Ivanović, Maja

Link to this page

Authority KeyName Variants
orcid::0000-0001-5194-1714
  • Ivanović, Maja (1)
  • Ivanović, Maja P. (1)
Projects

Author's Bibliography

Sintaksičke konstrukcije u pisanom diskursu dece uzrasta od sedam do deset godina

Ivanović, Maja P.

(Univerzitet u Beogradu, Filološki fakultet, 2014)

TY  - THES
AU  - Ivanović, Maja P.
PY  - 2014
UR  - http://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/5471
UR  - http://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=2933
UR  - https://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:11164/bdef:Content/download
UR  - http://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=47182095
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3600
AB  - Osnovni cilj ove teze je da se ispita sposobnost produkcije i upotrebe različitih tipovarečeničnih konstrukcija koje se javljaju u pisanim radovima učenika mlađegosnovnoškolskog uzrasta odnosno da se ispitaju postojeće razlike u sintaksičkoj strukturitekstova koje su produkovali učenici uzrasta od sedam do deset godina. Takođe, cilj oveteze je da se dođe do relevantnih svojstava pisane rečenice na osnovu kojih mogu da seotkriju karakteristike sintaksičkog razvoja. Kao teorijska podloga za ovo istraživanjeupotrebljene su činjenice koje se odnose na dosadašnja ispitivanja razvoja sintakse namlađem osnovnoškolskom uzrastu ali i podaci do kojih se došlo ispitivanjem usvajanjapisanog diskursa. Studije stranih autora posvećene ovom pitanju nedvosmisleno ukazuju nato da se sa uzrastom i dužinom školovanja značajno menjaju kako kvantitativna, tako ikvalitativna obeležja iskaza koje učenici produkuju: što su deca starija i što se duže školuju,to su i sintaksičke konstrukcije koje produkuju u pisanom jeziku duže, složenije iraznovrsnije strukture.Ispitanici su bili podeljeni u 4 uzrasne grupe (ukupno 181 učenik) i svi su pisali po trisastava tako da se korpus sastojao od ukupno 543 teksta. Analiza prikupljenog materijalaobuhvatila je kvantitativne i kvalitativne parametre. Kao kvantitativni pokazatelji dužineteksta praćeni su prosečan broj reči, komunikativnih rečenica i klauza u tekstu, dok jedužina rečenice merena prosečnim brojem reči i klauza koje je sačinjavaju. Kvalitativnomanalizom je registrovana i ispitivana pojava različitih rečeničnih tipova - jezgrenih,proširenih, zavisno složenih, naporedno složenih i višestruko složenih rečenica, kao što jeutvrđena i frekvenca njihove upotrebe. Analizirane su i razlike među polovima u odnosu naispitivane varijable...
AB  - The most important aim of this thesis was to examine the production ability and varioustypes of sentence constructions use, and they are presented in written works of youngerprimary school age children, that is, it examines the existing variations in texts syntacticstructures which were produced by the children who were aged from seven to ten years. Itis also the aim of this thesis, to understand the relevant features of written sentences,according to which, syntactic development characteristics could be revealed. As atheoretical base for this study, the facts, which are about contemporary research on syntaxdevelopment in younger primary school age children, were used and also the data whichwere obtained by acquiring written discourse. The studies of world- wide authors whichwere dedicated to this issue, undoubtedly show that with aging and with education durationthe quantitative as well as qualitative features of a discourse that pupils produce, changedramatically: as well as children aging, and their education duration, the syntacticconstructions which are produced in written language were longer, more complex and withgreater variety in structure.The examinees were divided in 4 various age groups (all together 181 pupils) and they wereall writing 3 essays each, so the whole corpus consisted of totally 543 texts. The compiledmaterial analysis included the quantitative and the qualitative examples. The quantitativeindicators of text length - the average number of words was examined attended togetherwith the number of communicative sentences and clauses in the text, while the sentencelength was measured by an average number of words and average number of clauses thatwere the parts of sentences. Qualitative analysis registered the examined appearance ofvarious sentence types – kernel sentences, simple sentences, complex sentences, compoundsentences, and complex-compound sentences, and the frequency of their use was defined.The differences between sexes were analyzed, compared to examined variables...
PB  - Univerzitet u Beogradu, Filološki fakultet
T2  - Univerzitet u Beogradu
T1  - Sintaksičke konstrukcije u pisanom diskursu dece uzrasta od sedam do deset godina
T1  - Syntactic constructions in written discourse of seven to ten-year-old children
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_5471
