Mogućnosti primene informacionih tehnologija u visokoškolskom obrazovanju i nastavi Fakulteta za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju Univerziteta u Beogradu
2018
Преузимање 🢃
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
U radu je tretiran i obrađen pojam mogućnosti primene savremenih informacionih tehnologija i
sredstava u nastavi studenata Fakulteta za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju Univerziteta u Beogradu. Problem
istraživanja otvara pitanje kako se dostupnost informacionoj tehmologiji i zasnovanost nastave na ovoj tehnologiji
odražava na sposobnosti učenja i uspeh u studiranju studenata različitih studijskih grpa i različitih nivoa studija na
ovom fakultetu Univerziteta u Beogradu.
Pilot studijom obuhvaćen je uzorak od 204 ispitanika, svih studenata ovog fakulteta izuzev studenata doktorskih
studija. U istraživanju je primenjen instrument procene stavova studenata- Set upitnik 2103, Univerziteta Glazgov (
Honeychurch, S., McCluckie, B., 2014).
U ispitivanju smo pošli od pretpostavke da će ispitanici u uzorku ukazati na osnovne pravce razumevanja
mogućnosti primene informacionih tehnologija i učenju i visokoškolskoj nastavi u trenutnim uslovima njihovog
školovanja i mogućnosti izmen...e i poboljšanja primene IT-a nastavi na državnim visokoškolskim ustanovama u oblasti
društveno-humenaističkih nauka.
Takođe smo hteli da ukažemo na mogućnosti povezivanja društvenohumanističkih nauka tehničko-tehnoloških
nauka u domenu informacionih tehnologija, a u skladu sa multidisciplinarnim obrazovanjem profesionalaca obe
naučne oblasti u skladu sa obrazovnim zahtevima 21.veka.
Preliminarni rezultati ukazuju pilot studije ukazuju na pravac povezanosti uspeha u učenju i uspešnosti studija sa
primenom informacionih tehnologija, makar i u ograničenom obimu teorijske i praktične nastave pomenutog fakulteta.
Rezultati su diskutovani u skladu sa novijim istraživanjima u svetu i kod nas u ovoj oblasti i mogućnostima
osavremenjavanja sadašnje visokoškolske nastave i sadašnjih silabusa u pravcu veće primene informacionih
tehnologija prema potrebama studentske i nastavničke populacije na ispitanom fakultetu Univerziteta u Beogradu.
Time je ukazano na znatne i značajne izmene profesionalnog obrazovanja i osposobljavanja studenata i mogućnosti
uspešnijeg i lakšeg učenja studenata u trenutnim situacionim okolnostima i uslovima.
Кључне речи:
IT / visokoškolsko obrazovanje / Univerzitet / silabusi / akreditovana nastava / studentiИзвор:
Zbornik radova [Elektronski izvor] / XXIV skup Trendovi razvoja [sa temom] "Digitalizacija visokog obrazovanja", Trend 2018, Kopaonik, 21.‐23. 02. 2018, 2018, 58-61Издавач:
- Univerzitet u Novom Sadu, Fakultet tehničkih nauka.
- Fakultet tehničkih nauka Novi Sad
Напомена:
- XXIV Skup Trendovi razvoja, Digitalizacija visokog obrazovanja
Институција/група
rFASPERTY - CONF AU - Maćešić-Petrović, Dragana AU - Kovačević, Jasmina AU - Žigić, Vesna AU - Pantović, Aleksandra PY - 2018 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2864 AB - U radu je tretiran i obrađen pojam mogućnosti primene savremenih informacionih tehnologija i sredstava u nastavi studenata Fakulteta za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju Univerziteta u Beogradu. Problem istraživanja otvara pitanje kako se dostupnost informacionoj tehmologiji i zasnovanost nastave na ovoj tehnologiji odražava na sposobnosti učenja i uspeh u studiranju studenata različitih studijskih grpa i različitih nivoa studija na ovom fakultetu Univerziteta u Beogradu. Pilot studijom obuhvaćen je uzorak od 204 ispitanika, svih studenata ovog fakulteta izuzev studenata doktorskih studija. U istraživanju je primenjen instrument procene stavova studenata- Set upitnik 2103, Univerziteta Glazgov ( Honeychurch, S., McCluckie, B., 2014). U ispitivanju smo pošli od pretpostavke da će ispitanici u uzorku ukazati na osnovne pravce razumevanja mogućnosti primene informacionih tehnologija i učenju i visokoškolskoj nastavi u trenutnim uslovima njihovog školovanja i mogućnosti izmene i poboljšanja primene IT-a nastavi na državnim visokoškolskim ustanovama u oblasti društveno-humenaističkih nauka. Takođe smo hteli da ukažemo na mogućnosti povezivanja društvenohumanističkih nauka tehničko-tehnoloških nauka u domenu informacionih tehnologija, a u skladu sa multidisciplinarnim obrazovanjem profesionalaca obe naučne oblasti u skladu sa obrazovnim zahtevima 21.veka. Preliminarni rezultati ukazuju pilot studije ukazuju na pravac povezanosti uspeha u učenju i uspešnosti studija sa primenom informacionih tehnologija, makar i u ograničenom obimu teorijske i praktične nastave pomenutog fakulteta. Rezultati su diskutovani u skladu sa novijim istraživanjima u svetu i kod nas u ovoj oblasti i mogućnostima osavremenjavanja sadašnje visokoškolske nastave i sadašnjih silabusa u pravcu veće primene informacionih tehnologija prema potrebama studentske i nastavničke populacije na ispitanom fakultetu Univerziteta u Beogradu. Time je ukazano na znatne i značajne izmene profesionalnog obrazovanja i osposobljavanja studenata i mogućnosti uspešnijeg i lakšeg učenja studenata u trenutnim situacionim okolnostima i uslovima. PB - Univerzitet u Novom Sadu, Fakultet tehničkih nauka. PB - Fakultet tehničkih nauka Novi Sad C3 - Zbornik radova [Elektronski izvor] / XXIV skup Trendovi razvoja [sa temom] "Digitalizacija visokog obrazovanja", Trend 2018, Kopaonik, 21.‐23. 02. 2018 T1 - Mogućnosti primene informacionih tehnologija u visokoškolskom obrazovanju i nastavi Fakulteta za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju Univerziteta u Beogradu EP - 61 SP - 58 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2864 ER -
