Specifičnosti socijalne inkluzije gluvih i nagluvih učenika
Specifics of social inclusion of deaf and hard of hearing students
Autori
Radić-Šestić, MarinaŠešum, Mia
Ostala autorstva
Jugović AleksandarJapundža-Milisavljević Mirjana
Grbović Aleksandra
Konferencijski prilog (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
Inkluzija podrazumeva proces kojim se omogućava osobama sa
ometenošću da učestvuju u aktivnostima društvene zajednice
na način na koji u njima učestvuju i tipični pojedinci. Socijalna
inkluzija je vid inkluzije čiji je cilj pomoganje učenicima sa
ometenošću da ostvare prijateljstva i učešće u zajednici – ona
uključuje društvene procese tokom kojih učesnici uče kako da se
odnose prema međusobnim različitostima. Gluva i nagluva deca su
rizična u pogledu razvoja socijalne kompetencije, socijalnih veš-
tina i odnosa. Ograničene sposobnosti izražavanja i razumevanja
govornog jezika značajno otežavaju njihove interakcije sa tipič-
nim vršnjacima. Ipak, sama primena inkluzije ne dovodi obavezno
do povećanja broja socijalnih kontakata i prijateljstava sa ti-
pičnim vršnjacima. Rezultati sprovedenih istraživanja ukazuju
da su gluva i nagluva deca u inkluzivnim školama često izopšte-
na iz socijalnih interakcija sa tipičnim vršnjacima zbog komu-
nikacionih barijera, kao i činjenič...nih međusobnih različitosti.
The term inclusion refers to a process of providing support to individuals with
disabilities to participate in activities in community-based settings where individuals
without disabilities typically engage in those same activities. Social inclusion is one of the
types and forms of inclusion that is perceived as helping students with special needs to
establish friendships and join in the community – it involve an essentially social process
within which those within a school learn how to live with differences. Children who are
deaf or hard of hearing are at risk for social competence problems and difficulty in peer
skills and relationships; they have limited ability to express and understand spoken
language, which makes interaction with typical peers difficult. unfortunately, inclusion
does not automatically lead to more social contacts and friendships with typical peers.
Research has shown that, in mainstream schools, deaf children often are excluded from
social interactions ...with hearing students by virtue of communication barriers and the
fact that they are different from their hearing peers.
Ključne reči:
socijalna inkluzija / gluvi i nagluvi učenici / socijalne interakcije / social inclusion / deaf and hard of hearing students / social interactionsIzvor:
Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016, 2016, 227-236Izdavač:
- Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
Institucija/grupa
rFASPERTY - CONF AU - Radić-Šestić, Marina AU - Šešum, Mia PY - 2016 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2470 AB - Inkluzija podrazumeva proces kojim se omogućava osobama sa ometenošću da učestvuju u aktivnostima društvene zajednice na način na koji u njima učestvuju i tipični pojedinci. Socijalna inkluzija je vid inkluzije čiji je cilj pomoganje učenicima sa ometenošću da ostvare prijateljstva i učešće u zajednici – ona uključuje društvene procese tokom kojih učesnici uče kako da se odnose prema međusobnim različitostima. Gluva i nagluva deca su rizična u pogledu razvoja socijalne kompetencije, socijalnih veš- tina i odnosa. Ograničene sposobnosti izražavanja i razumevanja govornog jezika značajno otežavaju njihove interakcije sa tipič- nim vršnjacima. Ipak, sama primena inkluzije ne dovodi obavezno do povećanja broja socijalnih kontakata i prijateljstava sa ti- pičnim vršnjacima. Rezultati sprovedenih istraživanja ukazuju da su gluva i nagluva deca u inkluzivnim školama često izopšte- na iz socijalnih interakcija sa tipičnim vršnjacima zbog komu- nikacionih barijera, kao i činjeničnih međusobnih različitosti. AB - The term inclusion refers to a process of providing support to individuals with disabilities to participate in activities in community-based settings where individuals without disabilities typically engage in those same activities. Social inclusion is one of the types and forms of inclusion that is perceived as helping students with special needs to establish friendships and join in the community – it involve an essentially social process within which those within a school learn how to live with differences. Children who are deaf or hard of hearing are at risk for social competence problems and difficulty in peer skills and relationships; they have limited ability to express and understand spoken language, which makes interaction with typical peers difficult. unfortunately, inclusion does not automatically lead to more social contacts and friendships with typical peers. Research has shown that, in mainstream schools, deaf children often are excluded from social interactions with hearing students by virtue of communication barriers and the fact that they are different from their hearing peers. PB - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation C3 - Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016 T1 - Specifičnosti socijalne inkluzije gluvih i nagluvih učenika T1 - Specifics of social inclusion of deaf and hard of hearing students EP - 236 SP - 227 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2470 ER -
@conference{ author = "Radić-Šestić, Marina and Šešum, Mia", year = "2016", abstract = "Inkluzija podrazumeva proces kojim se omogućava osobama sa ometenošću da učestvuju u aktivnostima društvene zajednice na način na koji u njima učestvuju i tipični pojedinci. Socijalna inkluzija je vid inkluzije čiji je cilj pomoganje učenicima sa ometenošću da ostvare prijateljstva i učešće u zajednici – ona uključuje društvene procese tokom kojih učesnici uče kako da se odnose prema međusobnim različitostima. Gluva i nagluva deca su rizična u pogledu razvoja socijalne kompetencije, socijalnih veš- tina i odnosa. Ograničene sposobnosti izražavanja i razumevanja govornog jezika značajno otežavaju njihove interakcije sa tipič- nim vršnjacima. Ipak, sama primena inkluzije ne dovodi obavezno do povećanja broja socijalnih kontakata i prijateljstava sa ti- pičnim vršnjacima. Rezultati sprovedenih istraživanja ukazuju da su gluva i nagluva deca u inkluzivnim školama često izopšte- na iz socijalnih interakcija sa tipičnim vršnjacima zbog komu- nikacionih barijera, kao i činjeničnih međusobnih različitosti., The term inclusion refers to a process of providing support to individuals with disabilities to participate in activities in community-based settings where individuals without disabilities typically engage in those same activities. Social inclusion is one of the types and forms of inclusion that is perceived as helping students with special needs to establish friendships and join in the community – it involve an essentially social process within which those within a school learn how to live with differences. Children who are deaf or hard of hearing are at risk for social competence problems and difficulty in peer skills and relationships; they have limited ability to express and understand spoken language, which makes interaction with typical peers difficult. unfortunately, inclusion does not automatically lead to more social contacts and friendships with typical peers. Research has shown that, in mainstream schools, deaf children often are excluded from social interactions with hearing students by virtue of communication barriers and the fact that they are different from their hearing peers.", publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation", journal = "Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016", title = "Specifičnosti socijalne inkluzije gluvih i nagluvih učenika, Specifics of social inclusion of deaf and hard of hearing students", pages = "236-227", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2470" }
Radić-Šestić, M.,& Šešum, M.. (2016). Specifičnosti socijalne inkluzije gluvih i nagluvih učenika. in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016 Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 227-236. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2470
Radić-Šestić M, Šešum M. Specifičnosti socijalne inkluzije gluvih i nagluvih učenika. in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016. 2016;:227-236. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2470 .
Radić-Šestić, Marina, Šešum, Mia, "Specifičnosti socijalne inkluzije gluvih i nagluvih učenika" in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016 (2016):227-236, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2470 .