Osnovna škola i deca sa razvojnim smetnjama – tranzicioni izazovi, problemi i mogućnosti prevazilaženja
Primary school – transition challenges, problems and opportunities of overcoming
Нема приказа
Аутори
Milanović-Dobrota, BiljanaRadovanović, Vesna
Остала ауторства
Jugović AleksandarJapundža-Milisavljević Mirjana
Grbović Aleksandra
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Obrazovna tranzicija je proces promena kroz koji deca prolaze
tokom vremena, prelazeći iz jedne u drugu fazu školovanja.
Prelazak deteta iz pripremnog predškolskog programa pa do
kraja osnovne škole obuhvata uzrast od šeste do petnaeste
godine i uključuje mnogobrojne razvojne i akademske izazove. Cilj
rada je da, na osnovu pregleda i analize dostupne literature,
istakne neke od ključnih problema sa kojima se suočavaju deca
sa razvojnim smetnjama i njihove porodice tokom inkluzivnog
osnovnoškolskog obrazovanja. U radu su prikazane određene
smernice za prevazilaženje (obrazovnog) diskontinuiteta i
organizaciju nesmetanog toka školovanja, ali su i otvorena nova
pitanja u vezi sa razvojem budućih strategija pružanja pomoći i
podrške deci sa razvojnim smetnjama u našoj sredini.
Transition in education is process of changes through which children passing over time,
moving from one to another phase of schooling. Crossing of the child from preschool
program until the end of primary school includes children aged six to fifteen years
and includes numerous developmental and academic challenges. Based on review
and analysis of the available literature, the aim of this paper is that highlight some of
the key problems faced by children with developmental disabilities and their families
during inclusive primary education. paper presents certain guidelines for overcoming
(education) discontinuity and organize smooth flow of schooling, but also opened new
questions related to the development future strategies of providing assistance and
support to children with developmental disabilities in our community.
Кључне речи:
deca sa razvojnim smetnjama / osnovna škola / tranzicione faze / izazovi / children with developmental disorders / primary school / transitional phases / challengesИзвор:
Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016, 2016, 21-31Издавач:
- Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
Институција/група
rFASPERTY - CONF AU - Milanović-Dobrota, Biljana AU - Radovanović, Vesna PY - 2016 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2610 AB - Obrazovna tranzicija je proces promena kroz koji deca prolaze tokom vremena, prelazeći iz jedne u drugu fazu školovanja. Prelazak deteta iz pripremnog predškolskog programa pa do kraja osnovne škole obuhvata uzrast od šeste do petnaeste godine i uključuje mnogobrojne razvojne i akademske izazove. Cilj rada je da, na osnovu pregleda i analize dostupne literature, istakne neke od ključnih problema sa kojima se suočavaju deca sa razvojnim smetnjama i njihove porodice tokom inkluzivnog osnovnoškolskog obrazovanja. U radu su prikazane određene smernice za prevazilaženje (obrazovnog) diskontinuiteta i organizaciju nesmetanog toka školovanja, ali su i otvorena nova pitanja u vezi sa razvojem budućih strategija pružanja pomoći i podrške deci sa razvojnim smetnjama u našoj sredini. AB - Transition in education is process of changes through which children passing over time, moving from one to another phase of schooling. Crossing of the child from preschool program until the end of primary school includes children aged six to fifteen years and includes numerous developmental and academic challenges. Based on review and analysis of the available literature, the aim of this paper is that highlight some of the key problems faced by children with developmental disabilities and their families during inclusive primary education. paper presents certain guidelines for overcoming (education) discontinuity and organize smooth flow of schooling, but also opened new questions related to the development future strategies of providing assistance and support to children with developmental disabilities in our community. PB - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation C3 - Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016 T1 - Osnovna škola i deca sa razvojnim smetnjama – tranzicioni izazovi, problemi i mogućnosti prevazilaženja T1 - Primary school – transition challenges, problems and opportunities of overcoming EP - 31 SP - 21 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2610 ER -
@conference{ author = "Milanović-Dobrota, Biljana and Radovanović, Vesna", year = "2016", abstract = "Obrazovna tranzicija je proces promena kroz koji deca prolaze tokom vremena, prelazeći iz jedne u drugu fazu školovanja. Prelazak deteta iz pripremnog predškolskog programa pa do kraja osnovne škole obuhvata uzrast od šeste do petnaeste godine i uključuje mnogobrojne razvojne i akademske izazove. Cilj rada je da, na osnovu pregleda i analize dostupne literature, istakne neke od ključnih problema sa kojima se suočavaju deca sa razvojnim smetnjama i njihove porodice tokom inkluzivnog osnovnoškolskog obrazovanja. U radu su prikazane određene smernice za prevazilaženje (obrazovnog) diskontinuiteta i organizaciju nesmetanog toka školovanja, ali su i otvorena nova pitanja u vezi sa razvojem budućih strategija pružanja pomoći i podrške deci sa razvojnim smetnjama u našoj sredini., Transition in education is process of changes through which children passing over time, moving from one to another phase of schooling. Crossing of the child from preschool program until the end of primary school includes children aged six to fifteen years and includes numerous developmental and academic challenges. Based on review and analysis of the available literature, the aim of this paper is that highlight some of the key problems faced by children with developmental disabilities and their families during inclusive primary education. paper presents certain guidelines for overcoming (education) discontinuity and organize smooth flow of schooling, but also opened new questions related to the development future strategies of providing assistance and support to children with developmental disabilities in our community.", publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation", journal = "Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016", title = "Osnovna škola i deca sa razvojnim smetnjama – tranzicioni izazovi, problemi i mogućnosti prevazilaženja, Primary school – transition challenges, problems and opportunities of overcoming", pages = "31-21", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2610" }
Milanović-Dobrota, B.,& Radovanović, V.. (2016). Osnovna škola i deca sa razvojnim smetnjama – tranzicioni izazovi, problemi i mogućnosti prevazilaženja. in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016 Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 21-31. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2610
Milanović-Dobrota B, Radovanović V. Osnovna škola i deca sa razvojnim smetnjama – tranzicioni izazovi, problemi i mogućnosti prevazilaženja. in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016. 2016;:21-31. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2610 .
Milanović-Dobrota, Biljana, Radovanović, Vesna, "Osnovna škola i deca sa razvojnim smetnjama – tranzicioni izazovi, problemi i mogućnosti prevazilaženja" in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016 (2016):21-31, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2610 .