Приказ основних података о документу

Simptomatologija i tretman bihejvioralnih smetnji dece sa intelektualnom ometenošću

dc.creatorMaćešić-Petrović, Dragana
dc.creatorKovačević, Jasmina
dc.date.accessioned2021-06-09T14:04:26Z
dc.date.available2021-06-09T14:04:26Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn0354-8759
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/841
dc.description.abstractThis paper treats the problem of the socio-emotional functioning of the children with intellectual disabilities in their standard situation of education. The sample was formed of 124 children with mild intellectual disabilities, both gender distributions, calendar age from 8 to 13, 5 years who are attending elementary schools in Belgrade. We implemented the Conners Rating Scale (Conners, K.,1997) for identification the frequency of emotional and social disabilities in tested sample. The results of research indicate the presence of different kind and types of behavioral disorders in the tested sample and their relationship with school achievement. The conclusion is based upon the state about the necessity of implementation the multimodal oriented approach to this various kind of behavioral problems.en
dc.description.abstractU radu je tretiran problem socijalnog i emocionalnog funkcionisanja dece sa lakom intelektualnom ometenošću u uslovima njihove standardne situacije edukacije. Obuhvaćena su 124 ispitanika sa lakom intelektualnom ometenošću, oba pola, kalendarskog uzrasta od 8 do 13,5 godina osnovnih škola u Beogradu. Za procenu ponašanja primenjena je Conners skala procene ponašanja (Conners, K., 1969, 1999) koja daje uvid u najfrekventnije i najučestalije tipove emocionalnih i bihevioralnih smetnji kod dece sa različitim razvojnim smetnjama. Rezultatima je ukazano na prisustvo različitih tipova socijalno-emocionalnih smetnji i poremećaja koji zahtevaju primenu multimodalno orijentisanog pristupa kao osnove tretmana uočenih problema u ovoj populaciji.sr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179025/RS//
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceBeogradska defektološka škola
dc.subjectbehavioren
dc.subjectemotional functioningen
dc.subjectintellectual disabilitiesen
dc.subjectmultimodal treatmenten
dc.subjectponašanjesr
dc.subjectemocionalno funkcionisanjesr
dc.subjectintelektualna ometenostsr
dc.subjectultimodalno orijentisani tretmansr
dc.titleSympthomatology and treatment of behavioral disorders of the children with intellectual disabilitiesen
dc.titleSimptomatologija i tretman bihejvioralnih smetnji dece sa intelektualnom ometenošćusr
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage315
dc.citation.issue2
dc.citation.other20(2): 305-315
dc.citation.rankM52
dc.citation.spage305
dc.citation.volume20
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/726/838.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_841
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу