Uvod u razvojnu psihologiju, Treće izdanje
Samo za registrovane korisnike
2019
Knjiga (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
Приликом избора садржаја, одмеравања обима и одређивања основне
форме приказа и тумачења, овај текст је плански писан као уџбеник на-
мењен студентима Факултетета за специјалну едукацију и рехабилитацију.
На страницама Увода у развојну психологију отворени су само неки од
основних проблема везаних за предметно и методолошко одређења ове пси-
холошке дисциплине. Извршен је кратак епистемолошки пресек развојне
психологије у историјској и савременој перспективи. Праћење идеје развоја
у скраћеном историјском оквиру вршено је с обзиром на боље разумевање
корпуса развојно-психолошких проблема који се данас проучавају.
Општи део развојне психологије укључује и увод у основне пробле-
ме методологије развојне психологије. Посебне методе, као део заједничког
научног инструментарија, приказане су веома кратко, док је знатно озбиљ-
нија пажња посвећена основним методолошким стратегијама за истражи-
вање развоја (лонгитудинални, хоризонтални и комбиновани поступак).
Поред формално-лог...ичке анализе статуса појма развоја, темељније су
приказана два основна модела у објашњењу психичког развоја човека: ор-
ганизмички (биолошки, еволуциони) и механистички (емпиристички) мо-
дел, а затим и водеће развојне теорије (Пијажеа, Ериксона и Виготског) које
представљају непосредне или далеке деривате ових концептуалних оквира.
По природи ствари, писање уџбеника подразумева отвореност за раз-
личите теоријске оријентације, коришћење разноврсних емпиријских из-
вора и уравнотежени однос између увођења фундаменталних (базичних) и
апликативних тема развојне психологије. То су били почетни услови који
су поштовани и у овом тексту. Додатни „водич”, кадагод је то било могуће,
усмеравао је писање ка укључивању занимљивих и заобилажењу мање ат-
рактивних садржаја.
Од процеса „гомилања знања” увек је важније разумевање садржаја и
развијање унутрашње мотивације и интересовања студената. Због тога су
неки проблеми само назначени, неки отворени за даља проучавања уз упући-
вање на референтну литературу, док су бројна питања плански изостављена.
Овај уџбеник је испунио своју основну сврху објављивања уколико је
студентима пружио релативно целовиту прегледну слику савремене раз-
војне психологије, и отворио простор за наставак самосталних истражи-
вања у овој области.
Текст је писан у форми уџбеника и превасходно је намењен студенти-
ма који који слушају курс Увода у развојну психологију. Ипак, може се очекивати да ће поједини делови и теме послужити као корисно штиво и студен-
тима не-дефектолошких профила, стручњацима којима су проблеми раз-
воја и васпитања професионални „избор или судбина” и психолозима који
не пристају на доктринални приступ развојној психологији, јер проблеме
психичког развоја човека разумевају увек као део властитих промишљања
о сталним променама у себи и око себе.
Izvor:
2019, 1-216Izdavač:
- Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF)
Institucija/grupa
rFASPERTY - BOOK AU - Матејић Ђуричић, Зорица PY - 2019 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3816 AB - Приликом избора садржаја, одмеравања обима и одређивања основне форме приказа и тумачења, овај текст је плански писан као уџбеник на- мењен студентима Факултетета за специјалну едукацију и рехабилитацију. На страницама Увода у развојну психологију отворени су само неки од основних проблема везаних за предметно и методолошко одређења ове пси- холошке дисциплине. Извршен је кратак епистемолошки пресек развојне психологије у историјској и савременој перспективи. Праћење идеје развоја у скраћеном историјском оквиру вршено је с обзиром на боље разумевање корпуса развојно-психолошких проблема који се данас проучавају. Општи део развојне психологије укључује и увод у основне пробле- ме методологије развојне психологије. Посебне методе, као део заједничког научног инструментарија, приказане су веома кратко, док је знатно озбиљ- нија пажња посвећена основним методолошким стратегијама за истражи- вање развоја (лонгитудинални, хоризонтални и комбиновани поступак). Поред формално-логичке анализе статуса појма развоја, темељније су приказана два основна модела у објашњењу психичког развоја човека: ор- ганизмички (биолошки, еволуциони) и механистички (емпиристички) мо- дел, а затим и водеће развојне теорије (Пијажеа, Ериксона и Виготског) које представљају непосредне или далеке деривате ових концептуалних оквира. По природи ствари, писање уџбеника подразумева отвореност за раз- личите теоријске оријентације, коришћење разноврсних емпиријских из- вора и уравнотежени однос између увођења фундаменталних (базичних) и апликативних тема развојне психологије. То су били почетни услови који су поштовани и у овом тексту. Додатни „водич”, кадагод је то било могуће, усмеравао