Computer in education of children with intellectual disabilities
Računar u edukaciji dece s intelektualnom ometenošću
Апстракт
Although computer technology takes the most prevalent role in the educational environment nowadays in many cases it is not available for the children with intellectual disabilities. In this paper we consider a number of difficulties which among others cause this phenomenon. It also gives an overview of world-class research and local environment research, concerning the appropriateness of using computer technology in the education of children with intellectual disabilities. As well as examines the characteristics of these children, activated with proper using computer technology. Compared to traditional teaching, success is achieved in several functional domains during this stimulation.
Iako računarska tehnologija zauzima prevalentnu ulogu u edukacijskom okruženju danas, u mnogim slučajevima, deci s intelektualnom ometenošću ona nije dostupna. U radu se razmatra niz poteškoća koji, između ostalih, uzrokuju ovu pojavu. Takođe, daje se pregled istraživanja u svetu i u našoj sredini, koja se odnose na svrsishodnost korišćenja računarske tehnologije u edukaciji dece s intelektualnom ometenošću, razmatraju se karakteristike ove dece koje se pokreću korišćenjem adekvatne stimulacije računarskom tehnologijom i uspešnost u nekoliko funkcionalnih oblasti koja se postiže pri toj stimulaciji u odnosu na tradicionalnu nastavu.
Кључне речи:
computer technology / children with intellectual disabilities / successful education / računarska tehnologija / deca s intelektualnom ometenošću / uspešnost u edukacijiИзвор:
Beogradska defektološka škola, 2010, 3, 531-540Издавач:
- Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd
Институција/група
rFASPERTY - JOUR AU - Đurić-Zdravković, Aleksandra AU - Maćešić-Petrović, Dragana AU - Japundža-Milisavljević, Mirjana PY - 2010 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/372 AB - Although computer technology takes the most prevalent role in the educational environment nowadays in many cases it is not available for the children with intellectual disabilities. In this paper we consider a number of difficulties which among others cause this phenomenon. It also gives an overview of world-class research and local environment research, concerning the appropriateness of using computer technology in the education of children with intellectual disabilities. As well as examines the characteristics of these children, activated with proper using computer technology. Compared to traditional teaching, success is achieved in several functional domains during this stimulation. AB - Iako računarska tehnologija zauzima prevalentnu ulogu u edukacijskom okruženju danas, u mnogim slučajevima, deci s intelektualnom ometenošću ona nije dostupna. U radu se razmatra niz poteškoća koji, između ostalih, uzrokuju ovu pojavu. Takođe, daje se pregled istraživanja u svetu i u našoj sredini, koja se odnose na svrsishodnost korišćenja računarske tehnologije u edukaciji dece s intelektualnom ometenošću, razmatraju se karakteristike ove dece koje se pokreću korišćenjem adekvatne stimulacije računarskom tehnologijom i uspešnost u nekoliko funkcionalnih oblasti koja se postiže pri toj stimulaciji u odnosu na tradicionalnu nastavu. PB - Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd T2 - Beogradska defektološka škola T1 - Computer in education of children with intellectual disabilities T1 - Računar u edukaciji dece s intelektualnom ometenošću EP - 540 IS - 3 SP - 531 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_372 ER -
@article{ author = "Đurić-Zdravković, Aleksandra and Maćešić-Petrović, Dragana and Japundža-Milisavljević, Mirjana", year = "2010", abstract = "Although computer technology takes the most prevalent role in the educational environment nowadays in many cases it is not available for the children with intellectual disabilities. In this paper we consider a number of difficulties which among others cause this phenomenon. It also gives an overview of world-class research and local environment research, concerning the appropriateness of using computer technology in the education of children with intellectual disabilities. As well as examines the characteristics of these children, activated with proper using computer technology. Compared to traditional teaching, success is achieved in several functional domains during this stimulation., Iako računarska tehnologija zauzima prevalentnu ulogu u edukacijskom okruženju danas, u mnogim slučajevima, deci s intelektualnom ometenošću ona nije dostupna. U radu se razmatra niz poteškoća koji, između ostalih, uzrokuju ovu pojavu. Takođe, daje se pregled istraživanja u svetu i u našoj sredini, koja se odnose na svrsishodnost korišćenja računarske tehnologije u edukaciji dece s intelektualnom ometenošću, razmatraju se karakteristike ove dece koje se pokreću korišćenjem adekvatne stimulacije računarskom tehnologijom i uspešnost u nekoliko funkcionalnih oblasti koja se postiže pri toj stimulaciji u odnosu na tradicionalnu nastavu.", publisher = "Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd", journal = "Beogradska defektološka škola", title = "Computer in education of children with intellectual disabilities, Računar u edukaciji dece s intelektualnom ometenošću", pages = "540-531", number = "3", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_372" }
Đurić-Zdravković, A., Maćešić-Petrović, D.,& Japundža-Milisavljević, M.. (2010). Computer in education of children with intellectual disabilities. in Beogradska defektološka škola Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd.(3), 531-540. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_372
Đurić-Zdravković A, Maćešić-Petrović D, Japundža-Milisavljević M. Computer in education of children with intellectual disabilities. in Beogradska defektološka škola. 2010;(3):531-540. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_372 .
Đurić-Zdravković, Aleksandra, Maćešić-Petrović, Dragana, Japundža-Milisavljević, Mirjana, "Computer in education of children with intellectual disabilities" in Beogradska defektološka škola, no. 3 (2010):531-540, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_372 .