Samoprocena kompetencija i pripremljenosti nastavnika srednjih škola za rad u inkluzivnom odeljenju
Konferencijski prilog (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
Samoprocena nastavnika je postupak kojim se vrednuje sopstvena nastavna
praksa i dobija odgovor na pitanje da li su aktivnosti koje nastavnici realizuju
adekvatne, dovoljno efikasne i efektivne za rad sa decom. Postoji mnogo aspekata
samoprocene nastavnika, a cilj ovog rada je samoprocena kompetencija i
pripremljenosti nastavnika srednjih škola za rad sa učenicima sa smetnjama u
razvoju u inkluzivnom odeljenju.
Uzorak su činila 44 nastavnika srednjih škola. U istraživanju je
korišćena skala Moje mišljenje o inkluziji (My Thinking About Inclusion Scale –
MTAI, Stoiber, Gettinger & Goetz, 1998).
Rezultati dobijeni na subskali Samoprocena kompetencija svrstavaju
nastavnike iz našeg istraživanja u kategoriju sa umereno ili srednje negativnom
samoprocenom kompetencija za rad sa učenicima sa smetnjama u razvoju.
Nastavnici smatraju da su pripremljeni za rad sa učenicima sa lakšim oblicima
smetnji, ali da učenicima koji imaju teže oblike ometenosti ne mogu da pruže
adekvatno obr...azovanje. Na subskali Samoprocena pripremljenosti rezultati ukazuju na
umereno negativnu samoprocenu pripremljenosti za rad sa učenicima sa smetnjama
u razvoju. Nastavnici smatraju da su najbolje pripremljeni za prilagođavanje
nastavnog plana i programa, ohrabrivanje učešća u malim grupama i ohrabrivanje
socijalne interakcije, a najmanje pripremljeni za primenu tehnika za
kontrolisanje problema u ponašanju i tehnika za procenu.
Ključne reči:
samoprocena nastavnika / inkluzivno odeljenje / učenici sa smetnjama u razvojuIzvor:
Zbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije, 2019, 254-254Izdavač:
- Društvo defektologa Srbije
Institucija/grupa
rFASPERTY - CONF AU - Jablan, Branka AU - Stanimirov, Ksenija AU - Stanimirović, Dragana AU - Mijić, Jelena PY - 2019 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3042 AB - Samoprocena nastavnika je postupak kojim se vrednuje sopstvena nastavna praksa i dobija odgovor na pitanje da li su aktivnosti koje nastavnici realizuju adekvatne, dovoljno efikasne i efektivne za rad sa decom. Postoji mnogo aspekata samoprocene nastavnika, a cilj ovog rada je samoprocena kompetencija i pripremljenosti nastavnika srednjih škola za rad sa učenicima sa smetnjama u razvoju u inkluzivnom odeljenju. Uzorak su činila 44 nastavnika srednjih škola. U istraživanju je korišćena skala Moje mišljenje o inkluziji (My Thinking About Inclusion Scale – MTAI, Stoiber, Gettinger & Goetz, 1998). Rezultati dobijeni na subskali Samoprocena kompetencija svrstavaju nastavnike iz našeg istraživanja u kategoriju sa umereno ili srednje negativnom samoprocenom kompetencija za rad sa učenicima sa smetnjama u razvoju. Nastavnici smatraju da su pripremljeni za rad sa učenicima sa lakšim oblicima smetnji, ali da učenicima koji imaju teže oblike ometenosti ne mogu da pruže adekvatno obrazovanje. Na subskali Samoprocena pripremljenosti rezultati ukazuju na umereno negativnu samoprocenu pripremljenosti za rad sa učenicima sa smetnjama u razvoju. Nastavnici smatraju da su najbolje pripremljeni za prilagođavanje nastavnog plana i programa, ohrabrivanje učešća u malim grupama i ohrabrivanje socijalne interakcije, a najmanje pripremljeni za primenu tehnika za kontrolisanje problema u ponašanju i tehnika za procenu. PB - Društvo defektologa Srbije C3 - Zbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije T1 - Samoprocena kompetencija i pripremljenosti nastavnika srednjih škola za rad u inkluzivnom odeljenju EP - 254 SP - 254 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3042 ER -
@conference{ author = "Jablan, Branka and Stanimirov, Ksenija and Stanimirović, Dragana and Mijić, Jelena", year = "2019", abstract = "Samoprocena nastavnika je postupak kojim se vrednuje sopstvena nastavna praksa i dobija odgovor na pitanje da li su aktivnosti koje nastavnici realizuju adekvatne, dovoljno efikasne i efektivne za rad sa decom. Postoji mnogo aspekata samoprocene nastavnika, a cilj ovog rada je samoprocena kompetencija i pripremljenosti nastavnika srednjih škola za rad sa učenicima sa smetnjama u razvoju u inkluzivnom odeljenju. Uzorak su činila 44 nastavnika srednjih škola. U istraživanju je korišćena skala Moje mišljenje o inkluziji (My Thinking About Inclusion Scale – MTAI, Stoiber, Gettinger & Goetz, 1998). Rezultati dobijeni na subskali Samoprocena kompetencija svrstavaju nastavnike iz našeg istraživanja u kategoriju sa umereno ili srednje negativnom samoprocenom kompetencija za rad sa učenicima sa smetnjama u razvoju. Nastavnici smatraju da su pripremljeni za rad sa učenicima sa lakšim oblicima smetnji, ali da učenicima koji imaju teže oblike ometenosti ne mogu da pruže adekvatno obrazovanje. Na subskali Samoprocena pripremljenosti rezultati ukazuju na umereno negativnu samoprocenu pripremljenosti za rad sa učenicima sa smetnjama u razvoju. Nastavnici smatraju da su najbolje pripremljeni za prilagođavanje nastavnog plana i programa, ohrabrivanje učešća u malim grupama i ohrabrivanje socijalne interakcije, a najmanje pripremljeni za primenu tehnika za kontrolisanje problema u ponašanju i tehnika za procenu.", publisher = "Društvo defektologa Srbije", journal = "Zbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije", title = "Samoprocena kompetencija i pripremljenosti nastavnika srednjih škola za rad u inkluzivnom odeljenju", pages = "254-254", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3042" }
Jablan, B., Stanimirov, K., Stanimirović, D.,& Mijić, J.. (2019). Samoprocena kompetencija i pripremljenosti nastavnika srednjih škola za rad u inkluzivnom odeljenju. in Zbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije Društvo defektologa Srbije., 254-254. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3042
Jablan B, Stanimirov K, Stanimirović D, Mijić J. Samoprocena kompetencija i pripremljenosti nastavnika srednjih škola za rad u inkluzivnom odeljenju. in Zbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije. 2019;:254-254. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3042 .
Jablan, Branka, Stanimirov, Ksenija, Stanimirović, Dragana, Mijić, Jelena, "Samoprocena kompetencija i pripremljenosti nastavnika srednjih škola za rad u inkluzivnom odeljenju" in Zbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije (2019):254-254, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3042 .