Приказ основних података о документу

dc.creatorVučinić, Vesna
dc.creatorAnđelković, Marija
dc.date.accessioned2021-11-15T09:54:53Z
dc.date.available2021-11-15T09:54:53Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.isbn978-86-6203-148-8
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3807
dc.description.abstractDo devedesetih godina prošlog veka rana intervencija organizovana je po modelu pedagoško-psihološke i socijalne pomoći, u kome je profilaksa sekundarnih smetnji u razvoju imala primat u odnosu na tretman i prilagođavanje sredinskih uslova potrebama dece. Poslednjih godina, ranu intervenciju karakteriše značajan napredak na konceptualnom, teorijskom i praktičnom planu. Uključuje interdisciplinarni set metoda i tehnika, usmerenih na sprečavanje ili ublažavanje fizičkih, kognitivnih i emocionalnih smetnji u razvoju, uz postepeno uvođenje pristupa usmerenog na porodicu. Blagovremeno registrovanje bioloških i/ili socijalnih faktora rizika za nastanak smetnje u razvoju ili poremećaja u ponašanju i pružanje podrške porodici i detetu najvažniji je zadatak rane intervencije. Programi rane intervencije utemeljeni su na znanju iz različitih naučnih disciplina, imaju značajnu ulogu u radu sa decom, roditeljima i širom socijalnom sredinom. Svrha programa je stručna pomoć porodicama, koju pružaju stručnjaci koji poznaju razvoj dece i razumeju efekte oštećenja i sredinskih riziko faktora na rani razvoj. Zahvaljujući programima rane intervencije, roditelji uče kako da izađu u susret potrebama deteta sa smetnjama u razvoju, dete stiče samostalnost u obavljanju svakodnevnih i drugih aktivnosti, usvaja socijalne i ostale adaptivne veštine. Rana intervencija značajna je karika u području obrazovanja i obrazovnoj politici države, jer integriše teorijsko-metodološke pristupe, strategije i programe iz tri sektora, zdravstvenog, obrazovnog i socijalnog, ugrađuje ih u programe rada kojima se obezbeđuju uslovi za optimalan razvoj svakog deteta. Najkorisnija je onda kada su pružaoci usluga osposobljeni da prepoznaju jedinstvene potrebe porodice i deteta, i većinu aktivnosti sprovode u takozvanom ekološkom okruženju, odnosno u kontekstu svakodnevnih aktivnosti u kući ili predškolskoj ustanovi.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF)sr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.titleRana intervencija za decu sa oštećenjem vidasr
dc.typebooksr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage383
dc.citation.spage1
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3807
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу