Funkcionalna procena sluha kod dece
Abstract
Jedan od veoma značajnih segmenata dečjeg razvoja je razvoj čula
sluha iz kojeg proističe funkcija slušanja. Bilo koja teškoća koja
se pojavi u ovom procesu može izazvati ozbiljne posledice na dalji
dečji razvoj. Zato je veoma važno blagovremeno i precizno utvrditi
smetnju ili poremećaj sluha zbog preduzimanja daljih koraka u radu sa
decom. Međutim, ispitivanje sluha na dečjem uzrastu je veoma složena
i zahtevna procedura koja podrazumeva izbor odgovarajućih metoda,
tehnika i testova u odnosu na hronološki ili kognitivni uzrast,
pravilno izvođenje protokola ispitivanja, preciznu analizu dobije-
nih rezultata ispitivanja i donošenje zaključaka. U našoj literaturi
se može naći puno napisanih tekstova koji se odnose na ovu temu ali
veoma malo onih koji se bave detaljnim opisivanjem ispitivanja sluha
kod dece.
Cilj ove publikacije je da upozna studente Specijalne edukacije i
rehabilitacije gluvih i nagluvih osoba, surdologe i druge stručnjake
koji se bave sluhom i slušanjem ...sa različitim metodama, tehnikama i
testovima funkcionalnog ispitivanja sluha kod dece. U ovoj publika-
ciji je opisana većina savremenih protokola koji se danas koriste u
svetu i kod nas. Takođe, prikazan je veliki broj rezultata naučnih is-
traživanja ispitivanja sluha kod dece od prenatalnog do kasnog post-
natalnog uzrasta.
Ova publikacija sadrži četiri poglavlja sa literaturom i indek-
som autora. U prvom poglavlju detaljno je obrađen razvoj auditivnog
sistema i auditivne percepcije sa anatomskog, fiziološkog i funk-
cionalnog aspekta. U drugom poglavlju prikazan je veći broj bihevio-
ralnih protokola za ispitivanje sluha kod dece i to: bihevioralna op-
servaciona audiometrija, vizuelno potencirana audiometrija, audio-
metrija putem igre i ispitivanje govorne percepcije. Treće poglavlje
posvećeno je opisivanju fizioloških testova za ispitivanje sluha
kod dece. U ovom poglavlju predstavljene su sledeće tehnike: impedan-
cmetrija, otoakustička emisija i auditivni evocirani potencijali. Četvrto poglavlje posvećeno je veoma aktuelnoj audiološkoj i surdo-
loškoj inicijativi, odnosno programu slušnog skrininga. Na kraju
su dati literatura i indeks autora.
Želja autora je da ovom publikacijom unapredi kvalitet surdo-
loškog rada u ispitivanju sluha kod dece i da studentima master i dok-
torskih studija olakša učenje i savladavanje gradiva iz ove oblasti,
kao i da pomogne istraživačima i stručnjacima koji rade u praksi.
Autori se ovom prilikom zahvaljuju svima koji su svojim sugestijama,
savetima i dobrim namerama pomogli u nastanku ove monografije
Source:
2017Publisher:
- Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
Funding / projects:
- Effects of cochlear implantation on education of deaf and hearing impared individuals (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-179055)
Collections
Institution/Community
rFASPERTY - BOOK AU - Đoković, Sanja AU - Ostojić-Zeljković, Sanja PY - 2017 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2663 AB - Jedan od veoma značajnih segmenata dečjeg razvoja je razvoj čula sluha iz kojeg proističe funkcija slušanja. Bilo koja teškoća koja se pojavi u ovom procesu može izazvati ozbiljne posledice na dalji dečji razvoj. Zato je veoma važno blagovremeno i precizno utvrditi smetnju ili poremećaj sluha zbog preduzimanja daljih koraka u radu sa decom. Međutim, ispitivanje sluha na dečjem uzrastu je veoma složena i zahtevna procedura koja podrazumeva izbor odgovarajućih metoda, tehnika i testova u odnosu na hronološki ili kognitivni uzrast, pravilno izvođenje protokola ispitivanja, preciznu analizu dobije- nih rezultata ispitivanja i donošenje zaključaka. U našoj literaturi se može naći puno napisanih tekstova koji se odnose na ovu temu ali veoma malo onih koji se bave detaljnim opisivanjem ispitivanja sluha kod dece. Cilj ove publikacije je da upozna studente Specijalne edukacije i rehabilitacije gluvih i nagluvih osoba, surdologe i druge stručnjake koji se bave sluhom i slušanjem sa različitim metodama, tehnikama i testovima funkcionalnog ispitivanja sluha kod dece. U ovoj publika- ciji je opisana većina savremenih protokola koji se danas koriste u svetu i kod nas. Takođe, prikazan je veliki broj rezultata naučnih is- traživanja ispitivanja sluha kod dece od prenatalnog do kasnog post- natalnog uzrasta. Ova publikacija sadrži četiri poglavlja sa literaturom i indek- som autora. U prvom poglavlju detaljno je obrađen razvoj auditivnog sistema i auditivne percepcije sa anatomskog, fiziološkog