Montesory method: The nature of education
Montesori metod - priroda obrazovanja
Апстракт
The paper presents different aspects of implementation of the Montesory method in education and rehabilitation for prevention of the burnout syndrome as the syndrome which influences the professional activity and competency of much professions such as education, rehabilitation and nursery The paper points out the significant topics of the method and the possibility to create new educational settings reflected in historical aspects, the nature of science and Montesori materials without symptoms of stress and trauma. It also points out the possibility to change the traditional methods of working with different populations of children.
U radu je prikazan Montesori metod u osnovnim postavkama koje čine njegovu profesionalnu suštinu i značenje važnim za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju. U finalnim razmatranjima istaknut je značaj ovog metoda kao jednog od mogućih načina prevladavanja problema profesionalnog sagorevanja kao sindroma novijeg datuma koji se vezuje i za profesije u oblasti pedagogije i specijalne edukacije i rehabilitacije kao profesije koje su podložne pojavi stresnih i traumatskih reakcija. O tome je do sada nedovoljno pisano u našoj sredini pa je u radu u osnovnim naznakama data struktura i suština ovog metodskog pristupa, sa osnovnim osvrtom na istorijski razvoj, prirodu obrazovnog procesa kao i osvrtom na razvojne smetnje i njihove posledice u radu sa različitom populacijom dece u odnosu na tradiconalne profesionalne koncepte angažovanja kao dominantne u ovoj oblasti.
Кључне речи:
Montesory method / special education and rehabilitation / Montesori matherials / burnout syndrom / Montesori metod / specijalna edukacija / rehabilitacija / Montesori materijali / burnout sindromИзвор:
Specijalna edukacija i rehabilitacija, 2010, 9, 2, 373-382Издавач:
- Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd
Институција/група
rFASPERTY - JOUR AU - Maćešić-Petrović, Dragana AU - Aničić, Lazar AU - Đurić-Zdravković, Aleksandra PY - 2010 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/349 AB - The paper presents different aspects of implementation of the Montesory method in education and rehabilitation for prevention of the burnout syndrome as the syndrome which influences the professional activity and competency of much professions such as education, rehabilitation and nursery The paper points out the significant topics of the method and the possibility to create new educational settings reflected in historical aspects, the nature of science and Montesori materials without symptoms of stress and trauma. It also points out the possibility to change the traditional methods of working with different populations of children. AB - U radu je prikazan Montesori metod u osnovnim postavkama koje čine njegovu profesionalnu suštinu i značenje važnim za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju. U finalnim razmatranjima istaknut je značaj ovog metoda kao jednog od mogućih načina prevladavanja problema profesionalnog sagorevanja kao sindroma novijeg datuma koji se vezuje i za profesije u oblasti pedagogije i specijalne edukacije i rehabilitacije kao profesije koje su podložne pojavi stresnih i traumatskih reakcija. O tome je do sada nedovoljno pisano u našoj sredini pa je u radu u osnovnim naznakama data struktura i suština ovog metodskog pristupa, sa osnovnim osvrtom na istorijski razvoj, prirodu obrazovnog procesa kao i osvrtom na razvojne smetnje i njihove posledice u radu sa različitom populacijom dece u odnosu na tradiconalne profesionalne koncepte angažovanja kao dominantne u ovoj oblasti. PB - Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd T2 - Specijalna edukacija i rehabilitacija T1 - Montesory method: The nature of education T1 - Montesori metod - priroda obrazovanja EP - 382 IS - 2 SP - 373 VL - 9 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_349 ER -
@article{ author = "Maćešić-Petrović, Dragana and Aničić, Lazar and Đurić-Zdravković, Aleksandra", year = "2010", abstract = "The paper presents different aspects of implementation of the Montesory method in education and rehabilitation for prevention of the burnout syndrome as the syndrome which influences the professional activity and competency of much professions such as education, rehabilitation and nursery The paper points out the significant topics of the method and the possibility to create new educational settings reflected in historical aspects, the nature of science and Montesori materials without symptoms of stress and trauma. It also points out the possibility to change the traditional methods of working with different populations of children., U radu je prikazan Montesori metod u osnovnim postavkama koje čine njegovu profesionalnu suštinu i značenje važnim za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju. U finalnim razmatranjima istaknut je značaj ovog metoda kao jednog od mogućih načina prevladavanja problema profesionalnog sagorevanja kao sindroma novijeg datuma koji se vezuje i za profesije u oblasti pedagogije i specijalne edukacije i rehabilitacije kao profesije koje su podložne pojavi stresnih i traumatskih reakcija. O tome je do sada nedovoljno pisano u našoj sredini pa je u radu u osnovnim naznakama data struktura i suština ovog metodskog pristupa, sa osnovnim osvrtom na istorijski razvoj, prirodu obrazovnog procesa kao i osvrtom na razvojne smetnje i njihove posledice u radu sa različitom populacijom dece u odnosu na tradiconalne profesionalne koncepte angažovanja kao dominantne u ovoj oblasti.", publisher = "Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd", journal = "Specijalna edukacija i rehabilitacija", title = "Montesory method: The nature of education, Montesori metod - priroda obrazovanja", pages = "382-373", number = "2", volume = "9", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_349" }
Maćešić-Petrović, D., Aničić, L.,& Đurić-Zdravković, A.. (2010). Montesory method: The nature of education. in Specijalna edukacija i rehabilitacija Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd., 9(2), 373-382. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_349
Maćešić-Petrović D, Aničić L, Đurić-Zdravković A. Montesory method: The nature of education. in Specijalna edukacija i rehabilitacija. 2010;9(2):373-382. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_349 .
Maćešić-Petrović, Dragana, Aničić, Lazar, Đurić-Zdravković, Aleksandra, "Montesory method: The nature of education" in Specijalna edukacija i rehabilitacija, 9, no. 2 (2010):373-382, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_349 .