Intellectual disability and cognitive achievement
Intelektualna ometenost i saznajno postignuće
Apstrakt
The paper treats the relationship between mild intellectual disability and cognitive achievement with respect of the quality of development which determine the conceptual functioning of the tested children. The paper also reflect the possibility to change the curriculum same as the professional role of the special educator in respect of prevention the possible burn out syndrome in this area of professional interest.
U radu je tretiran i razmatran problem saznajnog postignuća dece s lakom intelektualnom ometenošću, posmatran kroz interakciju različitih funkcionalno i razvojno specifičnih sposobnosti koje determinišu kvalitet saznajnog postignuća dece ispitanog uzorka. Rad takođe ukazuje u skladu sa dobijenim rezultatima istraživanja na potrebu izmene profesionalne uloge stručnjaka koji se bave edukacijom i rehabilitacijom ove dece uz mogućnosti prevencije sindroma profesionalnog sagorevanja u ovoj oblasti profesionalnog angažovanja.
Ključne reči:
mild intellectual disability / cognitive achievement / burn out syndrome / education / rehabilitation / laka intelektualna ometenost / saznajno postignuće / sindrom profesionalnog sagorevanja / edukacija / rehabilitacijaIzvor:
Beogradska defektološka škola, 2009, 2, 95-104Izdavač:
- Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd
Institucija/grupa
rFASPERTY - JOUR AU - Maćešić-Petrović, Dragana PY - 2009 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/243 AB - The paper treats the relationship between mild intellectual disability and cognitive achievement with respect of the quality of development which determine the conceptual functioning of the tested children. The paper also reflect the possibility to change the curriculum same as the professional role of the special educator in respect of prevention the possible burn out syndrome in this area of professional interest. AB - U radu je tretiran i razmatran problem saznajnog postignuća dece s lakom intelektualnom ometenošću, posmatran kroz interakciju različitih funkcionalno i razvojno specifičnih sposobnosti koje determinišu kvalitet saznajnog postignuća dece ispitanog uzorka. Rad takođe ukazuje u skladu sa dobijenim rezultatima istraživanja na potrebu izmene profesionalne uloge stručnjaka koji se bave edukacijom i rehabilitacijom ove dece uz mogućnosti prevencije sindroma profesionalnog sagorevanja u ovoj oblasti profesionalnog angažovanja. PB - Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd T2 - Beogradska defektološka škola T1 - Intellectual disability and cognitive achievement T1 - Intelektualna ometenost i saznajno postignuće EP - 104 IS - 2 SP - 95 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_243 ER -
@article{ author = "Maćešić-Petrović, Dragana", year = "2009", abstract = "The paper treats the relationship between mild intellectual disability and cognitive achievement with respect of the quality of development which determine the conceptual functioning of the tested children. The paper also reflect the possibility to change the curriculum same as the professional role of the special educator in respect of prevention the possible burn out syndrome in this area of professional interest., U radu je tretiran i razmatran problem saznajnog postignuća dece s lakom intelektualnom ometenošću, posmatran kroz interakciju različitih funkcionalno i razvojno specifičnih sposobnosti koje determinišu kvalitet saznajnog postignuća dece ispitanog uzorka. Rad takođe ukazuje u skladu sa dobijenim rezultatima istraživanja na potrebu izmene profesionalne uloge stručnjaka koji se bave edukacijom i rehabilitacijom ove dece uz mogućnosti prevencije sindroma profesionalnog sagorevanja u ovoj oblasti profesionalnog angažovanja.", publisher = "Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd", journal = "Beogradska defektološka škola", title = "Intellectual disability and cognitive achievement, Intelektualna ometenost i saznajno postignuće", pages = "104-95", number = "2", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_243" }
Maćešić-Petrović, D.. (2009). Intellectual disability and cognitive achievement. in Beogradska defektološka škola Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd.(2), 95-104. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_243
Maćešić-Petrović D. Intellectual disability and cognitive achievement. in Beogradska defektološka škola. 2009;(2):95-104. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_243 .
Maćešić-Petrović, Dragana, "Intellectual disability and cognitive achievement" in Beogradska defektološka škola, no. 2 (2009):95-104, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_243 .