Edukativni potencijali dece sa teškoćama u razvoju
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Teškoće usvajanja akademskih znanja i veština mogu da budu prolazne ili trajne.
Prolazne teškoće obično se ispoljavaju kod dece sa nedovoljnim edukativnim
iskustvom, sporijim tempom razvoja i/ili problemima u ponašanju. Trajne smetnje u
oblasti jedne ili više akademskih veština mogu se sresti kod dece tipičnih
intelektualnih sposobnosti, dece sa intelektualnom ometenošću i dece sa
specifičnim neurorazvojnim poremećajima.
Procena potencijala za sticanje i primenu akademskih znanja i veština je preduslov
za kreiranje efikasnih individualnih obrazovnih programa namenjenih deci koja
ispoljavaju teškoće u razvoju. Indikatori teškoća u ovladavanju različitim
akademskim veštinama često mogu da se utvrde u predškolskom ili ranom školskom
periodu, i to u oblastima percepcije (vizuelne, auditivne i taktilne), bazičnih
kognitivnih funkcija (pažnje i pamćenja), motoričkih sposobnosti u domenu grube i
fine motorike, govorno-jezičkih sposobnosti i viših kognitivnih sposobnosti
(intelig...encije, mišljenja i egzekutivnih funkcija). Od posebnog značaja za procenu
potencijala za usvajanje specifičnih akademskih veština je procena prekursora
matematičkih veština (numeričke determinacije količine, korespondencije,
numeričke reprezentacije i sl.), čitanja (fonološke svesnosti, fonemsko-grafemske
i grafemsko-fonemske konverzije i sl.) i pisanja (vizuelnih funkcija,
vizuomotoričke koordinacije, diferenciranosti motorike prstiju i sl.).
Strategije procene se kreću u kontinuumu od formalnih do neformalnih, a najvažnija
komponenta procene edukativnih potencijala nije utvrđivanje prisustva teškoća u
razvoju ili rasvetljavanje deficita koji je u njihovoj osnovi, nego sticanje uvida u
meru u kojoj te teškoće ograničavaju proces usvajanja i primene znanja.
Кључне речи:
edukativni potencijali / teškoće u razvoju / akademske veštineИзвор:
Zbornik rezimea, 2017, 22-22Издавач:
- Društvo defektologa Srbije
Институција/група
rFASPERTY - CONF AU - Gligorović, Milica PY - 2017 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2712 AB - Teškoće usvajanja akademskih znanja i veština mogu da budu prolazne ili trajne. Prolazne teškoće obično se ispoljavaju kod dece sa nedovoljnim edukativnim iskustvom, sporijim tempom razvoja i/ili problemima u ponašanju. Trajne smetnje u oblasti jedne ili više akademskih veština mogu se sresti kod dece tipičnih intelektualnih sposobnosti, dece sa intelektualnom ometenošću i dece sa specifičnim neurorazvojnim poremećajima. Procena potencijala za sticanje i primenu akademskih znanja i veština je preduslov za kreiranje efikasnih individualnih obrazovnih programa namenjenih deci koja ispoljavaju teškoće u razvoju. Indikatori teškoća u ovladavanju različitim akademskim veštinama često mogu da se utvrde u predškolskom ili ranom školskom periodu, i to u oblastima percepcije (vizuelne, auditivne i taktilne), bazičnih kognitivnih funkcija (pažnje i pamćenja), motoričkih sposobnosti u domenu grube i fine motorike, govorno-jezičkih sposobnosti i viših kognitivnih sposobnosti (inteligencije, mišljenja i egzekutivnih funkcija). Od posebnog značaja za procenu potencijala za usvajanje specifičnih akademskih veština je procena prekursora matematičkih veština (numeričke determinacije količine, korespondencije, numeričke reprezentacije i sl.), čitanja (fonološke svesnosti, fonemsko-grafemske i grafemsko-fonemske konverzije i sl.) i pisanja (vizuelnih funkcija, vizuomotoričke koordinacije, diferenciranosti motorike prstiju i sl.). Strategije procene se kreću u kontinuumu od formalnih do neformalnih, a najvažnija komponenta procene edukativnih potencijala nije utvrđivanje prisustva teškoća u razvoju ili rasvetljavanje deficita koji je u njihovoj osnovi, nego sticanje uvida u meru u kojoj te teškoće ograničavaju proces usvajanja i primene znanja. PB - Društvo defektologa Srbije C3 - Zbornik rezimea C3 - Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Novi Sad, 09-12.februar 2017. T1 - Edukativni potencijali dece sa teškoćama u razvoju EP - 22 SP - 22 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2712 ER -
@conference{ author = "Gligorović, Milica", year = "2017", abstract = "Teškoće usvajanja akademskih znanja i veština mogu da budu prolazne ili trajne. Prolazne teškoće obično se ispoljavaju kod dece sa nedovoljnim edukativnim iskustvom, sporijim tempom razvoja i/ili problemima u ponašanju. Trajne smetnje u oblasti jedne ili više akademskih veština mogu se sresti kod dece tipičnih intelektualnih sposobnosti, dece sa intelektualnom ometenošću i dece sa specifičnim neurorazvojnim poremećajima. Procena potencijala za sticanje i primenu akademskih znanja i veština je preduslov za kreiranje efikasnih individualnih obrazovnih programa namenjenih deci koja ispoljavaju teškoće u razvoju. Indikatori teškoća u ovladavanju različitim akademskim veštinama često mogu da se utvrde u predškolskom ili ranom školskom periodu, i to u oblastima percepcije (vizuelne, auditivne i taktilne), bazičnih kognitivnih funkcija (pažnje i pamćenja), motoričkih sposobnosti u domenu grube i fine motorike, govorno-jezičkih sposobnosti i viših kognitivnih sposobnosti (inteligencije, mišljenja i egzekutivnih funkcija). Od posebnog značaja za procenu potencijala za usvajanje specifičnih akademskih veština je procena prekursora matematičkih veština (numeričke determinacije količine, korespondencije, numeričke reprezentacije i sl.), čitanja (fonološke svesnosti, fonemsko-grafemske i grafemsko-fonemske konverzije i sl.) i pisanja (vizuelnih funkcija, vizuomotoričke koordinacije, diferenciranosti motorike prstiju i sl.). Strategije procene se kreću u kontinuumu od formalnih do neformalnih, a najvažnija komponenta procene edukativnih potencijala nije utvrđivanje prisustva teškoća u razvoju ili rasvetljavanje deficita koji je u njihovoj osnovi, nego sticanje uvida u meru u kojoj te teškoće ograničavaju proces usvajanja i primene znanja.", publisher = "Društvo defektologa Srbije", journal = "Zbornik rezimea, Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Novi Sad, 09-12.februar 2017.", title = "Edukativni potencijali dece sa teškoćama u razvoju", pages = "22-22", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2712" }
Gligorović, M.. (2017). Edukativni potencijali dece sa teškoćama u razvoju. in Zbornik rezimea Društvo defektologa Srbije., 22-22. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2712
Gligorović M. Edukativni potencijali dece sa teškoćama u razvoju. in Zbornik rezimea. 2017;:22-22. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2712 .
Gligorović, Milica, "Edukativni potencijali dece sa teškoćama u razvoju" in Zbornik rezimea (2017):22-22, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2712 .