикулацијом успоставља се потпуна комуникација и порука између говрника и ...
Senzorno procesuiranje i socijalne veštine kod gluve i nagluve dece
(2022)
Увод. Сензорно процесуирање представља неуролошки процес који укључује перцепцију, организацију и реакцију на сензорни стимулус. То је свеобухватни процес који се односи на начин на који централни и периферни нервни систем ...
Razvoj znakovnog i govornog jezika kod gluve i nagluve dece / Development of sign and spoken language in deaf and hard of hearing children
(2022)
Због оштећења слуха и измењеног начина комуницирања са околином, глува и наглува деца развијају се под неповољнијим условима него деца која чују. Велики број глуве и наглуве деце има специфичне проблеме на плану комуникације ...
Deficiti rečnika gluve i nagluve dece osnovnoškolskog uzrasta
(2021)
Речник подразумева целокупни фонд речи којим једна особа располаже. Формирању речника претходи формирање самог појма, односно представе о одређеном предмету или појави из дететове непосредне околине. Очуване слушне способности ...