dc.creator | Đurić-Zdravković, Aleksandra | |
dc.creator | Japundža-Milisavljević, Mirjana | |
dc.creator | Milanović-Dobrota, Biljana | |
dc.date.accessioned | 2021-06-17T13:55:06Z | |
dc.date.available | 2021-06-17T13:55:06Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-84765-55-2 | |
dc.identifier.uri | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3054 | |
dc.description.abstract | Istraživačka literatura koja objašnjava osobenosti toaletnog treninga
kod dece s poremećajem iz spektra autizma i intelektualnom ometenošću uglavnom
se oslanja na studije slučaja. Istraživanja dokazuju da većina dece u okviru ove
populacije može biti obučena za upotrebu toaleta, iako se navodi da je potrebno
različito vreme trajanja obuke – od nekoliko meseci do godinu dana i više.
Proces postaje lakši i brži, ukoliko dete ima minimalni nivo komunikacionih
sposobnosti. Poteškoće mogu da nastanu kod kliničkih slika čija
simptomatologija obuhvata probleme vezane za promene rutina, uznemirenost u
novim situacijama, ili senzornu osetljivost (zvuk glasnog ispiranja vodom, jake
boje zidova i objekata, mirisi vezani za kupatilo i slično). Strategije koje se
preporučuju tokom vođenja toaletnog treninga obuhvataju povećan unos tečnosti i
hranu bogatu vlaknima, prijatnu atmosferu u kupatilu (muzika, lagano osvetljenje,
prijatni mirisi), uvođenje podnožja za stabilizaciju stopala i umetak za toalet,
obezbeđivanje malih nagrada za ponašanje u toku toaletnog procesa. Najčešće (čak
i kod dece koja u prethodnom periodu nisu imala uspeha na ovom polju kod kuće,
ili u vrtiću) se predlažu sledeće instance i uslovi programa toaletnog
treninga: a) uklanjanje pelena tokom boravka u vrtiću kod deteta koje ima tri i
više godina, b) tačan raspored vremenskih intervala za posete kupatilu, c)
maksimalno do tri minuta sedenja na toaletu svakog sata, d) postepeno
produžavanje vremenskog intervala za posete kupatilu, po evidentiranom
napretku. Toaletni trening će na početku sprovođenja najbolje funkcionisati
ako pažnja bude usredsređena na sam čin eliminacije, a ne na prethodnu najavu za
potrebom, skidanje pantalona, uzimanje noše, pranje ruku i slično. | |
dc.language | sr | |
dc.publisher | Društvo defektologa Srbije | |
dc.rights | openAccess | |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ | |
dc.source | Zbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije | |
dc.subject | toaletni trening | |
dc.subject | deca | |
dc.subject | razvojna kašnjenja | |
dc.title | Toaletni trening kod dece s razvojnim kašnjenjima | sr |
dc.type | conferenceObject | |
dc.rights.license | BY-SA | |
dc.citation.epage | 184 | |
dc.citation.spage | 184 | |
dc.identifier.fulltext | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/5871/bitstream_5871.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3054 | |
dc.type.version | publishedVersion | |