Adaptirana nastava fizičkog vaspitanja za učenike sa telesnim invaliditetom
Adapted physical education for Pupils with physical disabilities
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Programirana i prilagođena fizička aktivnost i nastava fizičkog vaspitanja
od izuzetnog su značaja za unapređenje i očuvanje motoričkog, kognitivnog i
zdravstvenog statusa. Motoričko funkcionisanje učenika sa invalidite-
tom, koje se često karakteriše disharmonijom i heterogenošću, može biti
unapređeno adekvatnom podrškom i adaptacijom aktivnosti i sadržaja na na-
stavi fizičkog vaspitanja. Cilj ovog rada je, pregledom literature, ukazati
na značaj i aspekte prilagođavanja nastave fizičkog vaspitanja za učenike sa
motoričkim poremećajima. Pregledom literature čiji je sadržaj usmeren na
adaptiranu fizičku aktivnost i nastavu fizičkog vaspitanja, utvrđeno je da
je adaptacija nastave uslovljena sposobnostima učenika, sadržajem nastavnih
planova i programa, ali i drugih elemenata, poput kompleksnosti zadataka,
okruženja, opreme i metoda u radu. Pažljivo odabrane i prilagođene aktivno-
sti i sadržaji nastave fizičkog vaspitanja, doprinose unapređenju motorič-
kih i drugih sposo...bnosti i veština učenika sa telesnim invaliditetom.
Programed and adapted physical activity
and physical education are very important
for improvement and maintaining motoric,
cognitive and health status. The motor
functioning of students with disabilities,
often characterized by disharmony and
heterogeneity, can be improved by adequate
support and adaptation of activities and
contents in physical education classes. The
aim of this paper is to review the importance
and aspects of adapted physical education
for students with motor disorders. By review
of the literature focused on adapted physical
activity and physical education, it was
founded that adaptation of teaching was
conditioned by pupils’ abilities, curriculum
content, and other elements, such as the
complexity of tasks, environment, equipment,
and teaching methods. Carefully selected and
adapted activities and contents of physical
education, contribute to the improvement of
motor and other abilities and skills of pupils
with physical disabilities.
Keywords:
adaptacija nastave / motorički poremećaj / prilagođeno fizičko vaspitanje / adaptation of teaching / adapted physical education / motor disordersSource:
Nacionalni naučni skup „edukativna i rehabilitaciona podrška detetu, porodici i instituciji” Zbornik radova, 2019, 105-99Publisher:
- Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF)
Note:
- Edukativna i rehabilitaciona podrška detetu, porodici i instituciji
Collections
Institution/Community
rFASPERTY - CONF AU - Eminović, Fadilj AU - Nikolić, Jelena PY - 2019 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3228 AB - Programirana i prilagođena fizička aktivnost i nastava fizičkog vaspitanja od izuzetnog su značaja za unapređenje i očuvanje motoričkog, kognitivnog i zdravstvenog statusa. Motoričko funkcionisanje učenika sa invalidite- tom, koje se često karakteriše disharmonijom i heterogenošću, može biti unapređeno adekvatnom podrškom i adaptacijom aktivnosti i sadržaja na na- stavi fizičkog vaspitanja. Cilj ovog rada je, pregledom literature, ukazati na značaj i aspekte prilagođavanja nastave fizičkog vaspitanja za učenike sa motoričkim poremećajima. Pregledom literature čiji je sadržaj usmeren na adaptiranu fizičku aktivnost i nastavu fizičkog vaspitanja, utvrđeno je da je adaptacija nastave uslovljena sposobnostima učenika, sadržajem nastavnih planova i programa, ali i drugih elemenata, poput kompleksnosti zadataka, okruženja, opreme i metoda u radu. Pažljivo odabrane i prilagođene aktivno- sti i sadržaji nastave fizičkog vaspitanja, doprinose unapređenju motorič- kih i drugih sposobnosti i veština učenika sa telesnim invaliditetom. AB - Programed and adapted physical activity and physical education are very important for improvement and maintaining motoric, cognitive and health status. The motor functioning of students with disabilities, often characterized by disharmony and heterogeneity, can be improved by adequate support and adaptation of activities and contents in physical education classes. The aim of this paper is to review the importance and aspects of adapted physical education for students with motor