Značaj rane dijagnostike oštećenja sluha kod dece
The importance of early diagnosis of hearing loss in children
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Dobar sluh nije samo neophodan preduslov za normalan razvitak govora i
usvajanje jezičkih znanja, nego je i nužan činilac psihičkog i duhovnog razvoja
deteta, stoga dijagnostika nastoji da ostvari cilj u ranom otkrivanju
oštećenja sluha.
Cilj rada je bio da se utvrdi učestalost pojave oštećenja sluha kod
novorođenčadi i dece.
Ispitivanje je obuhavatilo dva uzorka. Prvi uzorak 9588 novorođenčadi, rođenih
u odeljenju, neonatologije KBC Zvezdara. Drugi uzorak 133 deteta iz beogradskog
dečijeg vrtića, uzrasta od 2 do 7,5 godina. Skrining sluha je sprovođen prema
odgovarajućim protokolima u zavisnosi od uzrasne grupe ispitanika a nakon
toga rađena je po potrebi audiološka dijagnostika.
Iz grupe novorođenčadi, na audiološku procenu je upućeno 130 (1,3%). Oštećenje
sluha je potvrđeno kod 12 (u 4 slučaja konduktivno i 8 senzorineuralno).
Vreme postavljanja dijagnoze je bilo od između 4. i 6. meseca života. Iz grupe
dece, 24 (18%) je poslato na dodatno ispitivanje a oštećenje sluh...a je nakon
uklanjanja cerumena, potvrđeno kod 9 (6,77%) (u 8 slučajeva konduktivno i u 1
senzorineuralno).
Rana dijagnostika oštećenja sluha ima za cilj ranu intervenciju. Kod kon-
duktivnih nagluvosti intervencija se sprovodi medikamentoznom ili hi-
ruškom terapijom. Kod senzorineuralnih nagluvosti intervencija se spro-
vodi habilitacijom/ rehabilitaciju govora i jezika. Rana dijagnostika i
intervencija obezbeđuju pravilan psihofiziološki razvoj dece.
Good hearing is not only a prerequisite for
the normal development of speech and the
acquisition of linguistic knowledge, but also
a necessary factor in the child’s mental and
spiritual development, therefore diagnostics
needs to achieve the goal of early detection of
hearing impairment.
The aim of this study was to determine the
frequency of hearing loss in newborns and
children.
The test involved two samples. The first sample
of 9588 neonates, born in the department of
neonatology, in KBC “Zvezdara”. Another
sample of 133 children from Belgrade’s
kindergarten, aged 2 to 7.5 years. Hearing
screening was carried out according to the
appropriate protocols depending of the
аgе group of subjects and then there was, if
necessary, audiological diagnostics. From the
group of newborns, 130 (1.3%) were sent to
the audiological evaluation. Hearing loss was
confirmed in 12 (in 4 cases, conductive and
8 sensorineural). The time of diagnosis was
between the 4th and 6th month... of life. From
the group of children, 24 (18%) were sent
for supplemental examination and hearing
loss after removal of cerumen, confirmed
at 9 (6.77%) (in 8 cases conductive and in 1
sensorineural).
Early diagnosis of hearing damage is aimed
at early intervention. In conduction disorders,
intervention is medical or surgical therapy.
In sensorineural disorders intervention is
habilitation / rehabilitation of speech and
language. Early diagnosis and intervention
ensure the proper psychophysiological
development of children.
