Socijalno ponašanje učenika sa intelektualnom ometenošću
Social behaviour of pupils with intellectuall disabilities
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Nivo intelektualnog funkcionisanja je u sprezi sa nivoom razvijenosti
socijalnih veština. Deficit socijalnih veština kod osoba sa intelektualnom
ometenošću (IO), izaziva teškoće u socijalnim interakcijama, komunikaciji,
procesuiranju socijalnih informacija, kao i teškoće pri odabiru prigodnih
strategija za ostvarivanje i održavanje socijalnih kontakata. Proučavanje
socijalnog ponašanja kod dece sa IO, obuhvata i oblast antisocijalnog ponašanja,
koje se manifestuje kao neprijateljsko, agresivno ponašanje, koje
karakteriše sklonost ka kršenju socijalnih pravila i normi, i kao takvo otežava
funkcionisanje u školskim uslovima. Rezultati ovog istraživanja ukazuju
da gotovo polovina uzorka umereno IO osoba spada u grupu sa rizičnim i
visokorizičnim socijalnim ponašanjem u odnosu na grupu sa lakom IO, u
okviru koje značajna većina spada u kategoriju prosečnog socijalnog funkcionisanja.
Intellectual level of functioning is in connection with development of social
skills level. Deficit of social skills at persons with ID (intellectual disability)
produces difficulties in social interactions, communication, processing of social
information, as well as difficulties with selection of appropriate strategy for
realization and maintain the social contacts.
Studying of social behavior at children with ID also covers domain of antisocial
behavior which manifests as animus, aggressive behavior characterized with
tendency to social rules and norms violation and like-the like make difficult
functioning in school conditions. Results of this research point out that almost
half of exemplar with moderate ID persons are in the group with risky and highrisky
social behavior in relation to group with mild ID which the most part is in
the category of average social functioning.
Keywords:
intelektualna ometenost / socijalno ponašanje / antisocijalno ponašanje / socijalna kompetencija / socijalne veštine / intellectual disability / social behavior / antisocial behavior / social competency / social skillsSource:
Zbornik radova - „Istraživanja u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji / Research in Special Education and Rehabilitation“,Beograd / Belgrade,2009, 2009, 161-170Publisher:
- Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
Collections
Institution/Community
rFASPERTY - CONF AU - Đorđević, Mirjana AU - Dučić, Bojan PY - 2009 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/1725 AB - Nivo intelektualnog funkcionisanja je u sprezi sa nivoom razvijenosti socijalnih veština. Deficit socijalnih veština kod osoba sa intelektualnom ometenošću (IO), izaziva teškoće u socijalnim interakcijama, komunikaciji, procesuiranju socijalnih informacija, kao i teškoće pri odabiru prigodnih strategija za ostvarivanje i održavanje socijalnih kontakata. Proučavanje socijalnog ponašanja kod dece sa IO, obuhvata i oblast antisocijalnog ponašanja, koje se manifestuje kao neprijateljsko, agresivno ponašanje, koje karakteriše sklonost ka kršenju socijalnih pravila i normi, i kao takvo otežava funkcionisanje u školskim uslovima. Rezultati ovog istraživanja ukazuju da gotovo polovina uzorka umereno IO osoba spada u grupu sa rizičnim i visokorizičnim socijalnim ponašanjem u odnosu na grupu sa lakom IO, u okviru koje značajna većina spada u kategoriju prosečnog socijalnog funkcionisanja. AB - Intellectual level of functioning is in connection with development of social skills level. Deficit of social skills at persons with ID (intellectual disability) produces difficulties in social interactions, communication, processing of social information, as well as difficulties with selection of appropriate strategy for realization and maintain the social contacts. Studying of social behavior at children with ID also covers domain of antisocial behavior which manifests as animus, aggressive behavior characterized with tendency to social rules and norms violation and like-the like make difficult functioning in school conditions. Results of this research point out that almost half of exemplar with moderate ID persons are in the group with risky and highrisky social behavior in relation to group with mild ID which the most part is in the category of average social functioning. PB - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation C3 - Zbornik radova - „Istraživanja u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji / Research in Special Education and Rehabilitation“,Beograd / Belgrade,2009 T1 - Socijalno ponašanje učenika sa intelektualnom ometenošću T1 - Social behaviour of pupils with intellectuall disabilities EP - 170 SP - 161 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_1725 ER -
@conference{ author = "Đorđević, Mirjana and Dučić, Bojan", year = "2009", abstract = "Nivo intelektualnog funkcionisanja je u sprezi sa nivoom razvijenosti socijalnih veština. Deficit socijalnih veština kod osoba sa intelektualnom ometenošću (IO), izaziva teškoće u socijalnim interakcijama, komunikaciji, procesuiranju socijalnih informacija, kao i teškoće pri odabiru prigodnih strategija za ostvarivanje i održavanje socijalnih kontakata. Proučavanje socijalnog ponašanja kod dece sa IO, obuhvata i oblast antisocijalnog ponašanja, koje se manifestuje kao neprijateljsko, agresivno ponašanje, koje karakteriše sklonost ka kršenju socijalnih pravila i normi, i kao takvo otežava funkcionisanje u školskim uslovima. Rezultati ovog istraživanja ukazuju da gotovo polovina uzorka umereno IO osoba spada u grupu sa rizičnim i visokorizičnim socijalnim ponašanjem u odnosu na grupu sa lakom IO, u okviru koje značajna većina spada u kategoriju prosečnog socijalnog funkcionisanja., Intellectual level of functioning is in connection with development of social skills level. Deficit of social skills at persons with ID (intellectual disability) produces difficulties in social interactions, communication, processing of social information, as well as difficulties with selection of appropriate strategy for realization and maintain the social contacts. Studying of social behavior at children with ID also covers domain of antisocial behavior which manifests as animus, aggressive behavior characterized with tendency to social rules and norms violation and like-the like make difficult functioning in school conditions. Results of this research point out that almost half of exemplar with moderate ID persons are in the group with risky and highrisky social behavior in relation to group with mild ID which the most part is in the category of average social functioning.", publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation", journal = "Zbornik radova - „Istraživanja u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji / Research in Special Education and Rehabilitation“,Beograd / Belgrade,2009", title = "Socijalno ponašanje učenika sa intelektualnom ometenošću, Social behaviour of pupils with intellectuall disabilities", pages = "170-161", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_1725" }
Đorđević, M.,& Dučić, B.. (2009). Socijalno ponašanje učenika sa intelektualnom ometenošću. in Zbornik radova - „Istraživanja u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji / Research in Special Education and Rehabilitation“,Beograd / Belgrade,2009 Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 161-170. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_1725
Đorđević M, Dučić B. Socijalno ponašanje učenika sa intelektualnom ometenošću. in Zbornik radova - „Istraživanja u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji / Research in Special Education and Rehabilitation“,Beograd / Belgrade,2009. 2009;:161-170. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_1725 .
Đorđević, Mirjana, Dučić, Bojan, "Socijalno ponašanje učenika sa intelektualnom ometenošću" in Zbornik radova - „Istraživanja u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji / Research in Special Education and Rehabilitation“,Beograd / Belgrade,2009 (2009):161-170, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_1725 .