Приказ основних података о документу

Methods for assessing visual capabilities of children with developmental disorders

dc.contributorVuković Mile
dc.contributorOdović Gordana
dc.creatorStanimirov, Ksenija
dc.creatorGrbović, Aleksandra
dc.date.accessioned2021-06-17T13:47:24Z
dc.date.available2021-06-17T13:47:24Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2925
dc.description.abstractFiziološki potencijal vizuelnog sistema omogućava prijem vizuelnih stimu- lusa, a njihova kognitivna obrada je odgovorna za reagovanje osobe na senzorne informacije na odgovarajući način. Procena stanja vizuelnog sistema najčešće je zasnovana na kliničkom ispitivanju senzornih funkcija. Međutim, ovakva ispitivanja su prilično složena i nisu pogodna za decu sa razvojnim smetnjama. Osim toga, ne daju uvid u kvalitet obrade primljenih informacija niti u adek- vatnost ponašanja koje iz tih informacija proističe. Odgovarajuće adaptivno ponašanje zahteva određenu anatomsko-fiziološku zrelost oka i kortikalnih funkcija koje omogućavaju vizuelno percipiranje, uz sticanje određenog isku- stva. Utvrđivenje stanja vizuelnog sistema dece sa smetnjama u razvoju može se dobiti procenom mogćnosti izvršavanja konkretnih zadataka u skladu sa uzratstom. Zato je potrebno poznavati redosled javljanja vizuoperceptivnih veština kako bi se detektovala područja u kojima dete ispoljava teškoće. Na osnovu vremena javljanja određenih veština i ponašanja koje iz njih prois- tiče, sa velikom sigurnošću se mogu proceniti vizuelni potencijali dece sa smetnjama u razvoju. U radu je predstavljen redosled javljanja vizuoperceptiv- nih veština počevši od rođenja pa do polaska u školu.
dc.description.abstractThe physiological potential of the visual system enables the reception of visual stimuli, and cognitive processing of those stimuli is responsible for persons responding to sensory information in an appropriate way. Assessment of the visual system most often is based on clinical examination of sensory functions. However, such tests are quite complex and not suitable for children with developmental disabilities. Besides that, those tests do not give an insight into the quality of the information processing nor to the adequacy of the behavior that derives from that information. Appropriate adaptive behavior requires a certain anatomical and physiological maturity of the eye and cortical functions that enable visual perception with the certain experience acquisition. Determining the state of visual system of children with developmental disabilities can be done by assessing the possibility to perform specific tasks in accordance with age. Therefore, it is necessary to know the sequence of the occurrence of visuoperceptive skills in order to detect the areas in which child is experiencing difficulties. Based on the time of the occurrence of certain skills and behaviors that result from them, it is possible, with great certainty, to assess visual potentials of children with developmental disabilities. This paper presents the sequence of the occurrence of visuoperceptive skills starting from birth to school age.
dc.languagesr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceZbornik radova - Nacionalni naučni skup „Metode procene u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji”, Beograd,Srbija, 24. decembar 2018.
dc.subjectdeca sa razvojnim smetnjama
dc.subjectprocena, vizuelne mogućnosti
dc.subjectvizuo-perceptivne veštine
dc.subjectchildren with developmental disabilities
dc.subjectassessment
dc.subjectvisual capabilities
dc.subjectvisual-perceptive skills
dc.titleMetode procene vizuelnih mogućnosti dece sa razvojnim smetnjamasr
dc.titleMethods for assessing visual capabilities of children with developmental disorders
dc.typeconferenceObject
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage68
dc.citation.other: 63-68
dc.citation.rankM63
dc.citation.spage63
dc.description.otherNacionalni naučni skup Metode procene u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/5294/bitstream_5294.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2925
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу