The implementation of the Montessori teaching method in defining the deferent professional competency in education processes
Primena Montesori metoda u definisanju profesionalnih kompetencija različitih profesija u obrazovnom procesu
Апстракт
The paper treats different aspects of implementation of the Montessori method in education and rehabilitation of the position of the prevention the burnout syndrome as the syndrome which have very bad influence at the professional activity and competency of much professions such as education, rehabilitation and nursery professions. The paper point up the significant topics of the method and the possibility to create the new educational settings without symptoms of stress and trauma. It also point out the possibility to change the traditional methods of working with various kind of population of children.
U radu je prikazan Montesori metod u osnovnim postavkama koje čine njegovu profesionalnu suštinu i značenje važnim za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju. U finalnim razmatranjima istaknut je značaj ovog metoda kao jednog od mogućih načina prevladavanja problema profesionalnog sagorevanja kao sindroma novijeg datuma koji se vezuje i za profesije u oblasti pedagogije i specijalne edukacije i rehabilitacije kao profesije koja si podložne pojavi stresnih i traumatskih reakcija. O tome je do sada nedovoljno pisano u našoj sredini pa je u radu u osnovnim naznakama data struktura i suština ovog metodskog pristupa u radu sa različitom populacijom dece u odnosu na tradicionalne profesionalne koncepte angažovanja kao dominantne u ovoj oblasti.
Кључне речи:
Montessori method / special education and rehabilitation / burnout syndrome / Montesori metod / specijalna edukacija / rehabilitacija / burnout sindromИзвор:
Beogradska defektološka škola, 2009, 1, 189-195Издавач:
- Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd
Институција/група
rFASPERTY - JOUR AU - Maćešić-Petrović, Dragana AU - Japundža-Milisavljević, Mirjana AU - Vučinić, Vesna PY - 2009 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/266 AB - The paper treats different aspects of implementation of the Montessori method in education and rehabilitation of the position of the prevention the burnout syndrome as the syndrome which have very bad influence at the professional activity and competency of much professions such as education, rehabilitation and nursery professions. The paper point up the significant topics of the method and the possibility to create the new educational settings without symptoms of stress and trauma. It also point out the possibility to change the traditional methods of working with various kind of population of children. AB - U radu je prikazan Montesori metod u osnovnim postavkama koje čine njegovu profesionalnu suštinu i značenje važnim za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju. U finalnim razmatranjima istaknut je značaj ovog metoda kao jednog od mogućih načina prevladavanja problema profesionalnog sagorevanja kao sindroma novijeg datuma koji se vezuje i za profesije u oblasti pedagogije i specijalne edukacije i rehabilitacije kao profesije koja si podložne pojavi stresnih i traumatskih reakcija. O tome je do sada nedovoljno pisano u našoj sredini pa je u radu u osnovnim naznakama data struktura i suština ovog metodskog pristupa u radu sa različitom populacijom dece u odnosu na tradicionalne profesionalne koncepte angažovanja kao dominantne u ovoj oblasti. PB - Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd T2 - Beogradska defektološka škola T1 - The implementation of the Montessori teaching method in defining the deferent professional competency in education processes T1 - Primena Montesori metoda u definisanju profesionalnih kompetencija različitih profesija u obrazovnom procesu EP - 195 IS - 1 SP - 189 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_266 ER -
@article{ author = "Maćešić-Petrović, Dragana and Japundža-Milisavljević, Mirjana and Vučinić, Vesna", year = "2009", abstract = "The paper treats different aspects of implementation of the Montessori method in education and rehabilitation of the position of the prevention the burnout syndrome as the syndrome which have very bad influence at the professional activity and competency of much professions such as education, rehabilitation and nursery professions. The paper point up the significant topics of the method and the possibility to create the new educational settings without symptoms of stress and trauma. It also point out the possibility to change the traditional methods of working with various kind of population of children., U radu je prikazan Montesori metod u osnovnim postavkama koje čine njegovu profesionalnu suštinu i značenje važnim za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju. U finalnim razmatranjima istaknut je značaj ovog metoda kao jednog od mogućih načina prevladavanja problema profesionalnog sagorevanja kao sindroma novijeg datuma koji se vezuje i za profesije u oblasti pedagogije i specijalne edukacije i rehabilitacije kao profesije koja si podložne pojavi stresnih i traumatskih reakcija. O tome je do sada nedovoljno pisano u našoj sredini pa je u radu u osnovnim naznakama data struktura i suština ovog metodskog pristupa u radu sa različitom populacijom dece u odnosu na tradicionalne profesionalne koncepte angažovanja kao dominantne u ovoj oblasti.", publisher = "Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd", journal = "Beogradska defektološka škola", title = "The implementation of the Montessori teaching method in defining the deferent professional competency in education processes, Primena Montesori metoda u definisanju profesionalnih kompetencija različitih profesija u obrazovnom procesu", pages = "195-189", number = "1", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_266" }
Maćešić-Petrović, D., Japundža-Milisavljević, M.,& Vučinić, V.. (2009). The implementation of the Montessori teaching method in defining the deferent professional competency in education processes. in Beogradska defektološka škola Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd.(1), 189-195. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_266
Maćešić-Petrović D, Japundža-Milisavljević M, Vučinić V. The implementation of the Montessori teaching method in defining the deferent professional competency in education processes. in Beogradska defektološka škola. 2009;(1):189-195. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_266 .
Maćešić-Petrović, Dragana, Japundža-Milisavljević, Mirjana, Vučinić, Vesna, "The implementation of the Montessori teaching method in defining the deferent professional competency in education processes" in Beogradska defektološka škola, no. 1 (2009):189-195, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_266 .