ER  - 
@phdthesis{
author = "Ivanović, Maja P.",
year = "2014",
abstract = "Osnovni cilj ove teze je da se ispita sposobnost produkcije i upotrebe različitih tipovarečeničnih konstrukcija koje se javljaju u pisanim radovima učenika mlađegosnovnoškolskog uzrasta odnosno da se ispitaju postojeće razlike u sintaksičkoj strukturitekstova koje su produkovali učenici uzrasta od sedam do deset godina. Takođe, cilj oveteze je da se dođe do relevantnih svojstava pisane rečenice na osnovu kojih mogu da seotkriju karakteristike sintaksičkog razvoja. Kao teorijska podloga za ovo istraživanjeupotrebljene su činjenice koje se odnose na dosadašnja ispitivanja razvoja sintakse namlađem osnovnoškolskom uzrastu ali i podaci do kojih se došlo ispitivanjem usvajanjapisanog diskursa. Studije stranih autora posvećene ovom pitanju nedvosmisleno ukazuju nato da se sa uzrastom i dužinom školovanja značajno menjaju kako kvantitativna, tako ikvalitativna obeležja iskaza koje učenici produkuju: što su deca starija i što se duže školuju,to su i sintaksičke konstrukcije koje produkuju u pisanom jeziku duže, složenije iraznovrsnije strukture.Ispitanici su bili podeljeni u 4 uzrasne grupe (ukupno 181 učenik) i svi su pisali po trisastava tako da se korpus sastojao od ukupno 543 teksta. Analiza prikupljenog materijalaobuhvatila je kvantitativne i kvalitativne parametre. Kao kvantitativni pokazatelji dužineteksta praćeni su prosečan broj reči, komunikativnih rečenica i klauza u tekstu, dok jedužina rečenice merena prosečnim brojem reči i klauza koje je sačinjavaju. Kvalitativnomanalizom je registrovana i ispitivana pojava različitih rečeničnih tipova - jezgrenih,proširenih, zavisno složenih, naporedno složenih i višestruko složenih rečenica, kao što jeutvrđena i frekvenca njihove upotrebe. Analizirane su i razlike među polovima u odnosu naispitivane varijable..., The most important aim of this thesis was to examine the production ability and varioustypes of sentence constructions use, and they are presented in written works of youngerprimary school age children, that is, it examines the existing variations in texts syntacticstructures which were produced by the children who were aged from seven to ten years. Itis also the aim of this thesis, to understand the relevant features of written sentences,according to which, syntactic development characteristics could be revealed. As atheoretical base for this study, the facts, which are about contemporary research on syntaxdevelopment in younger primary school age children, were used and also the data whichwere obtained by acquiring written discourse. The studies of world- wide authors whichwere dedicated to this issue, undoubtedly show that with aging and with education durationthe quantitative as well as qualitative features of a discourse that pupils produce, changedramatically: as well as children aging, and their education duration, the syntacticconstructions which are produced in written language were longer, more complex and withgreater variety in structure.The examinees were divided in 4 various age groups (all together 181 pupils) and they wereall writing 3 essays each, so the whole corpus consisted of totally 543 texts. The compiledmaterial analysis included the quantitative and the qualitative examples. The quantitativeindicators of text length - the average number of words was examined attended togetherwith the number of communicative sentences and clauses in the text, while the sentencelength was measured by an average number of words and average number of clauses thatwere the parts of sentences. Qualitative analysis registered the examined appearance ofvarious sentence types – kernel sentences, simple sentences, complex sentences, compoundsentences, and complex-compound sentences, and the frequency of their use was defined.The differences between sexes were analyzed, compared to examined variables...",
publisher = "Univerzitet u Beogradu, Filološki fakultet",
journal = "Univerzitet u Beogradu",
title = "Sintaksičke konstrukcije u pisanom diskursu dece uzrasta od sedam do deset godina, Syntactic constructions in written discourse of seven to ten-year-old children",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_5471"
}
Ivanović, M. P.. (2014). Sintaksičke konstrukcije u pisanom diskursu dece uzrasta od sedam do deset godina. in Univerzitet u Beogradu
Univerzitet u Beogradu, Filološki fakultet..
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_5471
Ivanović MP. Sintaksičke konstrukcije u pisanom diskursu dece uzrasta od sedam do deset godina. in Univerzitet u Beogradu. 2014;.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_5471 .
Ivanović, Maja P., "Sintaksičke konstrukcije u pisanom diskursu dece uzrasta od sedam do deset godina" in Univerzitet u Beogradu (2014),
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_5471 .

