Pristupi u obrazovanju gluve i nagluve dece
Само за регистроване кориснике
2014
Књига (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Obrazovanje (lat.. educatus, educate, educere - izneti;
ducere - voditi; edukacija) kao didaktički termin uveden
je u 19. veku. Kako navodi Vilotijević (1999) u Nemačkoj ide-
alističkoj filozofiji označavao je harmonično, pre svega
estetsko, moralno i humanističko vaspitanje pojedinaca.
Vremenom, sadržaj obrazovanja se menjao i sve više vezivao
za konkretne aktivnost usmerene na što kvalitetniju
pripremu pojedinaca za život. Danas, obrazovanje kao sa-
stavni deo opšteg vaspitno-obrazovnog procesa, predstavlja
sistem pedagoških uticaja usmerenih na čitavu ličnost u
cilju razvijanja intelektualnih, fizičkih, emocionalnih,
voljnih, estetskih, radnih i društvenih potencijala kroz
proces sticanja znanja i usvajanja veština i navika, a sve u
skladu sa potrebama pojedinaca, ali i zahtvima društvene
zajednice kojoj pripada. Zbog značaja obrazovanja, svaka dr-
žava, bez obzira kom vremenu je pripadala i kojoj društveno-
ekonomskoj formaciji, nastojala je da uspostavi kontrolu
d...efinišući vaspitno-obrazovne ciljeve i vaspitno-obra-
zovne zadatke. Na taj način su preko najsnažnijeg instru-
menta društvene percepcije i oblika socijalizacije, po-
jedinci prihvatali vrednosti i norme aktuelnog sistema.
Posmatrano kroz vreme, odnos socijalnog okruženja
prema gluvoj i nagluvoj deci bio je u skladu sa aktuelnim
društvenim i političkim shvatanjima, nivoom razvoja na-
uke i potrebama društva. Otuda sporadično i različito
nastajanje specijalnog obrazovanja u raznim zemljama pa i u
našoj. I dok se obrazovanju tipične populacije poklanjala
znatna pažnja, dotle se gluvim i nagluvim učenicima pokla-
njala sporadična pažnja, još pre legalizacije obrazovanja u
posebnim institucijama. Tako najpre sporadično, a zatim
sve organizovanije, počinje da se javlja generalno obrazovanje
dece ometene u razvoju, pa samim tim i obrazovanje gluvih i
nagluvih. (Ivanović, 1987).
Извор:
2014, -218Издавач:
- Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju
Институција/група
rFASPERTY - BOOK AU - Kovačević, Jasmina AU - Radić-Šestić, Marina PY - 2014 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2237 AB - Obrazovanje (lat.. educatus, educate, educere - izneti; ducere - voditi; edukacija) kao didaktički termin uveden je u 19. veku. Kako navodi Vilotijević (1999) u Nemačkoj ide- alističkoj filozofiji označavao je harmonično, pre svega estetsko, moralno i humanističko vaspitanje pojedinaca. Vremenom, sadržaj obrazovanja se menjao i sve više vezivao za konkretne aktivnost usmerene na što kvalitetniju pripremu pojedinaca za život. Danas, obrazovanje kao sa- stavni deo opšteg vaspitno-obrazovnog procesa, predstavlja sistem pedagoških uticaja usmerenih na čitavu ličnost u cilju razvijanja intelektualnih, fizičkih, emocionalnih, voljnih, estetskih, radnih i društvenih potencijala kroz proces sticanja znanja i usvajanja veština i navika, a sve u skladu sa potrebama pojedinaca, ali i zahtvima društvene zajednice kojoj pripada. Zbog značaja obrazovanja, svaka dr- žava, bez obzira kom vremenu je pripadala i kojoj društveno- ekonomskoj formaciji, nastojala je da uspostavi kontrolu definišući vaspitno-obrazovne ciljeve i vaspitno-obra- zovne zadatke. Na taj način su preko najsnažnijeg instru- menta društvene percepcije i oblika socijalizacije, po- jedinci prihvatali vrednosti i norme aktuelnog sistema. Posmatrano kroz vreme, odnos socijalnog okruženja prema gluvoj i nagluvoj deci bio je u skladu sa aktuelnim društvenim i političkim shvatanjima, nivoom razvoja na- uke i potrebama društva. Otuda sporadično i različito nastajanje specijalnog obrazovanja u raznim zemljama pa i u našoj. I dok se obrazovanju tipične populacije poklanjala znatna pažnja, dotle se gluvim i nagluvim učenicima pokla- njala sporadična pažnja, još pre legalizacije obrazovanja u posebnim institucijama. Tako najpre sporadično, a zatim sve organizovanije, počinje da se javlja generalno obrazovanje dece ometene u razvoju, pa samim tim i obrazovanje gluvih i nagluvih. (Ivanović, 1987). PB - Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju T1 - Pristupi u obrazovanju gluve i nagluve dece EP - 218 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2237 ER -
@book{ author = "Kovačević, Jasmina and Radić-Šestić, Marina", year = "2014", abstract = "Obrazovanje (lat.. educatus, educate, educere - izneti; ducere - voditi; edukacija) kao didaktički termin uveden je u 19. veku. Kako navodi Vilotijević (1999) u Nemačkoj ide- alističkoj filozofiji označavao je harmonično, pre svega estetsko, moralno i humanističko vaspitanje pojedinaca. Vremenom, sadržaj obrazovanja se menjao i sve više vezivao za konkretne aktivnost usmerene na što kvalitetniju pripremu pojedinaca za život. Danas, obrazovanje kao sa- stavni deo opšteg vaspitno-obrazovnog procesa, predstavlja sistem pedagoških uticaja usmerenih na čitavu ličnost u cilju razvijanja intelektualnih, fizičkih, emocionalnih, voljnih, estetskih, radnih i društvenih potencijala kroz proces sticanja znanja i usvajanja veština i navika, a sve u skladu sa potrebama pojedinaca, ali i zahtvima društvene zajednice kojoj pripada. Zbog značaja obrazovanja, svaka dr- žava, bez obzira kom vremenu je pripadala i kojoj društveno- ekonomskoj formaciji, nastojala je da uspostavi kontrolu definišući vaspitno-obrazovne ciljeve i vaspitno-obra- zovne zadatke. Na taj način su preko najsnažnijeg instru- menta društvene percepcije i oblika socijalizacije, po- jedinci prihvatali vrednosti i norme aktuelnog sistema. Posmatrano kroz vreme, odnos socijalnog okruženja prema gluvoj i nagluvoj deci bio je u skladu sa aktuelnim društvenim i političkim shvatanjima, nivoom razvoja na- uke i potrebama društva. Otuda sporadično i različito nastajanje specijalnog obrazovanja u raznim zemljama pa i u našoj. I dok se obrazovanju tipične populacije poklanjala znatna pažnja, dotle se gluvim i nagluvim učenicima pokla- njala sporadična pažnja, još pre legalizacije obrazovanja u posebnim institucijama. Tako najpre sporadično, a zatim sve organizovanije, počinje da se javlja generalno obrazovanje dece ometene u razvoju, pa samim tim i obrazovanje gluvih i nagluvih. (Ivanović, 1987).", publisher = "Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju", title = "Pristupi u obrazovanju gluve i nagluve dece", pages = "218", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2237" }
Kovačević, J.,& Radić-Šestić, M.. (2014). Pristupi u obrazovanju gluve i nagluve dece. Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju.. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2237
Kovačević J, Radić-Šestić M. Pristupi u obrazovanju gluve i nagluve dece. 2014;:null-218. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2237 .
Kovačević, Jasmina, Radić-Šestić, Marina, "Pristupi u obrazovanju gluve i nagluve dece" (2014), https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2237 .