Keywords:
oštećenje sluha / dijagnostika, prevencija / hearing impairment / diagnosis, preventionSource:
Zbornik radova - Nacionalni naučni skup „Metode procene u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji”, Beograd,Srbija, 24. decembar 2018., 2018, 117-124Publisher:
- Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
Collections
Institution/Community
rFASPERTY - CONF AU - Babac, Snežana AU - Milutinović, Vladan AU - Bojanović, Mila PY - 2018 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2841 AB - Dobar sluh nije samo neophodan preduslov za normalan razvitak govora i usvajanje jezičkih znanja, nego je i nužan činilac psihičkog i duhovnog razvoja deteta, stoga dijagnostika nastoji da ostvari cilj u ranom otkrivanju oštećenja sluha. Cilj rada je bio da se utvrdi učestalost pojave oštećenja sluha kod novorođenčadi i dece. Ispitivanje je obuhavatilo dva uzorka. Prvi uzorak 9588 novorođenčadi, rođenih u odeljenju, neonatologije KBC Zvezdara. Drugi uzorak 133 deteta iz beogradskog dečijeg vrtića, uzrasta od 2 do 7,5 godina. Skrining sluha je sprovođen prema odgovarajućim protokolima u zavisnosi od uzrasne grupe ispitanika a nakon toga rađena je po potrebi audiološka dijagnostika. Iz grupe novorođenčadi, na audiološku procenu je upućeno 130 (1,3%). Oštećenje sluha je potvrđeno kod 12 (u 4 slučaja konduktivno i 8 senzorineuralno). Vreme postavljanja dijagnoze je bilo od između 4. i 6. meseca života. Iz grupe dece, 24 (18%) je poslato na dodatno ispitivanje a oštećenje sluha je nakon uklanjanja cerumena, potvrđeno kod 9 (6,77%) (u 8 slučajeva konduktivno i u 1 senzorineuralno). Rana dijagnostika oštećenja sluha ima za cilj ranu intervenciju. Kod kon- duktivnih nagluvosti intervencija se sprovodi medikamentoznom ili hi- ruškom terapijom. Kod senzorineuralnih nagluvosti intervencija se spro- vodi habilitacijom/ rehabilitaciju govora i jezika. Rana dijagnostika i intervencija obezbeđuju pravilan psihofiziološki razvoj dece. AB - Good hearing is not only a prerequisite for the normal development of speech and the acquisition of linguistic knowledge, but also a necessary factor in the child’s mental and spiritual development, therefore diagnostics needs to achieve the goal of early detection of hearing impairment. The aim of this study was to determine the frequency of hearing loss in newborns and children. The test involved two samples. The first sample of 9588 neonates, born in the department of neonatology, in KBC “Zvezdara”. Another sample of 133 children from Belgrade’s kindergarten, aged 2 to 7.5 years. Hearing screening was carried out according to the appropriate protocols depending of the аgе group of subjects and then there was, if necessary, audiological diagnostics. From the group of newborns, 130 (1.3%) were sent to the audiological evaluation. Hearing loss was confirmed in 12 (in 4 cases, conductive and 8 sensorineural). The time of diagnosis was between the 4th and 6th month of life. From the group of children, 24 (18%) were sent for supplemental examination and hearing loss after removal of cerumen, confirmed at 9 (6.77%) (in 8 cases conductive and in 1 sensorineural). Early diagnosis of hearing damage is aimed at early intervention. In conduction disorders, intervention is medical or surgical therapy. In sensorineural disorders intervention is habilitation / rehabilitation of speech and language. Early diagnosis and intervention ensure the proper psychophysiological development of children. PB - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation C3 - Zbornik radova - Nacionalni naučni skup „Metode procene u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji”, Beograd,Srbija, 24. decembar 2018. T1 - Značaj rane dijagnostike oštećenja sluha kod dece T1 - The importance of early diagnosis of hearing loss in children EP - 124 SP - 117 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2841 ER -
