Sveobuhvatna on-line obuka stručnjaka iz oblasti poremećaja iz spektra autizma
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Sadržaji kurikuluma za sveobuhvatnu, on-line obuku u oblasti poremećaja iz spektra autizma kreirani su u toku realizacije projekta „IPA+ – Inkluzija osoba sa autizmom u Evropi: ka specijalizovanom modelu obuke za stručnjake”, koji je finansiran od strane Evropske komisije u okviru programa Erazmus+. Sveobuhvatna obuka je prevashodno namenjena stručnjacima koji nemaju mnogo iskustva u radu sa osobama sa autizmom. Sadržaj kurikuluma je proistekao iz trostepenog procesa: pregleda literature koji je sproveo koordinator projekta; podataka dobijenih na osnovu fokus grupa koje su realizovane u Srbiji, Portugalu i Španiji i Delfi studije koja je realizovana u dva kruga. Nakon detaljnog ispitivanja svih predloga i diskusije u neposrednim kontaktima, odlučeno je da se kurikulum sastoji iz sledećih modula: uvodne napomene, definicija i konceptualizacija autizma, osnovni principi i strategije tretmana, polazišta tretmana, značaj specifičnih informacija o svakoj osobi sa poremećajem iz spektra auti...zma; karakteristike i potrebe u različitim kontekstima i periodima života, kompetencije i profili stručnjaka. Pilotiranje obuke otpočelo je u februaru 2018. godine. Dugoročni cilj projekta je da se sadržaji učine dostupnim širem krugu korisnika u regionu.
Кључне речи:
autizam / obuka / sadržaji kurikulumaИзвор:
Tematski zbornik sa IX Međunarodne naučno-stručne konferencije 'Unapređenje kvalitete života djece i mladih“, 2018, 167-173Напомена:
- IX Međunarodna naučno-stručna konferencija Unapređenje kvalitete života djece i mladih
Институција/група
rFASPERTY - CONF AU - Glumbić, Nenad AU - Jačevski, Milica AU - Petrović, Sunčica PY - 2018 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2891 AB - Sadržaji kurikuluma za sveobuhvatnu, on-line obuku u oblasti poremećaja iz spektra autizma kreirani su u toku realizacije projekta „IPA+ – Inkluzija osoba sa autizmom u Evropi: ka specijalizovanom modelu obuke za stručnjake”, koji je finansiran od strane Evropske komisije u okviru programa Erazmus+. Sveobuhvatna obuka je prevashodno namenjena stručnjacima koji nemaju mnogo iskustva u radu sa osobama sa autizmom. Sadržaj kurikuluma je proistekao iz trostepenog procesa: pregleda literature koji je sproveo koordinator projekta; podataka dobijenih na osnovu fokus grupa koje su realizovane u Srbiji, Portugalu i Španiji i Delfi studije koja je realizovana u dva kruga. Nakon detaljnog ispitivanja svih predloga i diskusije u neposrednim kontaktima, odlučeno je da se kurikulum sastoji iz sledećih modula: uvodne napomene, definicija i konceptualizacija autizma, osnovni principi i strategije tretmana, polazišta tretmana, značaj specifičnih informacija o svakoj osobi sa poremećajem iz spektra autizma; karakteristike i potrebe u različitim kontekstima i periodima života, kompetencije i profili stručnjaka. Pilotiranje obuke otpočelo je u februaru 2018. godine. Dugoročni cilj projekta je da se sadržaji učine dostupnim širem krugu korisnika u regionu. C3 - Tematski zbornik sa IX Međunarodne naučno-stručne konferencije 'Unapređenje kvalitete života djece i mladih“ T1 - Sveobuhvatna on-line obuka stručnjaka iz oblasti poremećaja iz spektra autizma EP - 173 SP - 167 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2891 ER -
@conference{ author = "Glumbić, Nenad and Jačevski, Milica and Petrović, Sunčica", year = "2018", abstract = "Sadržaji kurikuluma za sveobuhvatnu, on-line obuku u oblasti poremećaja iz spektra autizma kreirani su u toku realizacije projekta „IPA+ – Inkluzija osoba sa autizmom u Evropi: ka specijalizovanom modelu obuke za stručnjake”, koji je finansiran od strane Evropske komisije u okviru programa Erazmus+. Sveobuhvatna obuka je prevashodno namenjena stručnjacima koji nemaju mnogo iskustva u radu sa osobama sa autizmom. Sadržaj kurikuluma je proistekao iz trostepenog procesa: pregleda literature koji je sproveo koordinator projekta; podataka dobijenih na osnovu fokus grupa koje su realizovane u Srbiji, Portugalu i Španiji i Delfi studije koja je realizovana u dva kruga. Nakon detaljnog ispitivanja svih predloga i diskusije u neposrednim kontaktima, odlučeno je da se kurikulum sastoji iz sledećih modula: uvodne napomene, definicija i konceptualizacija autizma, osnovni principi i strategije tretmana, polazišta tretmana, značaj specifičnih informacija o svakoj osobi sa poremećajem iz spektra autizma; karakteristike i potrebe u različitim kontekstima i periodima života, kompetencije i profili stručnjaka. Pilotiranje obuke otpočelo je u februaru 2018. godine. Dugoročni cilj projekta je da se sadržaji učine dostupnim širem krugu korisnika u regionu.", journal = "Tematski zbornik sa IX Međunarodne naučno-stručne konferencije 'Unapređenje kvalitete života djece i mladih“", title = "Sveobuhvatna on-line obuka stručnjaka iz oblasti poremećaja iz spektra autizma", pages = "173-167", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2891" }
Glumbić, N., Jačevski, M.,& Petrović, S.. (2018). Sveobuhvatna on-line obuka stručnjaka iz oblasti poremećaja iz spektra autizma. in Tematski zbornik sa IX Međunarodne naučno-stručne konferencije 'Unapređenje kvalitete života djece i mladih“, 167-173. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2891
Glumbić N, Jačevski M, Petrović S. Sveobuhvatna on-line obuka stručnjaka iz oblasti poremećaja iz spektra autizma. in Tematski zbornik sa IX Međunarodne naučno-stručne konferencije 'Unapređenje kvalitete života djece i mladih“. 2018;:167-173. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2891 .
Glumbić, Nenad, Jačevski, Milica, Petrović, Sunčica, "Sveobuhvatna on-line obuka stručnjaka iz oblasti poremećaja iz spektra autizma" in Tematski zbornik sa IX Međunarodne naučno-stručne konferencije 'Unapređenje kvalitete života djece i mladih“ (2018):167-173, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2891 .