The use of negation as special affirmation of early school age children

Ivanović, Maja

(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd, 2007)

TY  - JOUR
AU  - Ivanović, Maja
PY  - 2007
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/137
AB  - This work presents the results of a research of the use of expletive ("excessive") negation of early school age children. This research has been carried out on a sample of 200 examinees, divided into five different age groups, i. e. 40 children in each grade (I, II, III, IV and V). Our examination has been conducted on the language corpus specially made for this purpose. The corpus contains ten declarative communicative sentences with subordinate temporal clause all of them meaning the measure of time. The aim was to see if there was any correlation between the use of negation for special affirmation and cognitive development of early school age children. We also tried to examine if there was some parallel use of affirmative and negative predicate verb form in given sentences. The results show that there is no such thing as synonymous use with both affirmative and negative predicate verb form While the affirmative predicate verb forms show affirmative position, this affirmation particularly emphasised by expletive negation. Therefore, the sentences with expletive negation are not only affirmative, but especially affirmative sentences. .
AB  - U radu se izlažu rezultati ispitivanja upotrebe ekspletivne negacije u jeziku dece mlađeg školskog uzrasta. Istraživanje je sprovedeno na uzorku od 200 ispitanika koji su podeljeni u pet uzrasnih grupa, tj. po 40 učenika I, II, III, IV i V razreda.Za potrebe ovog ispitivanja,specijalno je sačinjen jezički korpus. Korpus sadrži deset obaveštajnih komunikativnih rečenica od kojih svaka sadrži po jednu vremensku klauzu sa značenjem mere vremena. Cilj nam je bio da utvrdimo da li postoji korelacija između upotrebe negacije za posebno potvrđivanje i kognitivnog razvoja dece mlađeg školskog uzrasta.takođe smo pokušali da utvrdimo da li postoji sinonimnost upotrebe potvrdne i odrične forme predikata u datim rečenicama. Na osnovu ovog istraživanja iznosi se tvrdnja da ekspletivna negacija predstavlja sredstvo za posebno potvrđivanje, odnosno da potvrdna i odrična forma predikata u ispitivanom sintaksičkom segmentu nije sinonimna jer oblici s negacijom nisu samo potvrdni nego naročito potvrdni. .
PB  - Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd
T2  - Beogradska defektološka škola
T1  - The use of negation as special affirmation of early school age children
T1  - Upotreba negacije za posebno potvrđivanje
EP  - 97
IS  - 2
SP  - 83
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_137
ER  - 
@article{
author = "Ivanović, Maja",
year = "2007",
abstract = "This work presents the results of a research of the use of expletive ("excessive") negation of early school age children. This research has been carried out on a sample of 200 examinees, divided into five different age groups, i. e. 40 children in each grade (I, II, III, IV and V). Our examination has been conducted on the language corpus specially made for this purpose. The corpus contains ten declarative communicative sentences with subordinate temporal clause all of them meaning the measure of time. The aim was to see if there was any correlation between the use of negation for special affirmation and cognitive development of early school age children. We also tried to examine if there was some parallel use of affirmative and negative predicate verb form in given sentences. The results show that there is no such thing as synonymous use with both affirmative and negative predicate verb form While the affirmative predicate verb forms show affirmative position, this affirmation particularly emphasised by expletive negation. Therefore, the sentences with expletive negation are not only affirmative, but especially affirmative sentences. ., U radu se izlažu rezultati ispitivanja upotrebe ekspletivne negacije u jeziku dece mlađeg školskog uzrasta. Istraživanje je sprovedeno na uzorku od 200 ispitanika koji su podeljeni u pet uzrasnih grupa, tj. po 40 učenika I, II, III, IV i V razreda.Za potrebe ovog ispitivanja,specijalno je sačinjen jezički korpus. Korpus sadrži deset obaveštajnih komunikativnih rečenica od kojih svaka sadrži po jednu vremensku klauzu sa značenjem mere vremena. Cilj nam je bio da utvrdimo da li postoji korelacija između upotrebe negacije za posebno potvrđivanje i kognitivnog razvoja dece mlađeg školskog uzrasta.takođe smo pokušali da utvrdimo da li postoji sinonimnost upotrebe potvrdne i odrične forme predikata u datim rečenicama. Na osnovu ovog istraživanja iznosi se tvrdnja da ekspletivna negacija predstavlja sredstvo za posebno potvrđivanje, odnosno da potvrdna i odrična forma predikata u ispitivanom sintaksičkom segmentu nije sinonimna jer oblici s negacijom nisu samo potvrdni nego naročito potvrdni. .",
publisher = "Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd",
journal = "Beogradska defektološka škola",
title = "The use of negation as special affirmation of early school age children, Upotreba negacije za posebno potvrđivanje",
pages = "97-83",
number = "2",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_137"
}
Ivanović, M.. (2007). The use of negation as special affirmation of early school age children. in Beogradska defektološka škola
Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd.(2), 83-97.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_137
Ivanović M. The use of negation as special affirmation of early school age children. in Beogradska defektološka škola. 2007;(2):83-97.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_137 .
Ivanović, Maja, "The use of negation as special affirmation of early school age children" in Beogradska defektološka škola, no. 2 (2007):83-97,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_137 .