The methodology form of creating individual education programs for pupils with cerebral palsy
Metodologija izrade individualnih obrazovnih programa za učenike sa cerebralnom paralizom
Apstrakt
Individual education program is written document with main goal to adapt school demands to current ability level of pupils with developmental disturbance or disorders. There are many discussions about importance of individual education programs in inclusive education but there are so small numbers of papers which discuss about those programs in education pupils with cerebral palsy. This papers point out importance of individual education programs in education of pupils with cerebral palsy. One of many methodology form of creating individual education programs is showed in this paper. This methodology form is base on motor and cognitive abilities of pupil, assessment of abilities of pupil to take a part in class activities, motivation for school learning, assessment of social interaction between schoolmates, knowledge assessment of Serbian language and math, and some facts taken from pupils cards. .
Individualni obrazovni program je pisani dokument čiji je osnovni cilj da zahteve nastave prilagodi trenutnom razvojnom nivou učenika sa smetnjama ili poremećajima u razvoju, njegovim sposobnostima i interesovanjima. O individualnim obrazovnim programima uglavnom se govori u svetlu inkluzivnog obrazovanja, a veoma retko se pominje neophodnost takvog jednog programa u radu sa učenicima sa cerebralnom paralizom. Ovaj rad, upravo, ukazuje na to da su individualni obrazovni programi neophodni u školama koje obrazuju učenike sa cerebralnom paralizom. U radu je prikazana metodologija izrade i jedna od mogućih formi individualnog obrazovnog programa, kreirana na osnovu procene motoričkih i kognitivnih sposobnosti, procene učestvovanja u nastavnim aktivnostima, motivacije za školu i školsko učenje, odnosa prema školi, odnosa prema školskom kolektivu, procene znanja u oblasti srpskog jezika i matematike, kao i podataka dobijenih iz učeničkog dosijea. .
Ključne reči:
individual education programs / cerebral palsy / methodology form / individualni obrazovni programi / cerebralna paraliza / metodologija izradeIzvor:
Beogradska defektološka škola, 2007, 2, 173-186Izdavač:
- Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd
Institucija/grupa
rFASPERTY - JOUR AU - Ilić-Stošović, Danijela AU - Nikolić, Snežana PY - 2007 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/133 AB - Individual education program is written document with main goal to adapt school demands to current ability level of pupils with developmental disturbance or disorders. There are many discussions about importance of individual education programs in inclusive education but there are so small numbers of papers which discuss about those programs in education pupils with cerebral palsy. This papers point out importance of individual education programs in education of pupils with cerebral palsy. One of many methodology form of creating individual education programs is showed in this paper. This methodology form is base on motor and cognitive abilities of pupil, assessment of abilities of pupil to take a part in class activities, motivation for school learning, assessment of social interaction between schoolmates, knowledge assessment of Serbian language and math, and some facts taken from pupils cards. . AB - Individualni obrazovni program je pisani dokument čiji je osnovni cilj da zahteve nastave prilagodi trenutnom razvojnom nivou učenika sa smetnjama ili poremećajima u razvoju, njegovim sposobnostima i interesovanjima. O individualnim obrazovnim programima uglavnom se govori u svetlu inkluzivnog obrazovanja, a veoma retko se pominje neophodnost takvog jednog programa u radu sa učenicima sa cerebralnom paralizom. Ovaj rad, upravo, ukazuje na to da su individualni obrazovni programi neophodni u školama koje obrazuju učenike sa cerebralnom paralizom. U radu je prikazana metodologija izrade i jedna od mogućih formi individualnog obrazovnog programa, kreirana na osnovu procene motoričkih i kognitivnih sposobnosti, procene učestvovanja u nastavnim aktivnostima, motivacije za školu i školsko učenje, odnosa prema školi, odnosa prema školskom kolektivu, procene znanja u oblasti srpskog jezika i matematike, kao i podataka dobijenih iz učeničkog dosijea. . PB - Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd T2 - Beogradska defektološka škola T1 - The methodology form of creating individual education programs for pupils with cerebral palsy T1 - Metodologija izrade individualnih obrazovnih programa za učenike sa cerebralnom paralizom EP - 186 IS - 2 SP - 173 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_133 ER -
@article{ author = "Ilić-Stošović, Danijela and Nikolić, Snežana", year = "2007", abstract = "Individual education program is written document with main goal to adapt school demands to current ability level of pupils with developmental disturbance or disorders. There are many discussions about importance of individual education programs in inclusive education but there are so small numbers of papers which discuss about those programs in education pupils with cerebral palsy. This papers point out importance of individual education programs in education of pupils with cerebral palsy. One of many methodology form of creating individual education programs is showed in this paper. This methodology form is base on motor and cognitive abilities of pupil, assessment of abilities of pupil to take a part in class activities, motivation for school learning, assessment of social interaction between schoolmates, knowledge assessment of Serbian language and math, and some facts taken from pupils cards. ., Individualni obrazovni program je pisani dokument čiji je osnovni cilj da zahteve nastave prilagodi trenutnom razvojnom nivou učenika sa smetnjama ili poremećajima u razvoju, njegovim sposobnostima i interesovanjima. O individualnim obrazovnim programima uglavnom se govori u svetlu inkluzivnog obrazovanja, a veoma retko se pominje neophodnost takvog jednog programa u radu sa učenicima sa cerebralnom paralizom. Ovaj rad, upravo, ukazuje na to da su individualni obrazovni programi neophodni u školama koje obrazuju učenike sa cerebralnom paralizom. U radu je prikazana metodologija izrade i jedna od mogućih formi individualnog obrazovnog programa, kreirana na osnovu procene motoričkih i kognitivnih sposobnosti, procene učestvovanja u nastavnim aktivnostima, motivacije za školu i školsko učenje, odnosa prema školi, odnosa prema školskom kolektivu, procene znanja u oblasti srpskog jezika i matematike, kao i podataka dobijenih iz učeničkog dosijea. .", publisher = "Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd", journal = "Beogradska defektološka škola", title = "The methodology form of creating individual education programs for pupils with cerebral palsy, Metodologija izrade individualnih obrazovnih programa za učenike sa cerebralnom paralizom", pages = "186-173", number = "2", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_133" }
Ilić-Stošović, D.,& Nikolić, S.. (2007). The methodology form of creating individual education programs for pupils with cerebral palsy. in Beogradska defektološka škola Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd.(2), 173-186. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_133
Ilić-Stošović D, Nikolić S. The methodology form of creating individual education programs for pupils with cerebral palsy. in Beogradska defektološka škola. 2007;(2):173-186. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_133 .
Ilić-Stošović, Danijela, Nikolić, Snežana, "The methodology form of creating individual education programs for pupils with cerebral palsy" in Beogradska defektološka škola, no. 2 (2007):173-186, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_133 .