i funk- cionalnog aspekta. U drugom poglavlju prikazan je veći broj bihevio- ralnih protokola za ispitivanje sluha kod dece i to: bihevioralna op- servaciona audiometrija, vizuelno potencirana audiometrija, audio- metrija putem igre i ispitivanje govorne percepcije. Treće poglavlje posvećeno je opisivanju fizioloških testova za ispitivanje sluha kod dece. U ovom poglavlju predstavljene su sledeće tehnike: impedan- cmetrija, otoakustička emisija i auditivni evocirani potencijali. Četvrto poglavlje posvećeno je veoma aktuelnoj audiološkoj i surdo- loškoj inicijativi, odnosno programu slušnog skrininga. Na kraju su dati literatura i indeks autora. Želja autora je da ovom publikacijom unapredi kvalitet surdo- loškog rada u ispitivanju sluha kod dece i da studentima master i dok- torskih studija olakša učenje i savladavanje gradiva iz ove oblasti, kao i da pomogne istraživačima i stručnjacima koji rade u praksi. Autori se ovom prilikom zahvaljuju svima koji su svojim sugestijama, savetima i dobrim namerama pomogli u nastanku ove monografije PB - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation T1 - Funkcionalna procena sluha kod dece UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2663 ER -
@book{ author = "Đoković, Sanja and Ostojić-Zeljković, Sanja", year = "2017", abstract = "Jedan od veoma značajnih segmenata dečjeg razvoja je razvoj čula sluha iz kojeg proističe funkcija slušanja. Bilo koja teškoća koja se pojavi u ovom procesu može izazvati ozbiljne posledice na dalji dečji razvoj. Zato je veoma važno blagovremeno i precizno utvrditi smetnju ili poremećaj sluha zbog preduzimanja daljih koraka u radu sa decom. Međutim, ispitivanje sluha na dečjem uzrastu je veoma složena i zahtevna procedura koja podrazumeva izbor odgovarajućih metoda, tehnika i testova u odnosu na hronološki ili kognitivni uzrast, pravilno izvođenje protokola ispitivanja, preciznu analizu dobije- nih rezultata ispitivanja i donošenje zaključaka. U našoj literaturi se može naći puno napisanih tekstova koji se odnose na ovu temu ali veoma malo onih koji se bave detaljnim opisivanjem ispitivanja sluha kod dece. Cilj ove publikacije je da upozna studente Specijalne edukacije i rehabilitacije gluvih i nagluvih osoba, surdologe i druge stručnjake koji se bave sluhom i slušanjem sa različitim metodama, tehnikama i testovima funkcionalnog ispitivanja sluha kod dece. U ovoj publika- ciji je opisana većina savremenih protokola koji se danas koriste u svetu i kod nas. Takođe, prikazan je veliki broj rezultata naučnih is- traživanja ispitivanja sluha kod dece od prenatalnog do kasnog post- natalnog uzrasta. Ova publikacija sadrži četiri poglavlja sa literaturom i indek- som autora. U prvom poglavlju detaljno je obrađen razvoj auditivnog sistema i auditivne percepcije sa anatomskog, fiziološkog i funk- cionalnog aspekta. U drugom poglavlju prikazan je veći broj bihevio- ralnih protokola za ispitivanje sluha kod dece i to: bihevioralna op- servaciona audiometrija, vizuelno potencirana audiometrija, audio- metrija putem igre i ispitivanje govorne percepcije. Treće poglavlje posvećeno je opisivanju fizioloških testova za ispitivanje sluha kod dece. U ovom poglavlju predstavljene su sledeće tehnike: impedan- cmetrija, otoakustička emisija i auditivni evocirani potencijali. Četvrto poglavlje posvećeno je veoma aktuelnoj audiološkoj i surdo- loškoj inicijativi, odnosno programu slušnog skrininga. Na kraju su dati literatura i indeks autora. Želja autora je da ovom publikacijom unapredi kvalitet surdo- loškog rada u ispitivanju sluha kod dece i da studentima master i dok- torskih studija olakša učenje i savladavanje gradiva iz ove oblasti, kao i da pomogne istraživačima i stručnjacima koji rade u praksi. Autori se ovom prilikom zahvaljuju svima koji su svojim sugestijama, savetima i dobrim namerama pomogli u nastanku ove monografije", publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation", title = "Funkcionalna procena sluha kod dece", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2663" }
Đoković, S.,& Ostojić-Zeljković, S.. (2017). Funkcionalna procena sluha kod dece. Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation.. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2663
Đoković S, Ostojić-Zeljković S. Funkcionalna procena sluha kod dece. 2017;. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2663 .
Đoković, Sanja, Ostojić-Zeljković, Sanja, "Funkcionalna procena sluha kod dece" (2017), https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2663 .