Odabir istraživačkog dizajna u proučavanju motoričkog razvoja
Selection of research design in the study of motor development
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Motorički razvoj je raznolika i složena oblast koja zahteva razumevanje
svih aspekata promena koje se dešavaju tokom životnog veka. Samim tim i
proučavanje motoričkog razvoja predstavlja veoma složen proces. U specijalnoj
edukaciji i rehabilitaciji, za proučavanje ovog fenomena na raspolaganju je
određen broj različitih istraživačkih dizajna. Kao istraživački problem,
nameće se pitanje da li postoji odgovarajući ili univerzalni istraživački
dizajn u proučavanju motoričkog razvoja? U radu je dat prikaz istraživač-
kih dizajna i razmatran je problem izbora najefikasnijeg dizajna. Pregledom
literature, putem pretrage elektronskih baza podataka dostupnih preko
Konzorcijuma biblioteka Srbije za objedinjenu nabavku, utvrđeno je da postoje
istraživanja u kojima je korišćen longitudinalni, sekvencijalni ili dizajn
poprečnog preseka, te da ne postoji jedinstveni istraživački dizajn koji bi u
potpunosti mogao da odgovori na sva istraživačka pitanja vezana za ovu ob-
last istraživanj...a.
Motor development is a diverse and complex
field that requires understanding of all aspects
of the changes that occur during the lifetime.
Therefore, the study of motor development is
a very complex process. In special education
and rehabilitation, a number of different
research designs are available for studying
this phenomenon. As a research problem,
the question arises as to whether there is a
convenient or universal research design in
the study of motor development? The paper
presents the research design and discussed
the problem of choosing the most efficient
design. By reviewing the literature, through
the search of electronic databases available
through the Serbian Library Consortium
for Coordinated Acquisition, it has been
established that there are research in which
longitudinal, sequential or cross-sectional
designs are used, and that there is no unique
research design that could fully respond to
all research questions related to this field of
research.
Keywords:
motorički razvoj / istraživački dizajn / longitudinalan istraživanja / transferzalna istraživanja / motor development / research design / longitudinal study design / transversal study designSource:
Zbornik radova - Nacionalni naučni skup „Metode procene u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji”, Beograd,Srbija, 24. decembar 2018., 2018, 89-95Publisher:
- Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
Collections
Institution/Community
rFASPERTY - CONF AU - Sretenović, Ivana AU - Nedović, Goran AU - Eminović, Fadilj PY - 2018 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2855 AB - Motorički razvoj je raznolika i složena oblast koja zahteva razumevanje svih aspekata promena koje se dešavaju tokom životnog veka. Samim tim i proučavanje motoričkog razvoja predstavlja veoma složen proces. U specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji, za proučavanje ovog fenomena na raspolaganju je određen broj različitih istraživačkih dizajna. Kao istraživački problem, nameće se pitanje da li postoji odgovarajući ili univerzalni istraživački dizajn u proučavanju motoričkog razvoja? U radu je dat prikaz istraživač- kih dizajna i razmatran je problem izbora najefikasnijeg dizajna. Pregledom literature, putem pretrage elektronskih baza podataka dostupnih preko Konzorcijuma biblioteka Srbije za objedinjenu nabavku, utvrđeno je da postoje istraživanja u kojima je korišćen longitudinalni, sekvencijalni ili dizajn poprečnog preseka, te da ne postoji jedinstveni istraživački dizajn koji bi u potpunosti mogao da odgovori na sva istraživačka pitanja vezana za ovu ob- last istraživanja. AB - Motor development is a diverse and complex field that requires understanding of all aspects of the changes that occur during the lifetime. Therefore, the study of motor development is a very complex process. In special education and rehabilitation, a number of different research designs are available for studying this phenomenon. As a research problem, the question arises as to whether there is a convenient or universal research design in the study of motor development? The paper presents the research design and discussed the problem of choosing the most efficient design. By reviewing the literature, through the search of electronic databases available through the Serbian Library Consortium for Coordinated Acquisition, it has been established that there are research in which longitudinal, sequential or cross-sectional designs are used, and that there is no unique research design that could fully respond to all research questions related to this field of research. PB - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation C3 - Zbornik radova - Nacionalni naučni skup „Metode procene u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji”, Beograd,Srbija, 24. decembar 2018. T1 - Odabir istraživačkog dizajna u proučavanju motoričkog razvoja T1 - Selection of research design in the study of motor development EP - 95 SP - 89 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2855 ER -
@conference{ author = "Sretenović, Ivana and Nedović, Goran and Eminović, Fadilj", year = "2018", abstract = "Motorički razvoj je raznolika i složena oblast koja zahteva razumevanje svih aspekata promena koje se dešavaju tokom životnog veka. Samim tim i proučavanje motoričkog razvoja predstavlja veoma složen proces. U specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji, za proučavanje ovog fenomena na raspolaganju je određen broj različitih istraživačkih dizajna. Kao istraživački problem, nameće se pitanje da li postoji odgovarajući ili univerzalni istraživački dizajn u proučavanju motoričkog razvoja? U radu je dat prikaz istraživač- kih dizajna i razmatran je problem izbora najefikasnijeg dizajna. Pregledom literature, putem pretrage elektronskih baza podataka dostupnih preko Konzorcijuma biblioteka Srbije za objedinjenu nabavku, utvrđeno je da postoje istraživanja u kojima je korišćen longitudinalni, sekvencijalni ili dizajn poprečnog preseka, te da ne postoji jedinstveni istraživački dizajn koji bi u potpunosti mogao da odgovori na sva istraživačka pitanja vezana za ovu ob- last istraživanja., Motor development is a diverse and complex field that requires understanding of all aspects of the changes that occur during the lifetime. Therefore, the study of motor development is a very complex process. In special education and rehabilitation, a number of different research designs are available for studying this phenomenon. As a research problem, the question arises as to whether there is a convenient or universal research design in the study of motor development? The paper presents the research design and discussed the problem of choosing the most efficient design. By reviewing the literature, through the search of electronic databases available through the Serbian Library Consortium for Coordinated Acquisition, it has been established that there are research in which longitudinal, sequential or cross-sectional designs are used, and that there is no unique research design that could fully respond to all research questions related to this field of research.", publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation", journal = "Zbornik radova - Nacionalni naučni skup „Metode procene u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji”, Beograd,Srbija, 24. decembar 2018.", title = "Odabir istraživačkog dizajna u proučavanju motoričkog razvoja, Selection of research design in the study of motor development", pages = "95-89", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2855" }
Sretenović, I., Nedović, G.,& Eminović, F.. (2018). Odabir istraživačkog dizajna u proučavanju motoričkog razvoja. in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup „Metode procene u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji”, Beograd,Srbija, 24. decembar 2018. Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 89-95. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2855
Sretenović I, Nedović G, Eminović F. Odabir istraživačkog dizajna u proučavanju motoričkog razvoja. in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup „Metode procene u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji”, Beograd,Srbija, 24. decembar 2018.. 2018;:89-95. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2855 .
Sretenović, Ivana, Nedović, Goran, Eminović, Fadilj, "Odabir istraživačkog dizajna u proučavanju motoričkog razvoja" in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup „Metode procene u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji”, Beograd,Srbija, 24. decembar 2018. (2018):89-95, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2855 .