је писање ка укључивању занимљивих и заобилажењу мање ат- рактивних садржаја. Од процеса „гомилања знања” увек је важније разумевање садржаја и развијање унутрашње мотивације и интересовања студената. Због тога су неки проблеми само назначени, неки отворени за даља проучавања уз упући- вање на референтну литературу, док су бројна питања плански изостављена. Овај уџбеник је испунио своју основну сврху објављивања уколико је студентима пружио релативно целовиту прегледну слику савремене раз- војне психологије, и отворио простор за наставак самосталних истражи- вања у овој области. Текст је писан у форми уџбеника и превасходно је намењен студенти- ма који који слушају курс Увода у развојну психологију. Ипак, може се очекивати да ће поједини делови и теме послужити као корисно штиво и студен- тима не-дефектолошких профила, стручњацима којима су проблеми раз- воја и васпитања професионални „избор или судбина” и психолозима који не пристају на доктринални приступ развојној психологији, јер проблеме психичког развоја човека разумевају увек као део властитих промишљања о сталним променама у себи и око себе. PB - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF) T1 - Uvod u razvojnu psihologiju, Treće izdanje EP - 216 SP - 1 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3816 ER -
@book{ author = "Матејић Ђуричић, Зорица", year = "2019", abstract = "Приликом избора садржаја, одмеравања обима и одређивања основне форме приказа и тумачења, овај текст је плански писан као уџбеник на- мењен студентима Факултетета за специјалну едукацију и рехабилитацију. На страницама Увода у развојну психологију отворени су само неки од основних проблема везаних за предметно и методолошко одређења ове пси- холошке дисциплине. Извршен је кратак епистемолошки пресек развојне психологије у историјској и савременој перспективи. Праћење идеје развоја у скраћеном историјском оквиру вршено је с обзиром на боље разумевање корпуса развојно-психолошких проблема који се данас проучавају. Општи део развојне психологије укључује и увод у основне пробле- ме методологије развојне психологије. Посебне методе, као део заједничког научног инструментарија, приказане су веома кратко, док је знатно озбиљ- нија пажња посвећена основним методолошким стратегијама за истражи- вање развоја (лонгитудинални, хоризонтални и комбиновани поступак). Поред формално-логичке анализе статуса појма развоја, темељније су приказана два основна модела у објашњењу психичког развоја човека: ор- ганизмички (биолошки, еволуциони) и механистички (емпиристички) мо- дел, а затим и водеће развојне теорије (Пијажеа, Ериксона и Виготског) које представљају непосредне или далеке деривате ових концептуалних оквира. По природи ствари, писање уџбеника подразумева отвореност за раз- личите теоријске оријентације, коришћење разноврсних емпиријских из- вора и уравнотежени однос између увођења фундаменталних (базичних) и апликативних тема развојне психологије. То су били почетни услови који су поштовани и у овом тексту. Додатни „водич”, кадагод је то било могуће, усмеравао је писање ка укључивању занимљивих и заобилажењу мање ат- рактивних садржаја. Од процеса „гомилања знања” увек је важније разумевање садржаја и развијање унутрашње мотивације и интересовања студената. Због тога су неки проблеми само назначени, неки отворени за даља проучавања уз упући- вање на референтну литературу, док су бројна питања плански изостављена. Овај уџбеник је испунио своју основну сврху објављивања уколико је студентима пружио релативно целовиту прегледну слику савремене раз- војне психологије, и отворио простор за наставак самосталних истражи- вања у овој области. Текст је писан у форми уџбеника и превасходно је намењен студенти- ма који који слушају курс Увода у развојну психологију. Ипак, може се очекивати да ће поједини делови и теме послужити као корисно штиво и студен- тима не-дефектолошких профила, стручњацима којима су проблеми раз- воја и васпитања професионални „избор или судбина” и психолозима који не пристају на доктринални приступ развојној психологији, јер проблеме психичког развоја човека разумевају увек као део властитих промишљања о сталним променама у себи и око себе.", publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF)", title = "Uvod u razvojnu psihologiju, Treće izdanje", pages = "216-1", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3816" }
Матејић Ђуричић, З.. (2019). Uvod u razvojnu psihologiju, Treće izdanje. Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF)., 1-216. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3816
Матејић Ђуричић З. Uvod u razvojnu psihologiju, Treće izdanje. 2019;:1-216. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3816 .
Матејић Ђуричић, Зорица, "Uvod u razvojnu psihologiju, Treće izdanje" (2019):1-216, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3816 .