@conference{ author = "Maćešić-Petrović, Dragana and Kovačević, Jasmina and Žigić, Vesna and Pantović, Aleksandra", year = "2018", abstract = "U radu je tretiran i obrađen pojam mogućnosti primene savremenih informacionih tehnologija i sredstava u nastavi studenata Fakulteta za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju Univerziteta u Beogradu. Problem istraživanja otvara pitanje kako se dostupnost informacionoj tehmologiji i zasnovanost nastave na ovoj tehnologiji odražava na sposobnosti učenja i uspeh u studiranju studenata različitih studijskih grpa i različitih nivoa studija na ovom fakultetu Univerziteta u Beogradu. Pilot studijom obuhvaćen je uzorak od 204 ispitanika, svih studenata ovog fakulteta izuzev studenata doktorskih studija. U istraživanju je primenjen instrument procene stavova studenata- Set upitnik 2103, Univerziteta Glazgov ( Honeychurch, S., McCluckie, B., 2014). U ispitivanju smo pošli od pretpostavke da će ispitanici u uzorku ukazati na osnovne pravce razumevanja mogućnosti primene informacionih tehnologija i učenju i visokoškolskoj nastavi u trenutnim uslovima njihovog školovanja i mogućnosti izmene i poboljšanja primene IT-a nastavi na državnim visokoškolskim ustanovama u oblasti društveno-humenaističkih nauka. Takođe smo hteli da ukažemo na mogućnosti povezivanja društvenohumanističkih nauka tehničko-tehnoloških nauka u domenu informacionih tehnologija, a u skladu sa multidisciplinarnim obrazovanjem profesionalaca obe naučne oblasti u skladu sa obrazovnim zahtevima 21.veka. Preliminarni rezultati ukazuju pilot studije ukazuju na pravac povezanosti uspeha u učenju i uspešnosti studija sa primenom informacionih tehnologija, makar i u ograničenom obimu teorijske i praktične nastave pomenutog fakulteta. Rezultati su diskutovani u skladu sa novijim istraživanjima u svetu i kod nas u ovoj oblasti i mogućnostima osavremenjavanja sadašnje visokoškolske nastave i sadašnjih silabusa u pravcu veće primene informacionih tehnologija prema potrebama studentske i nastavničke populacije na ispitanom fakultetu Univerziteta u Beogradu. Time je ukazano na znatne i značajne izmene profesionalnog obrazovanja i osposobljavanja studenata i mogućnosti uspešnijeg i lakšeg učenja studenata u trenutnim situacionim okolnostima i uslovima.", publisher = "Univerzitet u Novom Sadu, Fakultet tehničkih nauka., Fakultet tehničkih nauka Novi Sad", journal = "Zbornik radova [Elektronski izvor] / XXIV skup Trendovi razvoja [sa temom] "Digitalizacija visokog obrazovanja", Trend 2018, Kopaonik, 21.‐23. 02. 2018", title = "Mogućnosti primene informacionih tehnologija u visokoškolskom obrazovanju i nastavi Fakulteta za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju Univerziteta u Beogradu", pages = "61-58", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2864" }
Maćešić-Petrović, D., Kovačević, J., Žigić, V.,& Pantović, A.. (2018). Mogućnosti primene informacionih tehnologija u visokoškolskom obrazovanju i nastavi Fakulteta za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju Univerziteta u Beogradu. in Zbornik radova [Elektronski izvor] / XXIV skup Trendovi razvoja [sa temom] "Digitalizacija visokog obrazovanja", Trend 2018, Kopaonik, 21.‐23. 02. 2018 Univerzitet u Novom Sadu, Fakultet tehničkih nauka.., 58-61. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2864
Maćešić-Petrović D, Kovačević J, Žigić V, Pantović A. Mogućnosti primene informacionih tehnologija u visokoškolskom obrazovanju i nastavi Fakulteta za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju Univerziteta u Beogradu. in Zbornik radova [Elektronski izvor] / XXIV skup Trendovi razvoja [sa temom] "Digitalizacija visokog obrazovanja", Trend 2018, Kopaonik, 21.‐23. 02. 2018. 2018;:58-61. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2864 .
Maćešić-Petrović, Dragana, Kovačević, Jasmina, Žigić, Vesna, Pantović, Aleksandra, "Mogućnosti primene informacionih tehnologija u visokoškolskom obrazovanju i nastavi Fakulteta za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju Univerziteta u Beogradu" in Zbornik radova [Elektronski izvor] / XXIV skup Trendovi razvoja [sa temom] "Digitalizacija visokog obrazovanja", Trend 2018, Kopaonik, 21.‐23. 02. 2018 (2018):58-61, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2864 .