Приказ основних података о документу

dc.creatorRalić, Nenad
dc.creatorĐurić-Zdravković, Aleksandra
dc.creatorBokun, Aleksandra
dc.date.accessioned2021-06-17T14:10:17Z
dc.date.available2021-06-17T14:10:17Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3320
dc.description.abstractInostrana istraživanja pokazuju da samo 10% osoba s intelektualnom ometenošću ima pristup asistivnim produktima. Zbog toga je Svetska zdravstvena organizacija 2014. godine pokrenula promotivni program “Globalna saradnja na upotrebi asistivnih tehnologija” (Global Cooperation on Assistive Technology -GATE). Tim programom implementiraju se delovi Konvencije Ujedinjenih nacija o pravima osoba s invaliditetom koji se odnose na asistivnu tehnologiju. Cilj ovog programa je da se osobama različite starosne dobi i kategorije intelektualne ometenosti poboljša pristup visokokvalitetnim, dostupnim asistivnim produktima. Kao prvi korak u ostvarivanju tog cilja napravljena je lista prioritetnih asistivnih proizvoda čija se upotreba predlaže zemljama članicama Svetske zdravstvene organizacije. Neki od predloženih proizvoda asistivne tehnologije odnosili su se na pokretnu grafiku i Kinect. Istraživanja dokazuju da je primena pokretne grafike i Kinect-a kod učenika osnovnoškolskog uzrasta sa lakom i umerenom intelektualnom ometenošću značajno uticala na kvalitet izvođenja grubomotoričkih-lokomotornih sposobnosti, prevashodno skoka, galopa, skakanja po horizontali, preskakanja i bočnog kretanja. Imajući u vidu specifičnost razumevanja kinestetičkih naloga kod učenika s intelektualnom ometenošću, u navedena sredstva asistivne tehnologije moguće je, na početku igre, uvesti dinamičku funkciju prilagođavanja težine zahteva u skladu sa sposobnostima učenika. To je slučaj kada se igra prilagođava maksimalnoj visini do koje učenik može da skoči, u odnosu na prethodno procenjen kvalitet lokomotornih sposobnosti. Kako ne bi došlo do automatizacije pri izvođenju zadataka, moguće je menjati složenost kinestetičke tražnje, nasumično, ili strukturisano. Kvalitet sposobnosti lokomotornih veština procenjen uz pomoć pokretne grafike i Kinect-a moguće je inkorporirati najpre u pedagoški profil učenika s intelektualnom ometenošću, a potom odrediti potrebe za podrškom i mere individualizacije u zoni proksimalnog razvoja.
dc.languagesr
dc.publisherDruštvo defektologa Srbije
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179025/RS//
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceZbornik rezimea – Stručno-naučna konferencija sa međunarodnim učešćem „Dani defektologa Srbije”, Beograd, 20– 23.02.2020
dc.subjectasistivni produkti
dc.subjectintelektualna ometenost
dc.subjectpokretne grafike
dc.subjectKinect
dc.titlePokretna grafika i Kinect kao asistivni produkti u podršcisr
dc.typeconferenceObject
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage114
dc.citation.other: 114-114
dc.citation.spage114
dc.description.otherDani defektologa Srbije
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/3116/bitstream_3116.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3320
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу