dc.creator | Ralić, Nenad | |
dc.creator | Đurić-Zdravković, Aleksandra | |
dc.creator | Bokun, Aleksandra | |
dc.date.accessioned | 2021-06-17T14:10:17Z | |
dc.date.available | 2021-06-17T14:10:17Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3320 | |
dc.description.abstract | Inostrana istraživanja pokazuju da samo 10% osoba s intelektualnom
ometenošću ima pristup asistivnim produktima. Zbog toga je Svetska zdravstvena
organizacija 2014. godine pokrenula promotivni program “Globalna saradnja na upotrebi
asistivnih tehnologija” (Global Cooperation on Assistive Technology -GATE). Tim
programom implementiraju se delovi Konvencije Ujedinjenih nacija o pravima osoba s
invaliditetom koji se odnose na asistivnu tehnologiju. Cilj ovog programa je da se
osobama različite starosne dobi i kategorije intelektualne ometenosti poboljša pristup
visokokvalitetnim, dostupnim asistivnim produktima. Kao prvi korak u ostvarivanju tog
cilja napravljena je lista prioritetnih asistivnih proizvoda čija se upotreba predlaže
zemljama članicama Svetske zdravstvene organizacije. Neki od predloženih proizvoda
asistivne tehnologije odnosili su se na pokretnu grafiku i Kinect.
Istraživanja dokazuju da je primena pokretne grafike i Kinect-a kod učenika
osnovnoškolskog uzrasta sa lakom i umerenom intelektualnom ometenošću značajno
uticala na kvalitet izvođenja grubomotoričkih-lokomotornih sposobnosti, prevashodno
skoka, galopa, skakanja po horizontali, preskakanja i bočnog kretanja. Imajući u vidu
specifičnost razumevanja kinestetičkih naloga kod učenika s intelektualnom ometenošću,
u navedena sredstva asistivne tehnologije moguće je, na početku igre, uvesti dinamičku
funkciju prilagođavanja težine zahteva u skladu sa sposobnostima učenika. To je slučaj
kada se igra prilagođava maksimalnoj visini do koje učenik može da skoči, u odnosu na
prethodno procenjen kvalitet lokomotornih sposobnosti. Kako ne bi došlo do
automatizacije pri izvođenju zadataka, moguće je menjati složenost kinestetičke tražnje,
nasumično, ili strukturisano.
Kvalitet sposobnosti lokomotornih veština procenjen uz pomoć pokretne
grafike i Kinect-a moguće je inkorporirati najpre u pedagoški profil učenika s
intelektualnom ometenošću, a potom odrediti potrebe za podrškom i mere
individualizacije u zoni proksimalnog razvoja. | |
dc.language | sr | |
dc.publisher | Društvo defektologa Srbije | |
dc.relation | info:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179025/RS// | |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ | |
dc.source | Zbornik rezimea – Stručno-naučna konferencija sa međunarodnim učešćem „Dani defektologa Srbije”, Beograd, 20– 23.02.2020 | |
dc.subject | asistivni produkti | |
dc.subject | intelektualna ometenost | |
dc.subject | pokretne grafike | |
dc.subject | Kinect | |
dc.title | Pokretna grafika i Kinect kao asistivni produkti u podršci | sr |
dc.type | conferenceObject | |
dc.rights.license | BY-SA | |
dc.citation.epage | 114 | |
dc.citation.other | : 114-114 | |
dc.citation.spage | 114 | |
dc.description.other | Dani defektologa Srbije | |
dc.identifier.fulltext | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/3116/bitstream_3116.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3320 | |
dc.type.version | publishedVersion | |