Models of co-operative learning
Modeli kooperativnog učenja
Abstract
In this work is discussed about theoretical basis of co-operative learning. In this work is defined what the co-operative learning is, advantages and disadvantages of co-operative learning, organization and given the example of class organization dye this kind of teaching.
U radu je data teoretska koncepcija kooperativnog učenja sa načelima organizacije i realizacije. Analizirani su aktuelni modeli kooperativnog učenja sa prednostima i nedostatcima, kao i mogućnostima primene u nastavnom radu.
Keywords:
co-operative learning / interaction / interactive learning / form of work / kooperativno učenje / interakcija / interaktivna nastava / oblik radaSource:
Beogradska defektološka škola, 2006, 3, 235-249Publisher:
- Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd
Collections
Institution/Community
rFASPERTY - JOUR AU - Kovačević, Jasmina PY - 2006 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/90 AB - In this work is discussed about theoretical basis of co-operative learning. In this work is defined what the co-operative learning is, advantages and disadvantages of co-operative learning, organization and given the example of class organization dye this kind of teaching. AB - U radu je data teoretska koncepcija kooperativnog učenja sa načelima organizacije i realizacije. Analizirani su aktuelni modeli kooperativnog učenja sa prednostima i nedostatcima, kao i mogućnostima primene u nastavnom radu. PB - Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd T2 - Beogradska defektološka škola T1 - Models of co-operative learning T1 - Modeli kooperativnog učenja EP - 249 IS - 3 SP - 235 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_90 ER -
@article{ author = "Kovačević, Jasmina", year = "2006", abstract = "In this work is discussed about theoretical basis of co-operative learning. In this work is defined what the co-operative learning is, advantages and disadvantages of co-operative learning, organization and given the example of class organization dye this kind of teaching., U radu je data teoretska koncepcija kooperativnog učenja sa načelima organizacije i realizacije. Analizirani su aktuelni modeli kooperativnog učenja sa prednostima i nedostatcima, kao i mogućnostima primene u nastavnom radu.", publisher = "Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd", journal = "Beogradska defektološka škola", title = "Models of co-operative learning, Modeli kooperativnog učenja", pages = "249-235", number = "3", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_90" }
Kovačević, J.. (2006). Models of co-operative learning. in Beogradska defektološka škola Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd.(3), 235-249. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_90
Kovačević J. Models of co-operative learning. in Beogradska defektološka škola. 2006;(3):235-249. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_90 .
Kovačević, Jasmina, "Models of co-operative learning" in Beogradska defektološka škola, no. 3 (2006):235-249, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_90 .