Pamćenje kao prediktor u nastavi matematike kod dece s lakom intelektualnom ometenošću
Memory as a predictor of mathematics in children with mild intellectual disability
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Uspeh u nastavi matematike kod dece s lakom intelektualnom ometenošću (LIO) u značajnoj meri uslovljen je kvalitetom pamćenja koje predstavlja osnovnu saznajnu komponentu budući da je veliki deo matematičkih pojmova u krajnjoj liniji rezultat memorisanja sadržaja auditivnim, vizuelnim
i verbalnim putem. Cilj rada odnosi se na evidentiranje nekih komponenti pamćenja koje su povezane sa uspehom u nastavi matematike kod dece s LIO. Uzorkom su obuhvaćena 124 ispitanika starosti od 8 do 16 godina. U istraživanju smo koristili Reyov test verbalnog pamćenja i Akadia test (za procenu vizuelnog i auditivnog pamćenja). Numeričke ocene iz nastavnog predmeta matematika dobijene su standardnom analizom pedagoške dokumentacije. Rezultati istraživanja pokazuju da najveći parcijalni doprinos ostvarivanju uspeha iz nastave matematike imaju forsirana rekognicija i retencija pamćenja.
Success in mathematics curriculum for children with mild intellectual disability (MID) depends to a large extent on the quality of memory, which is a fundamental cognitive component, considering that a substantial part of mathematic terms is in the end the result of memorizing contents via auditory, visual and verbal means. The aim of this research is to review some of the memory components connected with success in mathematics classes for children with MID. One hundred and twenty four subjects, aged 8 through 16, were evaluated using Rey’s verbal learning test and Acadia test (visual and auditory memory). Numerical grades from the subject of mathematics were obtained through standard analysis of pedagogical documentation. The results of this research suggest that the largest partial contribution to success in math curriculum comes from forced recognition and memory retention.
Кључне речи:
vizuelno / auditivno / verbalno pamćenje / matematika / laka intelektualna ometenost / visual / auditory / verbal memory / mathematics / mild intellectual disabilityИзвор:
Zbornik radova - sa godišnje prezentacije rezultata naučno-istraživačkog projekta „Socijalna participacija osoba sa intelektualnom ometenošću“,Beograd,2013, 2013, 23-28Издавач:
- Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
Финансирање / пројекти:
- Социјална партиципација особа са интелектуалном ометеношћу (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-179017)
Институција/група
rFASPERTY - CONF AU - Japundža, Mirjana AU - Jablan, Branka AU - Banković, Slobodan PY - 2013 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3500 AB - Uspeh u nastavi matematike kod dece s lakom intelektualnom ometenošću (LIO) u značajnoj meri uslovljen je kvalitetom pamćenja koje predstavlja osnovnu saznajnu komponentu budući da je veliki deo matematičkih pojmova u krajnjoj liniji rezultat memorisanja sadržaja auditivnim, vizuelnim i verbalnim putem. Cilj rada odnosi se na evidentiranje nekih komponenti pamćenja koje su povezane sa uspehom u nastavi matematike kod dece s LIO. Uzorkom su obuhvaćena 124 ispitanika starosti od 8 do 16 godina. U istraživanju smo koristili Reyov test verbalnog pamćenja i Akadia test (za procenu vizuelnog i auditivnog pamćenja). Numeričke ocene iz nastavnog predmeta matematika dobijene su standardnom analizom pedagoške dokumentacije. Rezultati istraživanja pokazuju da najveći parcijalni doprinos ostvarivanju uspeha iz nastave matematike imaju forsirana rekognicija i retencija pamćenja. AB - Success in mathematics curriculum for children with mild intellectual disability (MID) depends to a large extent on the quality of memory, which is a fundamental cognitive component, considering that a substantial part of mathematic terms is in the end the result of memorizing contents via auditory, visual and verbal means. The aim of this research is to review some of the memory components connected with success in mathematics classes for children with MID. One hundred and twenty four subjects, aged 8 through 16, were evaluated using Rey’s verbal learning test and Acadia test (visual and auditory memory). Numerical grades from the subject of mathematics were obtained through standard analysis of pedagogical documentation. The results of this research suggest that the largest partial contribution to success in math curriculum comes from forced recognition and memory retention. PB - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation C3 - Zbornik radova - sa godišnje prezentacije rezultata naučno-istraživačkog projekta „Socijalna participacija osoba sa intelektualnom ometenošću“,Beograd,2013 T1 - Pamćenje kao prediktor u nastavi matematike kod dece s lakom intelektualnom ometenošću T1 - Memory as a predictor of mathematics in children with mild intellectual disability EP - 28 SP - 23 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3500 ER -
@conference{ author = "Japundža, Mirjana and Jablan, Branka and Banković, Slobodan", year = "2013", abstract = "Uspeh u nastavi matematike kod dece s lakom intelektualnom ometenošću (LIO) u značajnoj meri uslovljen je kvalitetom pamćenja koje predstavlja osnovnu saznajnu komponentu budući da je veliki deo matematičkih pojmova u krajnjoj liniji rezultat memorisanja sadržaja auditivnim, vizuelnim i verbalnim putem. Cilj rada odnosi se na evidentiranje nekih komponenti pamćenja koje su povezane sa uspehom u nastavi matematike kod dece s LIO. Uzorkom su obuhvaćena 124 ispitanika starosti od 8 do 16 godina. U istraživanju smo koristili Reyov test verbalnog pamćenja i Akadia test (za procenu vizuelnog i auditivnog pamćenja). Numeričke ocene iz nastavnog predmeta matematika dobijene su standardnom analizom pedagoške dokumentacije. Rezultati istraživanja pokazuju da najveći parcijalni doprinos ostvarivanju uspeha iz nastave matematike imaju forsirana rekognicija i retencija pamćenja., Success in mathematics curriculum for children with mild intellectual disability (MID) depends to a large extent on the quality of memory, which is a fundamental cognitive component, considering that a substantial part of mathematic terms is in the end the result of memorizing contents via auditory, visual and verbal means. The aim of this research is to review some of the memory components connected with success in mathematics classes for children with MID. One hundred and twenty four subjects, aged 8 through 16, were evaluated using Rey’s verbal learning test and Acadia test (visual and auditory memory). Numerical grades from the subject of mathematics were obtained through standard analysis of pedagogical documentation. The results of this research suggest that the largest partial contribution to success in math curriculum comes from forced recognition and memory retention.", publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation", journal = "Zbornik radova - sa godišnje prezentacije rezultata naučno-istraživačkog projekta „Socijalna participacija osoba sa intelektualnom ometenošću“,Beograd,2013", title = "Pamćenje kao prediktor u nastavi matematike kod dece s lakom intelektualnom ometenošću, Memory as a predictor of mathematics in children with mild intellectual disability", pages = "28-23", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3500" }
Japundža, M., Jablan, B.,& Banković, S.. (2013). Pamćenje kao prediktor u nastavi matematike kod dece s lakom intelektualnom ometenošću. in Zbornik radova - sa godišnje prezentacije rezultata naučno-istraživačkog projekta „Socijalna participacija osoba sa intelektualnom ometenošću“,Beograd,2013 Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 23-28. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3500
Japundža M, Jablan B, Banković S. Pamćenje kao prediktor u nastavi matematike kod dece s lakom intelektualnom ometenošću. in Zbornik radova - sa godišnje prezentacije rezultata naučno-istraživačkog projekta „Socijalna participacija osoba sa intelektualnom ometenošću“,Beograd,2013. 2013;:23-28. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3500 .
Japundža, Mirjana, Jablan, Branka, Banković, Slobodan, "Pamćenje kao prediktor u nastavi matematike kod dece s lakom intelektualnom ometenošću" in Zbornik radova - sa godišnje prezentacije rezultata naučno-istraživačkog projekta „Socijalna participacija osoba sa intelektualnom ometenošću“,Beograd,2013 (2013):23-28, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3500 .