Приказ основних података о документу

Neki aspekti egzekutivnih funkcija kao prediktori razumevanja tekstualnih matematičkih zadataka kod učenika s lakom intelektualnom ometenošću

dc.creatorJapundža-Milisavljević, Mirjana
dc.creatorĐurić-Zdravković, Aleksandra
dc.creatorGagić, Sanja
dc.date.accessioned2021-06-09T14:13:30Z
dc.date.available2021-06-09T14:13:30Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1452-7367
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/981
dc.description.abstractThe most significant segment during the process of solving mathematical tasks is translation from mathematical to native language, in the basis o which, among others, are the following factors: resistance to distraction and forming adequate verbal strategies. The goal of this research is to evaluate the contribution of some aspects of executive functions in explaining the variance of solving illustrative mathematical tasks in students with mild intellectual disability. The sample consists of 90 students with mild intellectual disability aged from 12 to 16 (M=14.7; SD=1.6), of both sexes (44.4% boys and 55.6% girls). The Twenty questions test and the Stroop test were used to estimate the executive functions. Verbal problem tasks were used for the purpose of understanding mathematical language The obtained results show that the estimated aspects of executive functions are significant predictors of understanding mathematical language in students with intellectual disabilities. The strongest predictor is distraction resistance (p=0.01).en
dc.description.abstractPri rešavanju tekstualnih matematičkih zadataka najznačajniji segment rada odnosi se na tačno prevođenje sa matematičkog na maternji jezik u čijoj se osnovi, između ostalih faktora, nalaze otpornost na distrakcije i formiranje adekvatnih verbalnih strategija. Cilj istraživanja odnosi se na utvrđivanje doprinosa određenih aspekata egzekutivnih funkcija pri objašnjenju varijanse rešavanja tekstualnih matematičkih zadataka kod učenika s lakom intelektualnom ometenošću (LIO). Uzorak obuhvata devedesetoro učenika s LIO, kalendarskog uzrasta od 12 do 16 godina (AS=14,07; SD=1,46), oba pola (44,4% dečaka i 55,6% devojčica), bez neuroloških i višestrukih smetnji. Procena segmenata egzekutivnih funkcija realizovana je primenom Testa dvadeset pitanja i Stroop testom. U svrhu procene razumevanja matematičkog jezika primenjeni su verbalni problemski zadaci. Rezultati pokazuju da su procenjeni aspekti egzekutivnih funkcija značajni prediktori razumevanja matematičkog jezika kod učenika s LIO. Najjačim se prediktorom pokazala otpornost na distraktore (p=0,01).sr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179017/RS//
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179025/RS//
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceSpecijalna edukacija i rehabilitacija
dc.subjectmathematical languageen
dc.subjectverbal strategiesen
dc.subjectdistracters resistanceen
dc.subjectmild intellectual disabilitiesen
dc.subjectmatematički jeziksr
dc.subjectverbalne strategijesr
dc.subjectotpornost na distraktoresr
dc.subjectlaka intelektualna ometenostsr
dc.titleSome aspects of executive functions as predictors of understanding textual mathematical tasks in students with mild intellectual disabilityen
dc.titleNeki aspekti egzekutivnih funkcija kao prediktori razumevanja tekstualnih matematičkih zadataka kod učenika s lakom intelektualnom ometenošćusr
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage21
dc.citation.issue1
dc.citation.other15(1): 9-21
dc.citation.rankM51
dc.citation.spage9
dc.citation.volume15
dc.identifier.doi10.5937/specedreh15-9421
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/840/978.pdf
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу