Edukativna i klinička orjentacija u somatopediji
Abstract
U ovom radu pokreću se osnovna pitanja vezana za proces profesionalne pripreme defektologa za rad sa osobama sa motoričkim poremećajima. Polazeći od ključnog pitanja: da li somatoped edukuje ili rehabilituje? Temeljno su analizirana dva, neraskidivo povezana, aspekta profesionalnog rada specijalnog edukatora i rehabilitatora u oblasti somatopedije. Pri tome, opštu paradigmu u pristupu osobama sa motoričkim poremećajima određuje zajednički polazni princip: otkrivanje sposobnosti, nasuprot upornom insistiranju na popravljanju nesposobnost ili, uz prevazilaženje limitirajućih okvira bio-medicinskog modela ometenosti. .
Keywords:
specijalni edukator i rehabilitator / somatoped / klinička i edukativna orijentacijaSource:
Specijalna edukacija i rehabilitacija, 2009, 1-2, 135-145Publisher:
- Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd
Collections
Institution/Community
rFASPERTY - JOUR AU - Nikolić, Snežana AU - Ilić-Stošović, Danijela PY - 2009 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/276 AB - U ovom radu pokreću se osnovna pitanja vezana za proces profesionalne pripreme defektologa za rad sa osobama sa motoričkim poremećajima. Polazeći od ključnog pitanja: da li somatoped edukuje ili rehabilituje? Temeljno su analizirana dva, neraskidivo povezana, aspekta profesionalnog rada specijalnog edukatora i rehabilitatora u oblasti somatopedije. Pri tome, opštu paradigmu u pristupu osobama sa motoričkim poremećajima određuje zajednički polazni princip: otkrivanje sposobnosti, nasuprot upornom insistiranju na popravljanju nesposobnost ili, uz prevazilaženje limitirajućih okvira bio-medicinskog modela ometenosti. . PB - Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd T2 - Specijalna edukacija i rehabilitacija T1 - Edukativna i klinička orjentacija u somatopediji EP - 145 IS - 1-2 SP - 135 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_276 ER -
@article{ author = "Nikolić, Snežana and Ilić-Stošović, Danijela", year = "2009", abstract = "U ovom radu pokreću se osnovna pitanja vezana za proces profesionalne pripreme defektologa za rad sa osobama sa motoričkim poremećajima. Polazeći od ključnog pitanja: da li somatoped edukuje ili rehabilituje? Temeljno su analizirana dva, neraskidivo povezana, aspekta profesionalnog rada specijalnog edukatora i rehabilitatora u oblasti somatopedije. Pri tome, opštu paradigmu u pristupu osobama sa motoričkim poremećajima određuje zajednički polazni princip: otkrivanje sposobnosti, nasuprot upornom insistiranju na popravljanju nesposobnost ili, uz prevazilaženje limitirajućih okvira bio-medicinskog modela ometenosti. .", publisher = "Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd", journal = "Specijalna edukacija i rehabilitacija", title = "Edukativna i klinička orjentacija u somatopediji", pages = "145-135", number = "1-2", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_276" }
Nikolić, S.,& Ilić-Stošović, D.. (2009). Edukativna i klinička orjentacija u somatopediji. in Specijalna edukacija i rehabilitacija Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd.(1-2), 135-145. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_276
Nikolić S, Ilić-Stošović D. Edukativna i klinička orjentacija u somatopediji. in Specijalna edukacija i rehabilitacija. 2009;(1-2):135-145. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_276 .
Nikolić, Snežana, Ilić-Stošović, Danijela, "Edukativna i klinička orjentacija u somatopediji" in Specijalna edukacija i rehabilitacija, no. 1-2 (2009):135-145, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_276 .