@conference{ author = "Babac, Snežana and Milutinović, Vladan and Bojanović, Mila", year = "2018", abstract = "Dobar sluh nije samo neophodan preduslov za normalan razvitak govora i usvajanje jezičkih znanja, nego je i nužan činilac psihičkog i duhovnog razvoja deteta, stoga dijagnostika nastoji da ostvari cilj u ranom otkrivanju oštećenja sluha. Cilj rada je bio da se utvrdi učestalost pojave oštećenja sluha kod novorođenčadi i dece. Ispitivanje je obuhavatilo dva uzorka. Prvi uzorak 9588 novorođenčadi, rođenih u odeljenju, neonatologije KBC Zvezdara. Drugi uzorak 133 deteta iz beogradskog dečijeg vrtića, uzrasta od 2 do 7,5 godina. Skrining sluha je sprovođen prema odgovarajućim protokolima u zavisnosi od uzrasne grupe ispitanika a nakon toga rađena je po potrebi audiološka dijagnostika. Iz grupe novorođenčadi, na audiološku procenu je upućeno 130 (1,3%). Oštećenje sluha je potvrđeno kod 12 (u 4 slučaja konduktivno i 8 senzorineuralno). Vreme postavljanja dijagnoze je bilo od između 4. i 6. meseca života. Iz grupe dece, 24 (18%) je poslato na dodatno ispitivanje a oštećenje sluha je nakon uklanjanja cerumena, potvrđeno kod 9 (6,77%) (u 8 slučajeva konduktivno i u 1 senzorineuralno). Rana dijagnostika oštećenja sluha ima za cilj ranu intervenciju. Kod kon- duktivnih nagluvosti intervencija se sprovodi medikamentoznom ili hi- ruškom terapijom. Kod senzorineuralnih nagluvosti intervencija se spro- vodi habilitacijom/ rehabilitaciju govora i jezika. Rana dijagnostika i intervencija obezbeđuju pravilan psihofiziološki razvoj dece., Good hearing is not only a prerequisite for the normal development of speech and the acquisition of linguistic knowledge, but also a necessary factor in the child’s mental and spiritual development, therefore diagnostics needs to achieve the goal of early detection of hearing impairment. The aim of this study was to determine the frequency of hearing loss in newborns and children. The test involved two samples. The first sample of 9588 neonates, born in the department of neonatology, in KBC “Zvezdara”. Another sample of 133 children from Belgrade’s kindergarten, aged 2 to 7.5 years. Hearing screening was carried out according to the appropriate protocols depending of the аgе group of subjects and then there was, if necessary, audiological diagnostics. From the group of newborns, 130 (1.3%) were sent to the audiological evaluation. Hearing loss was confirmed in 12 (in 4 cases, conductive and 8 sensorineural). The time of diagnosis was between the 4th and 6th month of life. From the group of children, 24 (18%) were sent for supplemental examination and hearing loss after removal of cerumen, confirmed at 9 (6.77%) (in 8 cases conductive and in 1 sensorineural). Early diagnosis of hearing damage is aimed at early intervention. In conduction disorders, intervention is medical or surgical therapy. In sensorineural disorders intervention is habilitation / rehabilitation of speech and language. Early diagnosis and intervention ensure the proper psychophysiological development of children.", publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation", journal = "Zbornik radova - Nacionalni naučni skup „Metode procene u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji”, Beograd,Srbija, 24. decembar 2018.", title = "Značaj rane dijagnostike oštećenja sluha kod dece, The importance of early diagnosis of hearing loss in children", pages = "124-117", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2841" }
Babac, S., Milutinović, V.,& Bojanović, M.. (2018). Značaj rane dijagnostike oštećenja sluha kod dece. in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup „Metode procene u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji”, Beograd,Srbija, 24. decembar 2018. Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 117-124. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2841
Babac S, Milutinović V, Bojanović M. Značaj rane dijagnostike oštećenja sluha kod dece. in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup „Metode procene u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji”, Beograd,Srbija, 24. decembar 2018.. 2018;:117-124. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2841 .
Babac, Snežana, Milutinović, Vladan, Bojanović, Mila, "Značaj rane dijagnostike oštećenja sluha kod dece" in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup „Metode procene u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji”, Beograd,Srbija, 24. decembar 2018. (2018):117-124, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2841 .