Pretraživanje
Prikaz rezultata 1-4 od 4
The use and functions of adverbial words in partially and completely deaf children. / Upotreba i funkcije odredbenih reči kod gluve i nagluve dece
(Univerzitet u Beogradu, Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2019)
Verbal communication is the most dominant form of communication among people. For speech and language development, a good auditory perception is necessary, along with many other factors. Hearing impairment leads to delays ...
The level of motor development in children with developmental disorders. / Nivo motoričkog razvoja kod učenika sa poremećajima u razvoju
(Univerzitet u Beogradu, Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2019)
The aim of the study was to analyze the level of motor development in children with developmental disorders. The basic assumption was that developmental disorders determined the motor profile of school age children. Students ...
Uticaj vizuo-prostorne radne memorije na usvajanje matematičkih veština kod dece sa teškoćama u učenju matematike
(Универзитет у Београду, Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију, 2019)
U većini dosadašnjih istraživanja ispitivan je značaj radne memorije kod dece različitog uzrasta i stanja, kao i povezanost sa drugim kognitivnim sistemima. Tako je uočena i značajna povezanost između radne memorije i ...
Characteristics of speech and voice as predictors of the quality of communication in adults with dysarthria / Karakteristike govora i glasa kao prediktori kvaliteta komunikacije kod odraslih osoba sa dizartrijom
(Univerzitet u Beogradu, Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2019)
Dysarthria is a motor speech disorder that involves respiration, phonation, resonance, articulation, and prosody, and can be manifested by damage of all or only some components of the speech production process. People with ...