Приказ основних података о документу

Obrazovatel'nye potrebnosti učenikov s ëmocional'nymi i povedenčeskimi narušenijami

dc.creatorŽunić-Pavlović, Vesna
dc.creatorPavlović, Miroslav
dc.date.accessioned2021-06-09T14:05:12Z
dc.date.available2021-06-09T14:05:12Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn0547-3330
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/853
dc.description.abstractEducational results of pupils with emotional and behavioural disorders are considerably lower compared to general population and pupils with other developmental disabilities. Although the findings of numerous researches show that this category of pupils has manifold and complex educational needs, they rarely receive adequate additional support. The paper presents the current state of education of pupils with emotional and behavioural disorders. The first part discusses legal regulations related to the pupils who need additional support in the context of modern classification systems. The second part contains a review of the researches of specific characteristics of this category which may negatively affect the pupils' educational outcomes. The third part presents empirical data about the course and outcomes of education of pupils with emotional and behavioural disorders. The conclusion is that legislation changes and provision of adequate additional support are key preconditions for advancing availability and educational outcomes of pupils with emotional and behavioural disorders.en
dc.description.abstractRezultati obrazovanja i vaspitanja učenika s emocionalnim i bihejvioralnim poremećajima znatno su slabiji u odnosu na opštu populaciju i učenike s drugim smetnjama u razvoju. Mada nalazi brojnih istraživanja pokazuju da ova kategorija učenika ima višestruke i kompleksne obrazovne potrebe, oni retko dobiju adekvatnu dodatnu podršku. U ovom radu prikazano je aktuelno stanje u obrazovanju i vaspitanju učenika s emocionalnim i bihejvioralnim poremećajima. Prvi deo rada posvećen je razmatranju postojećeg zakonskog određenja učenika kojima je potrebna dodatna podrška u kontekstu savremenih klasifikacionih sistema. Drugi deo rada sadrži pregled istraživanja o specifičnim karakteristikama ove kategorije koje mogu negativno uticati na ishode obrazovanja i vaspitanja. U trećem delu prikazani su empirijski podaci o toku i ishodima školovanja učenika s emocionalnim i bihejvioralnim poremećajima. Zaključak je da su izmene zakona i obezbeđivanje adekvatne dodatne podrške ključni preduslovi za unapređivanje dostupnosti i ishoda obrazovanja i vaspitanja za učenike s emocionalnim i bihejvioralnim poremećajima. Ključne reči: emocionalni i bihejvioralni poremećaji, zakonodavstvo, obrazovne.sr
dc.publisherPedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179017/RS//
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceNastava i vaspitanje
dc.subjectemotional and behavioural disordersen
dc.subjectlegislationen
dc.subjecteducational needsen
dc.subjectprevalenceen
dc.subjectemocionalni i bihejvioralni poremećajisr
dc.subjectzakonodavstvosr
dc.subjectobrazovne potrebesr
dc.subjectprevalencijasr
dc.titleEducational needs of pupils with emotional and behavioural disordersen
dc.titleObrazovatel'nye potrebnosti učenikov s ëmocional'nymi i povedenčeskimi narušenijamiru
dc.titleObrazovne potrebe učenika s emocionalnim i bihejvioralnim poremećajimasr
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage716
dc.citation.issue4
dc.citation.other63(4): 703-716
dc.citation.rankM24
dc.citation.spage703
dc.citation.volume63
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_853
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

ДатотекеВеличинаФорматПреглед

Уз овај запис нема датотека.

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу