Skrining poremećaja komunikacije
Abstract
Ideja za ovu monografiju nastala je tokom mog jednomesečnog boravka
na Univerzitetu u Oksfordu, 2005. godine. Moje interesovanje za oblast pervazivnih
poremećaja razvoja uslovilo je potrebu da se ozbiljnije pozabavim
procenom pragmatskih sposobnosti, s obzirom na to da je poremećaj pragmatike
inherentan poremećajima autističkog spektra. Moj supervizor tokom studijskog
boravka u Velikoj Britaniji, prof. dr Dorothy Bishop, bila je odlučna u
stavu da se pragmatske sposobnosti ne mogu adekvatno ispitati u kliničkim
uslovima. Upoznala me je sa mogućnostima primene Komunikacione čekliste
za decu (CCC-2) u svrhu skrininga različitih poremećaja komunikacije. Tako se
rodila ideja da se navedena čeklista primeni i u našoj sredini.
Rezultati normativnog i kliničkog uzorka prikazani u ovoj monografiji, produkt
su višegodišnjeg istraživanja koje još uvek nije dovedeno do kraja. Potrebno
je adaptirati određene ajteme kako bi se poboljšale psihometrijske karakteristike
pojedinih skala. O...sim toga, očekuje nas postupak validacije, primenom
CCC-2 na različitim kliničkim uzorcima.
Veliku zahvalnost za publikovanje ove monografije dugujem svojim recenzentima:
prof. dr Aleksandru Ćordiću, redovnom profesoru Fakulteta za specijalnu
edukaciju i rehabilitaciju u penziji, prof. dr Veroniki Išpanović-Radojković, redovnom
profesoru Fakulteta za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju i prof. dr Vesni
Polovini, redovnom profesoru Filološkog fakulteta Univerziteta u Beogradu.
Zahvalnost dugujem svim defektolozima, logopedima, profesorima i vaspitačima
koji su učestvovali u prikupljanju podataka, kao i asistentima koji su
mi pomagali u procesu unošenja podataka u matrice. Naročito se zahvaljujem
asistentkinji Mirjani Đorđević sa kojom već duže vreme radim na formiranju
kliničkog uzorka. Jedan deo kliničkog uzorka formiran je i zalaganjem doc. dr
Branislava Brojčina. Njegov talenat da postavlja pitanja na koja nemam odgovor
podsticao me je u istraživačkom radu.
Izvesne poteškoće u grafičkom prikazu pojedinih rezultata rešene su zalaganjem
gospodina Milana Milojevića, sistem administratora Medicinskog fakulteta
Univerziteta u Kragujevcu, na čemu mu se najlepše zahvaljujem.
Source:
2010, 155-Publisher:
- Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
Collections
Institution/Community
rFASPERTY - BOOK AU - Glumbić, Nenad PY - 2010 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/1804 AB - Ideja za ovu monografiju nastala je tokom mog jednomesečnog boravka na Univerzitetu u Oksfordu, 2005. godine. Moje interesovanje za oblast pervazivnih poremećaja razvoja uslovilo je potrebu da se ozbiljnije pozabavim procenom pragmatskih sposobnosti, s obzirom na to da je poremećaj pragmatike inherentan poremećajima autističkog spektra. Moj supervizor tokom studijskog boravka u Velikoj Britaniji, prof. dr Dorothy Bishop, bila je odlučna u stavu da se pragmatske sposobnosti ne mogu adekvatno ispitati u kliničkim uslovima. Upoznala me je sa mogućnostima primene Komunikacione čekliste za decu (CCC-2) u svrhu skrininga različitih poremećaja komunikacije. Tako se rodila ideja da se navedena čeklista primeni i u našoj sredini. Rezultati normativnog i kliničkog uzorka prikazani u ovoj monografiji, produkt su višegodišnjeg istraživanja koje još uvek nije dovedeno do kraja. Potrebno je adaptirati određene ajteme kako bi se poboljšale psihometrijske karakteristike pojedinih skala. Osim toga, očekuje nas postupak validacije, primenom CCC-2 na različitim kliničkim uzorcima. Veliku zahvalnost za publikovanje ove monografije dugujem svojim recenzentima: prof. dr Aleksandru Ćordiću, redovnom profesoru Fakulteta za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju u penziji, prof. dr Veroniki Išpanović-Radojković, redovnom profesoru Fakulteta za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju i prof. dr Vesni Polovini, redovnom profesoru Filološkog fakulteta Univerziteta u Beogradu. Zahvalnost dugujem svim defektolozima, logopedima, profesorima i vaspitačima koji su učestvovali u prikupljanju podataka, kao i asistentima koji su mi pomagali u procesu unošenja podataka u matrice. Naročito se zahvaljujem asistentkinji Mirjani Đorđević sa kojom već duže vreme radim na formiranju kliničkog uzorka. Jedan deo kliničkog uzorka formiran je i zalaganjem doc. dr Branislava Brojčina. Njegov talenat da postavlja pitanja na koja nemam odgovor podsticao me je u istraživačkom radu. Izvesne poteškoće u grafičkom prikazu pojedinih rezultata rešene su zalaganjem gospodina Milana Milojevića, sistem administratora Medicinskog fakulteta Univerziteta u Kragujevcu, na čemu mu se najlepše zahvaljujem. PB - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation T1 - Skrining poremećaja komunikacije SP - 155 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_1804 ER -
@book{ author = "Glumbić, Nenad", year = "2010", abstract = "Ideja za ovu monografiju nastala je tokom mog jednomesečnog boravka na Univerzitetu u Oksfordu, 2005. godine. Moje interesovanje za oblast pervazivnih poremećaja razvoja uslovilo je potrebu da se ozbiljnije pozabavim procenom pragmatskih sposobnosti, s obzirom na to da je poremećaj pragmatike inherentan poremećajima autističkog spektra. Moj supervizor tokom studijskog boravka u Velikoj Britaniji, prof. dr Dorothy Bishop, bila je odlučna u stavu da se pragmatske sposobnosti ne mogu adekvatno ispitati u kliničkim uslovima. Upoznala me je sa mogućnostima primene Komunikacione čekliste za decu (CCC-2) u svrhu skrininga različitih poremećaja komunikacije. Tako se rodila ideja da se navedena čeklista primeni i u našoj sredini. Rezultati normativnog i kliničkog uzorka prikazani u ovoj monografiji, produkt su višegodišnjeg istraživanja koje još uvek nije dovedeno do kraja. Potrebno je adaptirati određene ajteme kako bi se poboljšale psihometrijske karakteristike pojedinih skala. Osim toga, očekuje nas postupak validacije, primenom CCC-2 na različitim kliničkim uzorcima. Veliku zahvalnost za publikovanje ove monografije dugujem svojim recenzentima: prof. dr Aleksandru Ćordiću, redovnom profesoru Fakulteta za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju u penziji, prof. dr Veroniki Išpanović-Radojković, redovnom profesoru Fakulteta za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju i prof. dr Vesni Polovini, redovnom profesoru Filološkog fakulteta Univerziteta u Beogradu. Zahvalnost dugujem svim defektolozima, logopedima, profesorima i vaspitačima koji su učestvovali u prikupljanju podataka, kao i asistentima koji su mi pomagali u procesu unošenja podataka u matrice. Naročito se zahvaljujem asistentkinji Mirjani Đorđević sa kojom već duže vreme radim na formiranju kliničkog uzorka. Jedan deo kliničkog uzorka formiran je i zalaganjem doc. dr Branislava Brojčina. Njegov talenat da postavlja pitanja na koja nemam odgovor podsticao me je u istraživačkom radu. Izvesne poteškoće u grafičkom prikazu pojedinih rezultata rešene su zalaganjem gospodina Milana Milojevića, sistem administratora Medicinskog fakulteta Univerziteta u Kragujevcu, na čemu mu se najlepše zahvaljujem.", publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation", title = "Skrining poremećaja komunikacije", pages = "155", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_1804" }
Glumbić, N.. (2010). Skrining poremećaja komunikacije. Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 155. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_1804
Glumbić N. Skrining poremećaja komunikacije. 2010;:155. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_1804 .
Glumbić, Nenad, "Skrining poremećaja komunikacije" (2010):155, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_1804 .