Approaches to assessment of non-aphasic language disorders following traumatic brain injury
Pristupi proceni neafazičkih poremećaja jezika kod traumatskih oštećenja mozga
Apstrakt
Different approaches to assessment of non-aphasic language disorders in patients with traumatic brain injury are presented in this paper. The assessment from aphasia perspective, discourse analysis, cognitive impairment, pragmatic and social skills are discussed. It was concluded that language and communication disorders following traumatic brain injury should be analyzed in relation to cognitive function and discourse ability.
U radu su prikazani različiti pristupi proceni neafazičkih poremećaja jezika kod osoba sa traumatskim oštećenjem mozga. Dat je pregled i analitički osvrt na razmatranje ovog profila poremećaja u odnosu na afazije, oštećenje kognitivnih funkcija, diskurs, pragmatske i socijalne veštine. Zaključeno je da se neafazički poremećaji jezika najpre moraju sagledati u svetlu oštećenja drugih kognitivnih funkcija i u odnosu na sposobnost diskursa.
Ključne reči:
closed head injury / non-aphasic language disorders / approaches in assessment of communication disorders / zatvorena povreda mozga / neafazički poremećaji jezika / pristupi proceni poremećaja komunikacijeIzvor:
Beogradska defektološka škola, 2009, 3, 87-100Izdavač:
- Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd
Institucija/grupa
rFASPERTY - JOUR AU - Vuković, Mile PY - 2009 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/257 AB - Different approaches to assessment of non-aphasic language disorders in patients with traumatic brain injury are presented in this paper. The assessment from aphasia perspective, discourse analysis, cognitive impairment, pragmatic and social skills are discussed. It was concluded that language and communication disorders following traumatic brain injury should be analyzed in relation to cognitive function and discourse ability. AB - U radu su prikazani različiti pristupi proceni neafazičkih poremećaja jezika kod osoba sa traumatskim oštećenjem mozga. Dat je pregled i analitički osvrt na razmatranje ovog profila poremećaja u odnosu na afazije, oštećenje kognitivnih funkcija, diskurs, pragmatske i socijalne veštine. Zaključeno je da se neafazički poremećaji jezika najpre moraju sagledati u svetlu oštećenja drugih kognitivnih funkcija i u odnosu na sposobnost diskursa. PB - Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd T2 - Beogradska defektološka škola T1 - Approaches to assessment of non-aphasic language disorders following traumatic brain injury T1 - Pristupi proceni neafazičkih poremećaja jezika kod traumatskih oštećenja mozga EP - 100 IS - 3 SP - 87 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_257 ER -
@article{ author = "Vuković, Mile", year = "2009", abstract = "Different approaches to assessment of non-aphasic language disorders in patients with traumatic brain injury are presented in this paper. The assessment from aphasia perspective, discourse analysis, cognitive impairment, pragmatic and social skills are discussed. It was concluded that language and communication disorders following traumatic brain injury should be analyzed in relation to cognitive function and discourse ability., U radu su prikazani različiti pristupi proceni neafazičkih poremećaja jezika kod osoba sa traumatskim oštećenjem mozga. Dat je pregled i analitički osvrt na razmatranje ovog profila poremećaja u odnosu na afazije, oštećenje kognitivnih funkcija, diskurs, pragmatske i socijalne veštine. Zaključeno je da se neafazički poremećaji jezika najpre moraju sagledati u svetlu oštećenja drugih kognitivnih funkcija i u odnosu na sposobnost diskursa.", publisher = "Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd", journal = "Beogradska defektološka škola", title = "Approaches to assessment of non-aphasic language disorders following traumatic brain injury, Pristupi proceni neafazičkih poremećaja jezika kod traumatskih oštećenja mozga", pages = "100-87", number = "3", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_257" }
Vuković, M.. (2009). Approaches to assessment of non-aphasic language disorders following traumatic brain injury. in Beogradska defektološka škola Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd.(3), 87-100. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_257
Vuković M. Approaches to assessment of non-aphasic language disorders following traumatic brain injury. in Beogradska defektološka škola. 2009;(3):87-100. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_257 .
Vuković, Mile, "Approaches to assessment of non-aphasic language disorders following traumatic brain injury" in Beogradska defektološka škola, no. 3 (2009):87-100, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_257 .