disorders. By review of the literature focused on adapted physical activity and physical education, it was founded that adaptation of teaching was conditioned by pupils’ abilities, curriculum content, and other elements, such as the complexity of tasks, environment, equipment, and teaching methods. Carefully selected and adapted activities and contents of physical education, contribute to the improvement of motor and other abilities and skills of pupils with physical disabilities. PB - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF) C3 - Nacionalni naučni skup „edukativna i rehabilitaciona podrška detetu, porodici i instituciji” Zbornik radova T1 - Adaptirana nastava fizičkog vaspitanja za učenike sa telesnim invaliditetom T1 - Adapted physical education for Pupils with physical disabilities EP - 99 SP - 105 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3228 ER -
@conference{ author = "Eminović, Fadilj and Nikolić, Jelena", year = "2019", abstract = "Programirana i prilagođena fizička aktivnost i nastava fizičkog vaspitanja od izuzetnog su značaja za unapređenje i očuvanje motoričkog, kognitivnog i zdravstvenog statusa. Motoričko funkcionisanje učenika sa invalidite- tom, koje se često karakteriše disharmonijom i heterogenošću, može biti unapređeno adekvatnom podrškom i adaptacijom aktivnosti i sadržaja na na- stavi fizičkog vaspitanja. Cilj ovog rada je, pregledom literature, ukazati na značaj i aspekte prilagođavanja nastave fizičkog vaspitanja za učenike sa motoričkim poremećajima. Pregledom literature čiji je sadržaj usmeren na adaptiranu fizičku aktivnost i nastavu fizičkog vaspitanja, utvrđeno je da je adaptacija nastave uslovljena sposobnostima učenika, sadržajem nastavnih planova i programa, ali i drugih elemenata, poput kompleksnosti zadataka, okruženja, opreme i metoda u radu. Pažljivo odabrane i prilagođene aktivno- sti i sadržaji nastave fizičkog vaspitanja, doprinose unapređenju motorič- kih i drugih sposobnosti i veština učenika sa telesnim invaliditetom., Programed and adapted physical activity and physical education are very important for improvement and maintaining motoric, cognitive and health status. The motor functioning of students with disabilities, often characterized by disharmony and heterogeneity, can be improved by adequate support and adaptation of activities and contents in physical education classes. The aim of this paper is to review the importance and aspects of adapted physical education for students with motor disorders. By review of the literature focused on adapted physical activity and physical education, it was founded that adaptation of teaching was conditioned by pupils’ abilities, curriculum content, and other elements, such as the complexity of tasks, environment, equipment, and teaching methods. Carefully selected and adapted activities and contents of physical education, contribute to the improvement of motor and other abilities and skills of pupils with physical disabilities.", publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF)", journal = "Nacionalni naučni skup „edukativna i rehabilitaciona podrška detetu, porodici i instituciji” Zbornik radova", title = "Adaptirana nastava fizičkog vaspitanja za učenike sa telesnim invaliditetom, Adapted physical education for Pupils with physical disabilities", pages = "99-105", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3228" }
Eminović, F.,& Nikolić, J.. (2019). Adaptirana nastava fizičkog vaspitanja za učenike sa telesnim invaliditetom. in Nacionalni naučni skup „edukativna i rehabilitaciona podrška detetu, porodici i instituciji” Zbornik radova Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF)., 105-99. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3228
Eminović F, Nikolić J. Adaptirana nastava fizičkog vaspitanja za učenike sa telesnim invaliditetom. in Nacionalni naučni skup „edukativna i rehabilitaciona podrška detetu, porodici i instituciji” Zbornik radova. 2019;:105-99. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3228 .
Eminović, Fadilj, Nikolić, Jelena, "Adaptirana nastava fizičkog vaspitanja za učenike sa telesnim invaliditetom" in Nacionalni naučni skup „edukativna i rehabilitaciona podrška detetu, porodici i instituciji” Zbornik radova (2019):105-99, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3228 .